Marita

TRÅNGT OM UTRYMMET ELLER?
Att cykla är jättebra både för miljön och ens eget välbefinnande. Inte ofta jag cyklar men desto mer promenader blir det med hundarna och då ofta längs cykel och gångbanor där båda ska samsas. Observera, SAMSAS. Men ofta får man dra både hundar och sig själv åt sidan när cyklister kommer susande i full fart, även fast man går på den sida som är avsedd för gående. Man får en känsla av att man är mest i vägen. Ofta händer det att man blir undanträngd även på trottoarer. Inte lätt för dom som är äldre och kanske långsamma och går med rollator. Men jag kan faktiskt bli riktigt arg. Speciellt när dom plingar med ringklockan precis bakom ryggen. Man hoppar högt och hundarna reagerar också med att börja dra och hoppa. Men man har inget för att bli arg för dom har redan försvunnit i fjärran på racer hojen ..** Jag ska inte gnälla mer nu för att det funkar trots allt för det mesta som tur är.
Soligt och fint väder idag trots att det blåst ordentligt. Det positiva med blåsten är att det torkar upp på gräsmattan. Lite lagom trädgårds arbete hade jag förut på eftermiddagen. Jag gick runt och plockade bort ljung och tallris ur lådor och krukor så nu är det gjort...
Ha det gott♥
Hebbe

Jag gillar nog den första det som kom att bli originalet för mig,The Drifters..Sen finns det hur många olika tappningar som helst,på en massa olika språk..Jag förstår att det blir jobbigt ibland när cykeldårarna far fram..Haé Kram.

Gittan

Ja det vill till att samsas och det är inte alltid så lätt på gång och cykelbanor, men visst är det jobbigt när dom plingar bakom ryggen...Ha en skön kväll. Kram.

Yvonne

Vi har också cykeldårar här i Höör!
Världen vore trist utan er män.
Sov gott vännen!
Kram o Pööössss

Yvonne

Godmorgon!
Nu ska jag till engelskan .
Ha en bra dag
Kram

marianne

Cyklister kan vara rent livsfarliga ibland, när man kör bil i storstan får man vara uppmärksam då de korsar och svänger hur som helst, men vissa gångtrafikanter brer ut sej över cykelbanorna också, så man kan väl säga som vanligt, det finns rötägg i alla kategorier ;)

Jag undrar över hur mycket av medicinerna som påverkar saker de inte ska..alltså hur mycket de belastar levern till exempel?! Vilket är sämst? Ha ont eller trasa sönder organen? Knasiga tankar!
För ca 5 år sen åt jag knappt några mediciner, jag har bitit ihop så länge jag kan minnas, men sen gick det inte längre....
kram

Marianne

Ja visst är det så, har man djur så kommer de alltid i första rummet....man vill ju ge de bästa :)

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress