Marita

MITT I SOMMAREN
Det låter väl härligt. Midsommar har varit precis och den var lugn och behaglig för våran del. Inte var vi beroende av vädret heller eftersom vi inte skulle dansa runt nån Midsommarstång eller sitta ute och äta. Det var en hyfsad helg vädermässigt även om det har blåst på ordentligt. Jag gjorde en Pinocciotårta och den blev lyckad och otroligt god. För några år sen så gjorde jag en som blev en katastrof sen dess har jag avstått från att prova igen. Men som sagt nu blev den lyckad...
Sommarmorgnar att avnjutas på verandan är så sköna. Hundarna tar gärna plats i varsin stol och slappar innan utgång.
Nu ska inte jag slappa utan ge mig på att rengöra och rensa i kylskåpet. Välbehövligt kan jag säga..**
Bild från google.. Ha det gott♥
Yvonne

Den tårtan ser smaskens ut!
...Jag har hållit i peruken.
Nu ska jag krama kudden.
Kram o pööösss

marianne

Du har en skön frukoststund, det är det viktigaste på hela dagen om du frågar mej :) så söta hundarna är, de har sina egna vanor, men ser inte stolen lite för trång ut för Nellie? haha...gullgumma.

Den där tårtan har jag aldrig hört talas om, måste goolga, den ser jättegod ut.

Jag har inte så många av bloggvännerna på fb och instagram kollar jag nästan aldrig, jag har inte förstått det där att man lägger samma saker på båda ställena...
bloggen kan vila ibland, det är ju inget måste, ibland har man ingen lust och ibland ingen tid...så är det

Ha en finfin sommar,
kram

Hebbe

Morsning..Du får kolla länken som följer med när du kommenterar.. den ser ut så här.. http://mittliv.blogg.se/
den leder in till en helt annan blogg,,en som heter Karin..
Idag verkar det som vi ska få finväder här i Sunnersta ,hoppas det blir så hos dig också..Haé Kram

Yvonne

Solen är här nu !!
Ha en solig dag!
Kram!

Hebbe

Samma här,solen r stulen,syns inget blått hål i den gråa molnmassan..Jag blev fundersam redan igår när jag klickade på länken,och hamnade helt galet,,sen lika idag,då insåg jag att jag inte klickat fel..Helt klart jag kikar ju hellre in till dig,,än någon okänd Karin..Haé Kram.

Yvonne

Jag har samma väder som du!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag lägga mig och läsa !
God natt !
Kram o pöössssssssss

marianne

Att bak är kul, och förr gjorde jag det minst en gång i veckan, men nu när inga barn är hemma, är det ingen som äter av det jag bakar, så det blir ytterst sällan. Det kan förstås vara bra för figuren...haha

Skog och fågelkvitter är min medicin, men jag behöver nog höja dosen ;)

ha en fin dag,
kram

Hebbe

Ja Moa har varit en rosa tjej,,men nästan så jag tror hon är på väg bort sakta från den rosa perioden..Ja dessa paracordarmband,kan knytas på jättemånga olika sätt för att få olika mönster,kul pyssel är det..Haé Kram.

Hebbe

Ja dessa datamarodörer,är ett gissel.Pratade med sonen,han var beredd att åka till England där var det visst stora problem,,men troligen slipper han åka..Det blir Danmark för honom i morgon..Haé Kram.

Yvonne

det blåser alldeles för mycket här för ett bad utomhus.
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Pöössen
och kramen!

Znogge

Vilket behagligt sätt att starta dagen på både för två- och fyrbenta.

Just den tårtan är en favorit hos oss men resultatet det kan variera. Jag har testat några olika recept på den för innehållsmässigt skiljer det en smula.

Ha en bra torsdag!

Yvonne

Gäsp!!!
Godnatt vännen!
Kramen o pööösssen

Hebbe

Mors..Ja det har du rätt i..Alla sov när din kommentar kom in..Det blev en rackarns fart på barnen när mamman kom hem från jobbet..Deras lilla pool hade pajat,,nu skulle dom åka och köpa en ny.Så en stor del av kvällen gick åt till att montera och fylla den..Loke sa till mig innan han lade sig att,"farfar i morgon när jag vaknar,vill du kolla då när jag badar"...Förhoppningsvis är det ca 28-30 grader i den då..Haé Kram.

Yvonne

God förmiddag!
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Nä du,i den polen lär inte jag hamna..men barnen tycker de tär skitkul,med eller utan bubblor..
Dessaarmband idén kommer nog från Usa tror jag, dom kallas Överlevnadsarmband
Armbanden är inte bara snygga på såväl honom som på henne, de kan dessutom hjälpa dig ur många svåra knipor.
Med ett armband av paracord (fallskärmslina) runt handleden så är du alltid redo!
Kan användas till allt från att byta ut ett trasigt skosnöre till att bygga vindskydd och fällor i en nödsituation.
Armbanden är tillverkade av 550 paracord med en brottstyrka på cirka 250kg. Varje armband innehåller 2,5-3,5m paracord beroende på storleken.
Kul är det..Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress