Marita

EN FINGERTOPP MINDRE
Lite svinn får man räkna med när man handskas med kniv,haha.. Nåja, nu var det väl inte så farligt men ett rejält jack blev det i fingertoppen när jag sågade igenom med brödkniven, och mycket blod. Klantigt var det och sen blir man lite handikappad eftersom man håller på en del i vatten med städning och även matlagning. Men det finns ju engångshandskar så det löser sig bra.....
Julköttbullarna blev rullade och stekta i ugnen. Igår hämtade vi kött och fyllde frysen med, känns bra
I morse vaknade man till snöfall och nu är det som ett julkort ute. Men det är väl ingen chans att det ligger kvar till jul...
Kram och ha det gott♥
Henrik Olsson - Föreläsningar

Aj aj!! Fingertoppar blöder ju rejält!!

Hoppas att det läker snabbt, och att fingerblomman får sitta kvar!

Hebbe

Ja det ska bli kul att se hur Moa reagerar,vet att hon inte brukar gilla hängsmycken.Spännande..Haé Kram.

Hebbe

Jag har gjort långkok nu,ett antal gånger,brukar ju bli bra..Haé Kram.

Hebbe

Ja det blir säkert rekord i insamlade pengar även i år.Förra året i Örebro kom det in 49 003 745 kr..Bra jobbat då,hoppas på mer i år..Haé Kram.

Yvonne

Var försiktig med kniven!
Inget julkort utanför mina fönster .
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu lägger jag mig och väntar på J Blund!
God natt
Sov så gott vännen!
Kramen o Pööössszzz

Yvonne

Tack för nattningen!
Ha en bra söndag!
Kram!

Pernilla

Skärskador är så jobbiga för man lyckas ju hela tiden slita upp dem igen. I alla fall jag. Klipper mig ofta i fingrarna av misstag. Mina saxar är u extra vassa så man märker inte ens när fingrarna är i vägen.
/P

Marianne

Så typiskt, fingertoppar blöder mycket och läker sakta....särskilt inför stora mathelger...

Skönt när köttbullarna är klara, det brukar aldrig falla på min lott eftersom mitt tålamod inte håller för rullande....men i år har jag lovat bistå en vän, oj vad jag ångrar mej...haha

Snön ligger fint där, förhoppningsvis kommer det lite mer till dej innan jul eller åtminstonde att den som finnd inte regnar bort.

Det var precis lagom många sorter på julbordet, förutom sillen. ...det kunde gott varit fler ;)
Nä men allvarligt, allt överflöd som brukar vara får mej att tappa aptiten, jag blir liksom inte sugen på något.

Glasets Hus är väldigt fint, det är ett välbesökt turistmål, så har du vägarna neråt kan jag rekommendera ett besök där, men luncha isåfall på värdshuset som ligger ett par hundra meter därifrån, där är de kända för sin schnitzel som finns i fyra olika storlekar....jag brukar ta small ;)

Ha det fint och en stor kram

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
Kram o pööössszzzz

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Jag hoppas att det började med en bra måndag!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov så gott!
Nu väntar jag på J Blund!
Kram o pööössszzzz

Hebbe

Jag har haft,nästan sol hela dagen,den visade sig klart o tydligt nyss innan den går till vila vid horisonten,några grader - har det varit hela dagen..Haé Kram.

Bosse Lidén

Stackars dig. Sådant händer på en nanosekund. Vår yngsta dotter råkade ut för det nyss, när hon skulle plocka upp de nya knivarna som vi köpt till henne. Inte så kul när hon var ensam i sin nya studentlägenhet.
Godsaker och julmysigt på dina foton.
God Jul önskar Bosse

Yvonne

Prova vännen! Har du inte provat så vet du inte.
Kram!

Henrik Olsson - Föreläsningar

Sv: Hoppas att fingret mår bättre :)

Yvonne

Nu väntar jag på han du vet :-)
God natt vännen!
Kram o Pöööööözzzzz

Marianne

Ja det är inte ofta man sover hela natten utan att ens behöva gå på toa....när man vaknar och det är helt tyst kommet alla tankar, då blir det ofta en del snurrande i sängen :(

Idag regnar det här så snön är nog borta snart...

Kram

Yvonne

Tårtan var smarrig!!Tur att man inte äter tårta varje dag Då hade man rullat fram :-)
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
Kram o Pööösssszzzzzzzzz

Fenixmona

Knivar är inte att leka med! Tur att det blev jack och att du inte miste hela fingertoppen! Kramiz

Hebbe

Mors..Ja den söte lille Bagaren gör en glad,,han har döpt om mig till "Pebe"..Haé Kram.

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Maria

Kan bli lite knepigt utan fingertopp när man ska laga mat och diska men läker sig säkert fort. Här lyser snön med sin frånvaro men de får gå bra ändå.
Önskar dig en God Jul/ kramkram

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
kramen o pöösssszzzzzz

Hebbe

Oki,det blev en fin vinterdag idag,marken är frostvit +1,5 just nu..För mig blir det julbordsäta mot kvällningen,en tradition hos Micke Finell..Haé Kram.

https://youtu.be/Wzal-XhF5Pc

Yvonne

Det är med bästisar man kan gör allt och ingenting
God natt!
Kram o pööössszzz

Hebbe

Mors..Ja det har blivit en tradition sen många år att Micke bjuder på julbord..Vi har alltid haft jättemysigt..Vi saknade Sven Zetterberg som avled 22 dec förra året.R:I:P.
Ha nu en riktigt God Jul..Haé Kram.

https://youtu.be/1eEWAaYA6go

Anonym

Hej! Jag såg ditt namn på fb, som vän till Paula Porseryd (Frenja) Har du också Shelties från hennes kennel? Jag har tidigare haft en blogg och följt en "Mita" därifrån tidigare. Spännande att kanske kunna bli vän med dig på fb! Kanske är du "den Mita jag tror... GOD JUL 🎄

Hebbe

Jodå resan till Uppsala gick bra,den mesta trafiken gick norrut,har nog aldrig sett så många bilar tidigare..God Jul..Haé Kram.

Yvonne

Jag har tagit det lugnt idag!
Ola har varit här och ätit och vi har myst med att äta godis (bara lite)Ulla fick smaka vindruvorna!
Kram o pöööösssszzzzz

Yvonne

Tack för nattningen!
Ha en mysig dag!
Kramen!

Hebbe

Snart är det goäta här i Sunnersta,sen kalle anka..När det är slut ska jag tomta hos två av grannarna här på gatan..Därefter blir det klapputdelning här utan tomte..Haé Kram.GOD JUL.

Yvonne

Jag önskar dig det samma !
Kram!

Yvonne

Jag hoppas att du har haft en bra dag!
Natti vännen!
Sov så gott!
Kram o Pööösssszzzzzzzzzzzzzzzz

Hebbe

Mors..Ja jag får peta in denna julen i mitt minnesfack över händelser 2017..Kul var att Moa tyckte om halsbanden,även Loke gillade sitt halsband..Nu ska vi nöta ut de sista dagarna på detta året.Ha en fortsatt mysig julhelg..Kram.

Yvonne

Tack för att du stoppade om mig och för pussen på kinden.
Kram!

Yvonne

Visst kan man bli helt snurrig på alla helgdagarna ,fick tänka till innan jag kom på att det är måndag!
Ha en mysig dag vännen!
Kramen

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
Kram o Pöössszzzzzzzzzzzzzz

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Marianne

Hoppas du haft en riktigt mysig jul med barn och barnbarn....
Och så önskar jag dej en god fortsättning
Kram

Yvonne

God natt vännen!
Ska försöka hålla mig vaken och se filmen i bingen!
Kram o Pööösszzzzzzzzzz

Hebbe

Tackar.Samma till dig..Bara 5 dagar kar att nöta ut av 2017..Haé Kram.

Yvonne

Ha en riktigt bra dag!
Kram!

Äppelblom

Önskar dig en god fortsättning och ett Gott Nytt År!
* Inga *

Yvonne

Dags att lägga sig och vänta på John Blund!
nattikram o Pöössszzzzzzz

Hebbe

Mors.Ja Cornelia var en go liten tjej,hon hade dessutom blivit en stolt storasyster sedan förra julen,en liten bror ..Haé Kram.

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Ja jag var ju ute en vända i morse,,nu sitter jag inne och släktforskar på Yvonne/Kjells släkt..Haé Kram.

Yvonne

Vi är bäst!! :-)
God natt sov så gott!
Kram o pööösssszzzzzz

Hebbe

Mors..Ja det ska bli spännande att se vad denna DNA test ger för resultat..Haé Kram.

Yvonne

Tack för nattningen!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

God natt!
Kram o Pööössszzzzzz

Hebbe

Mors..Ja det är en perfekt rätt med sista skinkbiten.Eller som jag brukar göra,köpa skinka nu efter jul till kanonpris,,lägga i frysen och laga till sen..Gott blir det..Haé Kram.

Hebbe

Tackar..Önskar er hela familjen detsamma GOTT NYTT ÅR..Haé Kram.

Marianne

Gott slut och gott nytt till dej och din familj, som självklart inkluderar de fina vovsingarna.

Ja, så synd att snön regnade bort dagarna före jul, och nu kommer den igen...det känns nästan som ett hån..

Vet du....Man får slarva med bloggen för om man "skärper til sej" blir det ett tvång och bloggen ska vara för nöje, inre tvång ;)

Hoppas du får ett riktigt fint nyårsfirande...du får iallafall en stor kram härifrån <3

Yvonne

Det är härliga stunder då man bara får vara!
God natt
Kram o Pööössszzzzzz

Yvonne

Jag önskar Dig 365 härliga orörda dagar !
Stor Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress