Marita

ÅTERSTÄLLNING AV GRÄSMATTA ELLER INTE
Samma sak varje vår när vintern har förlorat kampen mot våren. Då börjar man vänta på att det ska börja spira lite grönt på gräsmattan. Oftast så har man fått fylla i med ny jord och så på gräsfrön för att det ska bli något gräs. Men i år vet jag inte vad som hänt med "gräsmattan" under vintern?? Det är mest jord och bara mindre plättar med lite grönt. Inte kan jag skylla på hundarna heller för efter dom brukar det bli gula lite torra fläckar i gräset.
Nåja, det blir väl att köpa ny jord och mer gräsfrön. Har man trädgård så vill man ändå ha en hyfsad gräsmatta. Aprilväder är det med ömsom sol och fint och så kommer mörka moln med regn. Promenader ute i vackra Karlslund har det blivit
Rynningeviken är ett annat favoritställe att ta långa promenader...
Förra veckan hade jag yngsta barnbarnet August här en dag och vi hade supertrevligt...
Förra helgen var det riktig sommarvärme och man ville bara vara ute och njuta och värma sin frusna kropp..
På måndag är det Valborgsmässoafton och det vet man att då brukar det tyvärr oftast vara kallt. Enligt väderprognosen blir det så, men hoppas kan man ju att den har fel.. Kram och ha det bäst♥♥
Yvonne

Lugna dig flicka lilla gräset det tar sig!
Sussi är duktig på det mesta.Vi har så otroligt roligt tillsammans .Hon är guld värd!
Kram!

Yvonne

Nu har jag dansat mig trött i Let`s dance.
God natt!
Sov gott!
Kram o Pööössssssss

Yvonne

Solen har varit här idag.
Nu ska jag krypa ner i loppelådan.
Kram o Pööösssss

Yvonne

Ha en bra söndag!
Kram!

Yvonne

Hmmm ... det är nog därför vi har lagt på hullet :-)

Yvonne

God natt vännen!
Dags att dra täcket över huvudet.
kram o Pöösss

Yvonne

Solen skiner här idag och det blåser så man får hälla i peruken!
Kram!

Yvonne

Natti natti!
sov gott!
Kram o Pöööööööööööööössssss

Yvonne

Här är det sol!
Ha en bra dag! Kram!

Yvonne

Nu ska jag krypa ner i sängen och se en film..
ja ja jag hinner väl knappt att sätta på filmen förrän jag somnar!
natti vännen!
Kram o pööössssssssssss

Yvonne

Med åren så samlar man på sig en hel del ,som det är jobbigt att underhålla!
ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Kram o Pööössszzzzzz

Yvonne

Du jag undrar så... vem är det som hänger in kläder i min garderob?Dom är fel färg och alldeles för små??
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Dags för sängen.
stor nattikram!
Kram o Pööösss

Yvonne

Idag har jag sol!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag se slutresultatet på Let`s dance i sängen sen
Blir det att Nanna kudden.
Kram o pööössssss

Marianne

Så där tycket jag alltid gräset ser ut efter vintern, men det brukar bli grönt och fint när det blir varmt, du kanske ska ha 2-3 hönor som sprätter runt och luftar gräset? Hihi

Vilken fin trätrappa, och viloplats på avsatsen också. Är nästa bild från när ni kommit ner för trappan? Så vackert med solen som glittrar i sjön.

Det blev ju inget vidare väder på valborg, i Böda ställde de till och med in brasan, då det regnade och haglade...trist! Jag var ju inte kvar då.

Var i Norrland har ni stugan? Jag har inte varit i norr sen jag var väldigt liten, men jag tänker ibland att jag ska åka uppåt.

Ava ja, hon var ju påverkad av sin zinkbrist och sen denna konstiga sjukdom som hon fick. Hade hon inte haft bristen kanske läget varit annorlunda. Det är så tomt när jag kommer till gården och jag stannar upp och tittar på platsen där hon somnade in, varje gång jag är där..... och vet att hon har det bra nu.
Men det känns så orättvist allting, vi har ju kämpat med att bygga upp styrka och få henne trevlig att rida, (inte bråka) lärt henne lite mer än bara grunden, och sen fick vi bara släppa allt, bara 6 månader efter jag lät Leo, hunden, somna in för att han skulle få slippa sin värk....men det är ju så med djuren, vi har ansvaret för de och förmånen att kunna hjälpa de när de inte orkar längre.
Tack för din kram och jag kramar tillbaka 💕

Yvonne

Ha en bra lördag !
Kram!

Hebbe

Ja vi njuter ju av samma sol,du där hemma jag på Cypern,den är nog lite varmare här..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
Förlåt!!!Jag var inte hemma när du nattade mig.
Var ute och dansade till 0200
Ha en bra söndag!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Kram o Pööössszzzzzz

Hebbe

Ja jag såg på rapporten att detskulle bli några fina varma dagar där hemma,men det är väl på tiden kan man tycka..Jag har det varmt (lite drygt) här på Cypern,mår som en kung..Haé kram.

Yvonne

Dags att krypa ner i sängen.
Godnatt!
Kram o pööösss

Pernilla

Gräset kommer säkert tillbaka. Här har det börjat grönska de senaste dagarna. Underbart!!
/P

Yvonne

Passa på du också att njuta av värmen!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov så gott.
kram o pöössszzzzzz

Yvonne

Jag sätter in tavlan i bloggen när den är inramad!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
kram o Pöössszzzz

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

Visst är det så att barn och barnbarn är de vackraste smycken!
Kram!

Yvonne

God natt på dig!
Kram o pösss

Yvonne

Godmorgon vännen!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Jag gör som du.Först salladen sen semlan.
Ha det så gott!
Kram!

Marianne

Jag har jobbat många av de soliga timmarna men nu har det ju varit varma kvällar och nätter så jag har suttit ute i mörkret och njutit av tillvaron.

Både Leo och Ava hade ju varit dåliga en tid så jag försökte förbereda mej, och vetskapen om att de skulle bli sämre och sämre gjorde valet lätt, saknaden och tårarna kommer utan förvarning och vissa dagar är lättare än andra. Men så är det ju, jag har haft många hundar och katter samt förra hästen, alla har en plats i hjärtat och jag kan glädjas åt att de låtit mej vara deras ledare, så kommer jag att minnas dessa två också.
Du har säkert många hundar i ditt hjärta också och vet nog precis vad jag menar?!
För när man ska översätta känslorna i ord blir det lätt virrigt:)

Storuman ligger långt upp? Pappa var från Jokkmokk och talade om de olika byarna/städerna men jag har inte koll på var de egentligen ligger...man borde kanske skämmas lite grann ;)

Får jag fråga var du bor nu? Är jag helt fel ute om jag tror runt Karlstad?

Ha det så skönt i väntan på gräset
Många kramar från mej

Marianne

Jag har jobbat många av de soliga timmarna men nu har det ju varit varma kvällar och nätter så jag har suttit ute i mörkret och njutit av tillvaron.

Både Leo och Ava hade ju varit dåliga en tid så jag försökte förbereda mej, och vetskapen om att de skulle bli sämre och sämre gjorde valet lätt, saknaden och tårarna kommer utan förvarning och vissa dagar är lättare än andra. Men så är det ju, jag har haft många hundar och katter samt förra hästen, alla har en plats i hjärtat och jag kan glädjas åt att de låtit mej vara deras ledare, så kommer jag att minnas dessa två också.
Du har säkert många hundar i ditt hjärta också och vet nog precis vad jag menar?!
För när man ska översätta känslorna i ord blir det lätt virrigt:)

Storuman ligger långt upp? Pappa var från Jokkmokk och talade om de olika byarna/städerna men jag har inte koll på var de egentligen ligger...man borde kanske skämmas lite grann ;)

Får jag fråga var du bor nu? Är jag helt fel ute om jag tror runt Karlstad?

Ha det så skönt i väntan på gräset
Många kramar från mej

Yvonne

Nu ska jag ner i bingen.
god natt!
Kram o pööösss

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

Med tanke på min ålder så tror jag att jag slipper köpa ny brödrost.men man vet aldrig sakerna var mer hållbara förr.
ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Med tanke på min ålder så tror jag att jag slipper köpa ny brödrost.men man vet aldrig sakerna var mer hållbara förr.
ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Nu ska jag dra täcket över huvudet och vänta på John Blund
Kram o Pööössss

Bosse Lidén

De gula fläckarna minns jag från när vi hade Texas.
Många fina aprilfoton. Men några majbilder ser jag inte. ;) Hoppas du istället för blogga njuter av det fina senvårvädret.
Kram Bosse

Yvonne

Barn är så härliga i sina funderingar.
Ha en bra kväll!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov nu så gott!
Kram o pööösszzzzz

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov så gott!
Kram o pööössss

Yvonne

Godnatt vännen!
Jag hoppas att du har haft en bra dag!
Kram o Pööössss

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress