Marita

MIO MIN MIO
Jag gillar Mio. För ungefär ett år sen så inhandlades en ny soffgrupp där, och straxt före sommaren en ny säng. Toppenbra grejer som vi är jättenöjda med.
Ibland är jag där och kollar runt för det finns så mycket fint vad det gäller inredning. Idag var jag där på förmiddagen för att köpa present till dottern.
Jag ska inte säga vad jag köpte ifall hon skulle läsa det här. Men även hon gillar Mio.....
Annars då, ja fint väder har vi njutit av i veckan förutom igår då det var mulet och kom lite regn emellanåt. Idag är det halvsoligt och sju plusgrader så det är rätt hyfsat faktiskt...
Straxt blir det en långrunda med hundarna sen ska jag dra igång och göra en porterstek. Gott och mustigt blir det.
Fredag är det och helgen står för dörren...imorgon är det kalas för barnbarnet August.  På söndag kommer Amanda,Ida och Alex och sover över till måndag, så vi får hitta på nåt kul under måndagen det är ju sportlov men tyvärr har den lilla snö som fanns smält bort. Men det finns alltid något och göra med barnen.
Vi har ju en gnagare i huset som heter Nellie. Hon har börjat gnaga på ena hörnet av sängen, så jag köpte extra stark tråd och har försökt laga där så gott det går. Sen har jag sprayat med ättika och får se om det håller henne borta lilla bustjejen♥
Hebbe

Hoppsan,en gnagare som skapar jobb,,blev ju en skaplig lagning..Ja dessa småpizzor kan ju se ut nästan hur som helst,,alltid finns det något i skåpet att ha på..Jag ska köra ner till Uppsala i morgon,ska snooza lite med barnen.Nästa vecka har dom sportlov,då är dom i Sälen..Haé Kram.

Yvonne

Du har gjort en fin lagning.Spreja med ättika då och då..
S....Tyvärr så är det så att om man vill ha ett vackert leende så kostar det !
Kram!

Herr%20Nilssons%20Fru%20

Ja Mio har mycket men vi har en lokal möbelaffär, lika stor som Mio här som vi handlat i sedan vi kom hit. Sängen köpte vi dock på Sova.
Aj aj, inte kul när man får sängen sönderbiten, jag har haft en himla tur som fått "inte bitande hundar" Just nu har jag en löpande hund och en fällande hund, de går ju att städa bort, men jag ska erkänna att jag blir lite trött o irriterad ibland på allt hundhår. Man dammsugen o dammsugen men lika mycket igen efter en stund :)
Hoppas dottern blir glad för sin present o jag nicke nyfiken får väl vänta med att få veta tills hon fått den.
Ha så kul med barnbarnen.
Kramiz

MARIA I KOS

Hej!
Jag hittade hit genom gemensamma bloggvänner. Läser att du också återupptagit ditt bloggande. Jag har börjat skriva igen i januari efter drygt ett års uppehåll men som du skriver i ett inlägg så är det många bloggvänner som slutat blogga.
Kika gärna in hos mig om du vill. Tycker din blogg är trevlig.

Den soffan på bilden från Mio har jag och maken provsuttit i förra sommaren, skulle vilja ha en sån men tyvärr passar inte måtten i vårat smala vardagsrum. Finns ju som tresits också men hade velat ha hörnsoffan. Brukar besöka Mio i Piteå när vi är i vår stuga på somrarna. Här där jag bor (i Gällivare) finns inte den butiken. Dom har mycket fint.
Hälsningar
Maria

Sussi

Miomöbler har mycket fint :) Hoppas lagningen håller och att ättikan gör sitt :)
Kram

Yvonne

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på film .
Ja ja du vet .. jag somnar .
Kramen o Pööösssen

Anki

Ja, det finns mycket fint där på Mio - hoppas nu dottern blir nöjd med sin present ... och det är ju klart hon blir!
Så tråkigt att Nellie gnagt sönder sängen! Tycker du lyckats laga det riktigt snyggt i alla fall! Hoppas nu det räcker med ättika för att hon ska låta bli!
Ha en fin helg!
Kram

Yvonne

Godmorgon vännen!
Ha en bra lördag!
Kram!

Yvonne

Tack för ditt beröm om lagningen. Ja man gör så gott man kan!Du kan också laga bra!!
Kram!

Hebbe

Ja det hoppas jag ocks,,att det blir en fin skön sportlovsvecka i Sälen..Du får snooza p barnbarn..Haé Kram.

Pernilla

Hoppas kalaset blev lyckat för allt och alla? Här fortsätter skolan en vecka till, sen så är det sportlov. Jag ska också ha sportlov iår. Men vi får allt åka en bit för att hitta snö och det tänker vi göra också.
/P

Yvonne

Har varit hos goda vänner ätit gott och haft trevligt .
Godnatt vännen!
Kram o Pöössss

Yvonne

Halloj!
Gråmulet ute .
Har vallat draken idag!
Kram!

Hebbe

Oki,familjen är på plats nu i Sälen..själv är jag på plats hemma..Haé Kram.

Yvonne

Nu förbereder jag mig för att krypa ner i bingen och se Pretty Women .Jag hoppas att kunna e den utan att somna!
Kram o Pööössssssss

attis

Jag gillar oxå Mio. Så roligt att bara gå omkring och titta. Här fick vi lite snö igår kväll. Plusgrader ute så nu är det bara slask. Trist när det är sportlov då. Kram

Yvonne

Godmorgon
Jag önskar dej en fin vecka med barnbarnen!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Hoppas att du har haft en bra dag!
kram o Pööössssssssssssssss

Hebbe

Mors,,jo jag tror säkert det blir en bra vecka för dom dår uppe i Lindvallen,det lät som det började ,med bra skidåkning igår..Haé Kram.

Yvonne

Ha en bra dag med barnbarnen!
Kram!

Hebbe

Det kom några korn med snö även här i natt..Nu skiner solen..Det ser ut som det blir fint skidväder i Lindvallen mot Em..Så länge det inte regnar så tror jag hela familjen njuter..Haé Kram.

Yvonne

Vi har mycket att vara tacksamma för.
Tyvärr så glömmer man att visa tacksamhet.
Förstår att det är lugnt i huset idag när inga barnbarn är där och busar.
ingen snö här!
Ha en bra fortsättning på dagen.
Kram!

Hebbe

Ja den smakade bra,moroten höjde smaken rejält..Det är bra när det finns plockmat ibland..Jag har nyss ätit stuvade makaroner och falukorv,,gick bra det med..Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress