Marita

SLASK = MYCKET VATTEN
Igår kväll så snöade det för fullt. Idag på morgonen regnade det, och det var längesen. Nellie tvekade ett bra tag innan hon sprang ut för morgon kissningen, sen fort in igen. Det bästa är ju om det töar lite i lagom takt. Fy fasen det här är inte roligt. Så mycket vatten det blir överallt. Man vet inte vart man ska gå ibland. Stackars lille Bamse har det inte lätt med sina korta ben. För Nellie går det bättre hon har ju långa ben. Nåja, första slasket för i år, men inte det sista.
Förra veckan på onsdagen så hade jag sällskap av barnbarnet Ida. Det var studiedag i skolan och storasyster Amanda skulle med en kompis upp på stan så Ida undrade om hon fick vara hos farmor, och det är klart hon fick. Vi hade en toppentrevlig dag och lite senare kom Amanda.
I fredags var det en gråmulen dag så det blev en tur runt Rynningeviken med hundarna. Sen blev det gofika med nybakad äppeltosca kaka, mums..**
Ha en fin början på en ny vecka
Kram♥
Yvonne

Sånt slask har jag med .
men tyvärr inte en sån go kaka!
Bra att du är fylld av aktiviteter.
Ha en bra vecka!
Kram!

Marianne

Äppeltosca, mums! Ser att Nellie också är lite sugen på den ;)
Ja nu är det slask och blött överallt, bara att hoppas att det inte blir minusgrader nu för då blir det inte roligt.

Jo det kan ju bli kroniska sjukdommar av detta dom Ava har...väldigt allvarligt så jag är glad att vi fick snabb tid, även om det är besvärligt att köra de 14 milen i snöslasket.

Om inte värden isolerar så kostar jag nog på det själv, jag tror jag får igen pengarna ganska snart.

Ha det fint,
Kram

Yvonne

Godnatt vännen!
Kram & Pöössszzzzzzzzzz

Yvonne

God natt vännen
Kram Pööss zzzz

Pernilla

Jag håller med dej, fyyy så blött!
Men jag vill gärna få fram våren nu. Snabbt! Så kan det bara töa över på några dagar och sen slå om till varmt, då kan jag nog stå ut. Varför kan aldrig jag få bestämma?
/P

Hebbe

Ja det blev en dag med lite växlande,mulet-sol-mulet-sol,lite dropp från taken blev det.Skithalt på småvägarna..Tror jag snor en bit av kakan,märks det tror du??Haé Kram.

Hebbe

Ja Moa fyllde igår,Loke fyller på söndag,,jag åker ner på lördagen,vi firar båda "Guldkornen" på söndagen..Haé Kram.

Yvonne

Fint väder??? Här har det inte varit något fint väder..
Skorna är sköna ...Johanna slängde lystna blickar på mina gympadojor:-)
God natt sov så gott!!
Kram o pöössszzzzz

Hebbe

Mora.Jag wookade grönsakerna för sig,,och det blev lådor,sedan blev det olika tillbehör,köttbullar,,falukorv och senast blandade bönor och fetaost,tycker den senaste smakade allra bäst..Haé Kram.

Yvonne


God natt vännen!
Kram o pööössszzzzzzzzz

Yvonne

Ha en bra fredag!
Kram!

Yvonne

Johanna är en bra tjej som tar studenten nu i sommar!
God natt!
sov så gott!
Kramen o pööössszzzzzz

Yvonne

God morgon!
minus 2,6 och solen är här!
Ha en bra dag !
Kram!

Yvonne

Önskar dig en bra helg!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
KRam o Pööösszzz

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress