Marita

TOPPEN MED LOPPIS
Förra helgen var det loppis runt om i våra kvarter. En rolig tillställning med fart och fläkt och mycket pratstunder med kända och okända människor. Saker såldes till billig penning och säkert en hel del som kände sig nöjda med fynd dom gjort.
Två duktiga hjälpredor som fixade fika och fikabröd, plockade fram och bort. Sånt där gillar Amanda och Ida.. Tur med vädret var det också. Men nu känns det mer och mer att hösten är på gång. Jag har tagit bort en hel del blommor som blivit fula av regnandet. Sista rabatten gjordes klar
Till nästa vår och sommar hoppas jag på full blomning där. Blommar gör dom nya små rosbuskarna som planterades för ett par veckor sen.
Ha det gott♥
Hebbe

Oj,det kommer att bli fint i planteringen till nästa sommar..Loppis är kul,lite spännande också för barnen kan jag tro..Här hittar solen hål i molntäcket rätt ofta,+18 just nu..Haé Kram..
Grattis till 2:a platsen..

Maria

Det är ju bra att ha loppis utmed gatan, då kan ju var å en försöka att få sålt lite av sånt man bara sparar å sparar. Flickorna kan jag tänka mig tycker de e kanonroligt. Jag håller tummarna för er fina rabatt till nästa år då blir säkert blommorna dubbelt så stora.
Kramen

Yvonne

Loppis i gatan är en kul grej !
Igår vek jag ner mig före dig !
Nu ska jag vika ner mig.
Kram o Pööössszzz

Hebbe

Samma här,det ser regnsjukt ut,men än har inget regn kommit,men det är nog inte långt borta..Alma vet jag ingen,,men en Hulda hade vi i byn för många år sedan..Haé Kram.

Hebbe

Samma här,det ser regnsjukt ut,men än har inget regn kommit,men det är nog inte långt borta..Alma vet jag ingen,,men en Hulda hade vi i byn för många år sedan..Haé Kram.

Pernilla

Jag dålig på loppisar. Både att sälja och köpa. Men vi har en lokal annons-grupp på Face book där brukar jag faktiskt sälja en del. Skönt när folk liksom kommer och hämtat det man inte vill ha längre.
/P

Camilla

Åh vad fint du gjort i trädgården!!!

Yvonne

Ha ha jag hade somnat och nu har jag vaknat till .
Kram o Pööössszzzzzzzzzzzzzz
Förlåt jag vimsade till det

Hebbe

Oki,Gratta Nettan du,jag känner ett par Anette,dom är båda över 50 år..Kul med armbanden,blir fint med lite bling också..Haé Kram.

Yvonne

Rödbetsbiffar är supergoda
Rödbetsbiffar är lätta att göra.
Man tar stora rödbetor och kokar ej för mjuka .
Skalar skivar och panerar i ägg och vänder i skorpmjöl med kryddor steker och äter med stekt lök och potatis.
Lycka till
Natti vännen sov så gott!
Kram o Pööössszzzzzzzzzz

Hebbe

Mors..Tackar,,inte kunde jag drömma om att det skulle bli så förbaskat gott,,ville ju bara rädda varorna innan dom blev gamla..Haé Kram.

Bosse Lidèn

Vad fint du gjort det i trädgården. :) Viktigt att ha tur med vädret vid utomhusloppisar. Kul och viktigt på många sätt med kvartersloppisar. Göra fynd, träffa nya & gamla bekantskaper, rensat ut från hemmet. Pix för den stora svampen i bakgrunden. :)
Söndagskram Bosse

Hebbe

Ja duktiga syskon,musikaliska till tusen,,hoppas att dom får vara barn också och inte en pengamaskin..Haé Kram.

Yvonne

Jag hoppas att du har haft det bra vännen!
Nu dyker jag ner i bingen.
Kram o Pööössszzzzzzzzzzzz

Yvonne

God natt vännen!
Sov gott.
Kram o pöössszzzzzzzz

Yvonne

Klart att det är viktigt att få rätt diagnos ,och få hjälp!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag ta sikte på sängen!
Kram o Pöössszzzzzzzzzzzzzzzzz

Yvonne

Det har regnat och blåst hela dagen.
De har lovat storm till natten.
Nu ska jag ha en dejt med John Blund
Kramen o Pöössssss

Hebbe

Helt rätt hon ringde,,nu är hon hämtad,Loke cyklar till skolan,han dyker väl upp efter kl 15..Vet att det blir läxor för Loke,sen.Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress