Marita

VÅRVINDAR FRISKA
Helt otroligt så fort vädret ändrar sig. I helgen var det riktig vinterkyla, och nu är det barmark förutom dom upplogade snöhögar som finns kvar. Det blåser otroligt mycket och gräsmattan är full med vatten. Klafs klafs blir det när hundarna går där...
Man skulle kunna tro att det är Marsväder, men tyvärr är det ett tag kvar dit. Den här veckan är det Hindersmässa här i Örebro. En klassisk marknad med gamla anor och lockar alltid mycket folk. En sväng där är nästan obligatoriskt..**
Kan man inte rejsa runt på gräsmattan får man göra av med energin på annat sätt tycker hundarna.
Matte ska också göra av med energi. Det får bli en runda med dammsugaren och sen torka. Fast jag väntar nog lite tills hundarna varit ute på eftermiddags prommisen..** Kram o ha det bäst.♥
Hebbe

Ja du,undrar om det finns någon som är glad åt detta skitväder,kan inte komma på någon..Slask ute,jag är glad som bara behöver torka av 2 fötter,,du har ju 10 st att torka av,Puh..Ska köra in till stan snart,handla lite och hoppas syrran är hemma då blir det en fika där..Haé Kram.

Marianne

Ja fy fasen för detta framochtillbakaväder....det var så vackert och friskt ute med snön och nu blev allt mörkt, blött och kladdigt på vara ett par dagar....kunde det inte fått ligga kvar :(

Sv: Jo jag gillar när det är lite svåra hästar, förr satt jag upp på vad som helst, jag har ridit till några busar, men numer är jag lite mer förståndig (läs rädd) ;)
När jag tog hem Ava, var det inte många som trodde jag skulle få ordning på henne....hon har kostat blod svett och tårar vill jag lova och det var nära många gånger under de första åren, att jag gav upp henne...

När hon varit hos mej knappt ett år gick vi till ridhuset, ca 1 km, hon stegrade minst 25-30 gånger och jag var helt genomsvettig när vi kom fram...vi skulle träna för Lotta, men jag sa att jag inte tänkte rida, hon övertalade mej och det gick så himla bra...jag var sååååå nöjd och lycklig när vi gick ut ur ridhuset, en minut senare reste Ava sej, ramlade runt på rygg så jag tappade henne och hon sprang hem.....så du förstår att de flesta trodde jag skulle misslyckas....men jag är envis...haha
När jag känner hästens tankar och sinne och vi utveklas tillsammans....då får jag en grym känsla av tillfredsställelse och jag glömmer alla strider.

Håller med om att Mästerkocken är stress...ibland sitter jag och hoppar i soffan när de räknar ner tiden...haha

Blev lite lång kommentar... haha...förlåt
Kram

Yvonne

Vädret ändrar sig från den ena minuten till den andra!
Nu ska jag ha möte med J Blund!
natti och stor kram o pööössszzzzz

Pernilla

Damsuga ja! Finns inte en människa som tror att jag damsugar varje dag, så som det ser ut här! Fy så jag avskyr denna gegga. Önskar dej en trevlig helg med väta och slask och .......kanske lite SOL!!
/P

Yvonne

Jag tog det så lugnt med dansen .
Ha bara lite hosta kvar!
Jag har även tagit det så lugnt idag!
Kram!

Yvonne


Nu är det hopp i säng här!!
Kram o pössszzzzz

Hebbe

Mors..Ja denna Kalkonburgare blev verkligen en god en,,Mangorajasåsen och kyckling/kalkon är en jättegod kombo..Första gången som jag provar detta halfabrikat "Pulled Turkey" smakade riktigt bra..Mörkt ute svårt att se hur vädret är,-4,1* är det..Haé Kram.

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Jag hoppas att du har haft en bra dag!
Godnatt och stor kram o pööössszzz

Hebbe

Mors..Ja nu har jag slut på den dragna kalkonen,det blev bra med tortillan..Jag hade hört tidigare att man ska lufta vinet speciellt rött,,och min gom tycktes känna skillnad..
Här snöar det lite lätt nu..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
Tack för nattningen!
Ha en bra söndag!
Kram!

Annika

Ja nog har vi väder minsann. Vi ser snart inte ut för all snö. Men idag är det iallafall plusgrader så det sjunker nog ihop lite även om det fortfarande snöar. Suck. Kramelikram

Bosse Lidén

Har det väl kommit snö kan den väl få ligga kvar några veckor. Förstår att ni inte var ensamma på marknaden. Blev det några fynd tro.
Söndagskram Bosse

Yvonne

Ja man ska vara rädd om kärleken
Godnatt !
Kramen o Pööösszzzzzzzzzzzzzzz

Yvonne

Tack för nattning!
Regnet öser ner här!
Ha en bra dag!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress