Marita

HÄRLIGT MED JUL STRESS.."INTE"..
Nej jag gillar inte stressen som vilket man vill eller inte börjar komma den här tiden. Fast jag har lagt ner mycket som jag höll på med förr. Som julstädning tex, finns ingen anledning att vända upp och ner på hela huset och det ska glänsa i varje vrå. Det blir jul i alla fall. Lite vanlig städning får det bli. och baka lite grann som lussekatter. Pepparkakor köper jag, men kolakakor bakas för det gillar alla. Samma sak med finska pinnar. Pynta är roligt och ger en sån mysig känsla tycker jag. Däremot att handla julklappar är inte nån höjdare. Fast nu kan man bekvämt handla det mesta på nätet så det har jag börjat med. Men idag blev det en sväng till BR leksaker där jag köpte till dom två yngsta barnbarnen. Nu går vi in i årets sista månad December och nån snö har vi inte. Jag skulle nöja mig med lite frostigt och pyttelite snö så det blir lite ljusare. Nu blir det en tur ut med hundarna i den iskalla vinden. Men senare på eftermiddagen ska jag banne mig smaka på glöggen. Blossas klassiska, varm och god... Ha det fint♥
Bilden är från förra året i December..
Hebbe

Ja fy för den lede vilket skitväder det är,jag har precis kommit fram till Uppsala,var inget bilåkarväder,snöglopp och moddig väg..Nu ska jag mysa med barnen några dagar..Haé Kram.

Yvonne

Här var det vitt på marken i onsdags men det försvann fort..
Det är ju så att om man ger av sig själv får man mycket tillbaka!
Kram!

Yvonne

Natti vännen!
Sov så gott!!
Pöööss o kram!

Gittan

Visst är det mysigt med ett litet lager snö
Men här är det på nollan eller ett par grader + varje dag. Blåser jättekallt.
Jag har också lagt ner mycket av det man gjorde förr till jul det skulle städas i varje vrå. Det är som du säger, det blir jul ändå. Det viktigaste är ju att få vara tillsammans. Trevlig helg och kram på dig.

Hebbe

Morsning..Ja kul att så många gillar armbanden,blir några intensiva knytdagar nu ...
Inte kul bilväder när jag körde ner till Uppsala igår,idag känns det som det ska bli bättre väder..Haé Kram.

Pernilla

Julstäda har jag aldrig gjort. Jag städar när jag har tid, allt för sällan, haha! Här bakas inte så mycket men pepparkakor gör vi. Det gillar barnen och vi har ju ännu en liten i huset. Sen lussebullar, om tid finns.
/P

Yvonne

Tack för nattningen!
Ha en bra lördag!
Kram!

Henrik Olsson - Föreläsningar

Här hemma blir det aldrig någon julstress :P

Marianne

Lite snö kan det gott få komma och stanna, vi får väl hoppas på det.
Det märks överallt att julstressen tar över...
Kram

Yvonne

Jag har inga problem med att förstå skånskan :-)
natta kram o pööössss

Hebbe

Jag åkte hem idag på em,,måste knyta armband,har ett gäng beställningar som ska bli julklappar,,,kul att så många Brynäsare gillar dom...
Julstress det kan jag inte stava till,jag tar det med ro..Haé Kram.

Henrik Olsson - Föreläsningar

Sv: Ja, att anpassa hastighet efter väglag borde alla göra!

Yvonne

Jag har haft en bra dag!
God natt och sov så gott!
Kramen o pööössszzzz

Hebbe

Morsning,,Ja det var en riktig fullmåne,ser den även nu,den verkar vara så nära..
Ja det går att fixa till bilden i datorn,gissar att många bilder man ser är manipulerade,,jag vill tala om när jag trixar med en bild..Haé Kram.

Hebbe

Mors..Ja jag föredrar den gamla klassiska glöggen..
Det har blivit lite av en tradition att testa årgångsglöggen,,att denna hade smak av Indien hade jag inte kunnat räkna ut,,läste bara att så var det.Den hamnar i mitten,drickbar men har långt kvar till min topp 3 lista..Haé Kram.

Yvonne

Tack för nattningen!
Ha en bra dag!
Kram!

Fenixmona

Inget vitt här men frost och halka!! Vidrigt med vinter...försöker bara att överleva i väntan på vår.
Var det rutinkontroll på Nellies höfter eller har hon haft besvär? Kramiz

Yvonne

Ikväll lägger jag mig tidigt!Är förkyld!
Kram o pööösssss

Yvonne

Ha en bra ny vecka!
Kram!

Yvonne

Jag lägger mig tidigt ikväll!
natti!! Kram o Pööösssss

Hebbe

Mors..Ja du,,Mat,,alla kan ju inte älska all mat som finns i världen..Jag åt fiskbullar 1950,,första och sista gången..Haé Kram.

Yvonne

Här är det REGN! Försöker sköta om mig!
Kram!

Yvonne

Sov så gott vännen!
Kram o pööösszzzzzzzzzzzzzzzz

Henrik Olsson - Föreläsningar

Sv: Det kändes tryggare eftersom installationen helt och hållet var utomhus, men allt som rör installationer innanför väggarna för behöriga personer utföra! :)

Yvonne

Ha en bra fredag!
Kram!

Marianne

Roligt att du gillade kartorna, jag är också så, försöker skaffa mej en uppfattning om platser i böcker och bloggar, det är kul när man känner igen sej.

Hoppas du får en fin helg med barnbarnen och att de lämnar alla baselusker hemma.

Kram

Henrik Olsson - Föreläsningar

Busvädret fortsätter tyvärr här, men jag får åka bil till jobbet :)

Yvonne

Förstår att du är trött efter alla aktiviteter .
natti Kram o Pööössszzz

Yvonne


Nu är det tid att trilla ner i bingen!
Kram o Pööösssszzzzzzzzzzzz

Hebbe

Ja denna låten var ju poppis på senare delen av -90 talet,den håller fortfarande.Kommer 2 till versioner i veckan,,Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress