Marita

EN TRADITION ATT GILLA♥
Ända sen barnbarnen var små så har vi bakat lussebullar innan Lucia. Amanda som med sina 10 år är äldst hjälper så gärna dom mindre. Lillbrorsan Alexander bakar med liv och lust, det kan bli lite mycket mjöl men vad gör det. Sen har vi den yngste lille August som med stort allvar tittar hur dom andra gör och försöker göra detsamma. Ida och Martin har blivit så duktiga med bakningen. Förr var degen full med russin, men nu är det ingen som vill ha russin, ja förutom att äta dom som godis då..** Jag blir varm om hjärtat att se dom sitta samlade runt bordet♥
Julgranen blev klädd också, även det en tradition...
Mina äldsta tomtenissar tittade nöjda på..***
Det talas om snöfall och jag hoppas det kommer lite lagom för att skapa lite mer julkänsla Kram o ha det gott♥
Yvonne

Härlig bild av dina barnbarn!!
S...Jag har hjärtat på vänster sida som de flesta har.Om man inte ger kan man inte förvänta sig att få något!
God natt och sov så gott!
Kram o Pööössszzzzz

Hebbe

Mors..Myspys på hög nivå,,en härlig tradition..Här snöar det lite lätt just nu,har nog kommit kanske 5-6 cm i att,ser att gångvägarna är plogade..Haé Kram.

Henrik Olsson - Föreläsningar

Så trevligt och mysigt :)

Yvonne

Vi bara skojade om sanden.
Idag har det kommit mer snö här!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov gott!
Kram o pööössszzz

Hebbe

Oki,Bruces version är ju riktigt bra,,men jag gillar originalet med The Drifters bättre.Ha en fin Luciadag/kväll..Kram.

Gittan

Vilka härliga barnbarnen du har. Och så mysigt med traditioner det är mycket värt. Dom är så härliga. Kram 😉

Yvonne

Det är skönt att ha pågar man kan lita på!
Godnatt vännen!
Sov så gott!
Kram o pööössszzz

Yvonne

Tjejen är duktig på att vika och klippa stjärnor!
God natt vännen!
Kram o pööössss.zzzzzzzzzzzz

Pernilla

Mina ambitioner hänger inte ihop med tiden. Jag har allt hemma för att baka lussebullar men tiden, tiden, tiden. Gha!
Men Julafton ska firas hos oss och få ska vi i alla fall ha gula bullar på bordet, basta!!
Hur det ska gå till, vet jag inte. Jag får väl baka dem själv någon natt i nästa vecka.....
/P

Yvonne

Johanna hade aldrig sett en speldosa förut
Kram!

Marianne

Fina traditioner, förstår att du blir varm i hjärtat när du ser och hör barnen runt ditt köksbord.
Och lilla August som är "lärling"
Kram

Yvonne


Sov så gott vännen!
Kramen o Pööösssen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress