Marita

PÅHÄLSNING AV VINTERKYLAN
Vi har ju fått vinter med snö och det är fint och inbjuder såklart till vinter aktiviteter för både barn och vuxna. Nu i helgen kom kylan också. Inte extremt kallt men 12-14 grader på morgonen räcker gott o väl. Hundar fryser lätt om tassarna, fast både Nellie och Bamse klarar sig bra. Bamse avskyr att ha täcke på sig. Men nu har han fått ta på det på morgonen i alla fall. Nellie bryr sig inte. Hon verkar tycka att det är skönt. Igår var det ett vackert väder med både dimma och sol samtidigt. Vi gick en längre runda vid lunchtid och det var riktigt skönt när ingen vind blåste..
När man gått och gjort av med kalorier kan man ju fylla på med nya. Jag älskar mazariner**
Idag på morgonen hade Nellie gjort så skönt för sig i sängen att det tog ett tag och få med henne på en runda. ♥
Men väderomslag är på gång och då blir det väl tö och slask igen. Så synd om inte snön kan få ligga nu... Kram o ha det bäst♥
Yvonne

Oj så mycket snö ni har!
Jag hade gjort som Nellie stannat i sängen....
Godnatt vännen!
Nu tippar jag ner mig i bingen!
Pööösss o Kram zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Hebbe

Morsning..Ja Vincent är en lite glad,glädjespridare...
Vaknade till en kylig morgon,,men rapporten säger att det ska bli +grader i morgon,ganska onödigt,då blir det slask igen.Jag tycker "Kung Bore" borde skärpa sig,hade varit bättre med 3-4 minusgrader..Haé Kram.

Marianne

Så vackert det är på promenaden, det är synd om det blir plus och slask igen. ...varför kan det inte bara få vara vinter som är som är som en riktig vinter?
Jag tror pälsiga hundar tycker det är mer obekvämt med kläder....
Leo gillade inte täcke när han var yngre, han var ju ute många timmar med mej på gården och behövde det.
Men sen han blev äldre visade han ingen ovilja...jag tror han tyckte det värmde skönt för den onda ryggen.

Ibland går jag på bio för att det var längesedan och ibland för att jag vill se en speciell film...
Vårkänslorna finns inte här heller...men talgoxen sjöng för mej häromdagen, det kändes hoppfullt. .haha
Kram

Pernilla

Det där såg riktigt skönt ut. Vi har också exemplariskt väder, just nu! Tänk om man kunde få välja och ha det kvar.
/P

Yvonne

Hostan börjar att ge med sig!
Godnatt !!!
Kram o pööössszzzzzzzzzzzzzz

Hebbe

Mors.Ja jag blev också sugen,när min bror sa att han skulle åka till campen och äta raggmunk..Jag tänkte "Kan själv" och det kunde jag,,blev jädrans gott..
Här har det kommit någon cm snö i natt,ser att gångvägen är nyplogad..Haé Kram.

Marianne

När man läser krångliga manualer får man inte ögna igenom, det krävs lite mer..haha
Det bästa är nog att leka mycket så kommer man på hur det ska vara.
Jag är lite avis på alla er som är så duktiga att fota.

Djur är svåra de hinner ju ändra pose flera gånger innan man ens fått fram kameran...haha..busar <3

Ha en fin dag,
Kram

Hebbe

Ja det blev en riktig slaskonsdag,fortfarande +3,5 grader ute,hoppas vägarna blir rena innan kylan kommer tillbaka..Haé Kram.

Hebbe

Det smakade riktigt bra med denna Raggtortilla..
Jodå jag grattade Erika tidigt i morse,,Haé Kram.

Yvonne

Håller med att kläder ska vara bekväma!
God natt vännen!
Pööösss o kram zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress