Marita

BAKA ELLER INTE?
Ungefär samma som med att laga mat som jag skrev igår, så är bakning nånting som jag gör betydligt mindre nu för tiden. Ja när barnbarnen är här då brukar vi baka rätt ofta. Men annars så blir det ofta att köpa färdigt matbröd och kaffebröd. Spelar inte så stor roll nu när det för det mesta är bara jag och LG som ska äta det.Men visst är det betydligt godare med hembakt det är helt klart. 
Nu för tiden har jag alltid en påse med Icas frysta bullar i frysen. Dom är väldigt goda tycker jag.....
Semlor gjorde jag också mycket förr. Bakade släta bullar och la i frysen och tog fram och gjorde semlor av. 
Nu för tiden blir det köpta semlor, man blir mer bekväm med åren tror jag..**
Minisemla är lagom för mig, medan LG tar en modell större....
 
Detta är en liten söt minisemla..♥
Gittan

Visst blir man bekvämare med åren, blir rädd för sig själv ibland...men som du säger förr bakade jag jättemycket. I kväll när jag kom hem hade gubben min gjort korvstroganoff eftersom jag jobbade sent i simhallen. Jag sa är det så här att ha en fru, ha ha. Han är ju duktig i köket gubben min. Kram på dig.

Yvonne

Visst är det så man blir bekvämare med åren.
God natt vännen!
Sov Gott!
Kram o Pööösssss

Hebbe

Morsning.Nu är jag helvaken,sovit gott,ja..Det blev riktigt bra med dessa lite maffigare tortillabröd,,det får bli min lunch ett par dagar till..Sist jag bakade var 3/6 2012..

https://farfar0hebbe.wordpress.com/2012/06/03/hebbes-halloumibrod/

Haé Kram.

Yvonne

God förmiddag vännen!
Ha en bra dag!
Morgonkram!

Hebbe

Ja visst är det gott med egenbakat bröd..Men jag äter mest knäckebröd mumera..Men brödet med Halloumiost var jättegott,smakade första gången hos en kamrat på Cypern..Men det blir stökigt i köket när jag bakar,men vem vet,framöver kanske..Haé Kram.

Yvonne

Jag känner av varenda muskel idag!
Ha en bra dag!
Kram!

Anki

För min del bakar jag inte för att det helt enkelt inte är någon i vår familj eller vänkrets som äter kakor o sånt nu för tiden. De har hänt någon gång att jag bakat och bjudit på, på jobbet, de e alltid uppskattat ibland. De e som du säger med barnbarnen man bakar ibland men inte ofta. Jag tror att baktiden är lite förbi - vi har blivit för nyttiga. :)
Men den där lille bullen ser lockande ut o en semla får man allt tycka i sig när de är så dax för semledagen.
Kramiz

Yvonne

God natt vännen!
Idag har jag inte gjort många knop!
Kram o Pööössss

Yvonne

Godmorgon vännen!
Sä bra du smyger,jag hörde dig inte!
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Ja grattis till pallen..Tom T har skrivit en hel hoper med fina låtar,Alf Robertson har ju gjort många av dom på svenska..Haé Kram.

Yvonne

Jag somnar nog på studs ikväll,så natta mig försiktigt!
Kram!

Ama de casa

Här är det precis tvärt om. Det är betydligt godare att köpa det experterna har bakat än att äta det som jag (miss)lyckas med att svänga ihop :-)

Yvonne

Nu har jag sovet i soffan.
Kram o pööösss

Yvonne

Godmorgon!
Oj vad jag är trött idag!
Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

Idag har jag gått på sparlåga.
Jag ska krypa ner i bingen och se filmen på 4an.
Jag tror att det inte tar lång stund förän jag sover..
Sov gott vännen!
Kram o pööössssssss

Yvonne

Godmorgon!
Ha en bra lördag vännen!
Morgonkram!

Anki

Tack för att du kikade in till mig :) Jag hade slarvat bort din adress, men du hittade mig - men det var inte jag som varit inne hos dig - tror det var Herr Nilssons fru - hon heter också Anki :)
Här bakas nästan aldrig numer ... i alla fall inte några bullar. Vi äter nästan alle något kaffebröd och ska vi ha gäster så finns det ju gott bröd att köpa...
Nu har jag lagt till dig i min läslista igen :)
Kram

Yvonne

Kom till skott vännen att göra tavlor Ja ja jag menar av barnbarnen:-)
Ha en bra kväll!
Kram!

Hebbe

Ja jag tror att alla var helnöjda som såg Fröken Elvis,,jag påstår att det var världsklass..Kommer dom till en ort nära dig,,Gå och se/lyssna på dom..Haé Kram.

Yvonne

Natti vännen!
Ser filmen i sängen!
Kram o Pöösssssssssss

Hebbe

Ja det kan man säga,jag träffade båda Hasses döttrar och 2 av barnbarnen,hans fru,, och hans syster som kom lite senare..Kul var det..Haé Bra.

Yvonne

Jag är så tacksam över att du är så försiktig när du nattar mig.Du viskar och du slamrar inte med döttat.
Ha en bra söndag!
Kram!

Hebbe

Ja det blir Tv tittande idag,,ser inget vidare ut därute,+0,3 dis o grått,blåser rätt kraftigt också....Haé Kram.

Yvonne

Nu säger jag natti natti!
Sov gott vännen!
Kram o pöösssssssssssss

Hebbe

Mors,ja visst var hon glad åt kniven,den hängde på väggen i hallen,till 2009 då hon avled och jag sålde huset..Haé Kram.

Hebbe

Mors..Det blir väl lite Kajsa Varg över min mat,,man tager vad man haver..Bacon har jag alltid hemma..Det blev i alla fall förbaskat gott..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
Jag hade dejt med John Blund innan dig!
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Ja jag väljer också det sista kortet,nu har jag ansat skägget lite bättre,,hoppas nu att jag får en snabb tid hos Petra frissan,när hon kommer tillbaka från semestern..Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress