Marita

SISTA SOMMARMÅNADEN?
Det kan man väl säga, dom riktiga sommarmånaderna är ju Juni Juli och Augusti. September kan vara nog så varm och skön men en aning om hösten ligger ändå i luften. Nu har vi alltså Augusti med både kräftor och surströmming. Får jag välja så blir helt klart surströmming, sååå gott. Det ser jag fram emot.
Bild från nätet... Nu har vi tagit bort ännu mer i trädgården. En tall som faktiskt kommer uppifrån Norrland. Jag tog med en liten tall som satt bakom stugan där uppe och det är många år sen nu. Men liten blir stor och nu var den för stor så lika bra att ta den även om det gjorde ont i hjärtat när den föll...
Sonen Stefan och barnbarnet Martin var här och hjälpte till, och Martin tyckte det var jättekul att dra ris till kärran... Torrt som fnöske är det i skog o mark och nu börjar bränderna dyka upp lite varstans men som tur är inga större än så länge. Ett regn vore väldigt tacksamt att få. På en del håll regnar det väldigt mycket, tänk om det kunde vara mer jämt fördelat... Nellie älskar sol och värme däremot och ligger gärna på soldäcket i vindskyddet...
Kram alla och ha det gott♥♥
Yvonne

Jag är en skåning som kan äta surströmming.
.....Ska tala om för Lotta att du har besökt henne!
Kram!

Days by Johanna

och jag väljer räkor. Även om det inte fanns som alternativ :)

Ja instagram är med kul, men där kan man inte skriva så mycket, så de kompletterar varandra , iaf för min del. Lägger bilderna där, och kan sen lätt lägga upp dem på bloggen :)

Yvonne

Natti vännen!
Sov så gott !
Kram o Pöössssssssss

Marianne

Det är många år sedan jag åt surströmming, men i år har vi bestämt med sommargästerna, frun är bördig från jämtland.

Jag skulle göra som Nellie....men här regnar det ofta så det blir inte mycket till solbad

Kram

Marianne

Det känns roligt att kunna köpa det som matchar och som jag själv vill ha.
Vi hade såna fåtöljer i tyg när jag var barn, denna är i läder...och jag ör såååå nöjd med den :)
Kram

Yvonne

natti vännen! Sov så Gott!
Kram o pööösssssssss

Yvonne

Många har tekniska prylar som tar tid så att de missar det sociala umgänget!
Kram!

Hebbe

Ja så är det,små träd blir stora med tiden,,jag tog hem 2 små granar från stugan för många år sedan,dom är nu 10 meter höga,men dom stör inte där dom står..
Här har det regnat hela Fm,,uppehåll nu,ser några växande blåa strimmor där uppe..Haé Kram.

Days by Johanna

Haha ja det var därför jag kände jag behövde dela det på bloggen, med ett litet kul svar från mig så ni också fick ett gott skratt som jag :)

kram

Yvonne

Natti natti!
Kram o Pöössss

Marianne

Ava är en ombytlig pålla, man vet aldrig vad hon är på för humör ;)

Ja, visst borde de väl kunnat skriva i bekräftelsen att de inte hade "varan" hemma?!

Önskar dej en skön helj,
Kram

Hebbe

Ja det var en ganska blöt grillare som kom in..Det ser regnsjukt ut även nu,solen hittar små hål ibland,men molnen hopar sig,gråa och fula är dom..Haé Kram.

Yvonne

Jag hoppas på en bra solig dag idag,men det har börjat blåsa1
Ha det gott vännen !
Kram!

Yvonne

Smyger tyst in och viskar God natt Sov gott!
Kram o Pöösssss

Yvonne

Vi har samma väder vännen!
Kram!

Hebbe

Här är det nästan helgrått,kom lite regn tidigare,men molnen är ljusare nu,solen försöker men lyckas inte så bra.Sonhustrun och barnen har åkt iväg på en hajk,3-4 dagar till Gräsö,,Sonen ska till England Maersk har dataproblem,han blir nog där veckan ut.Jag drar hem nu på Em..Haé Kram.

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
Pööössss o Kram!

Hebbe

Mors..Ja hoppas det blir bra Hajkväder,,dom kommer att hajka till torsdag tror jag,om inte vädret ställer till det..Att hitta en bra pub i England kan inte vara svårt,,har googlat lite på Maidenhead,en mindre stad några mil väst om London.Han hoppas bli klar på fredag..Just nu halvklart här +15 ,,snart ska jag morgonfika med mina bröder..Haé Kram.

Pernilla

Surströmmingen hoppar jag. Men jag är ingen fan av varken skaldjur eller fisk i någon form.
Vår trädgård har också ändrat skepnad men det är nya grannen som räddat på sin sida. Vi har fått såljust och härligt och bara njuter.
/P

Yvonne

Jag hade nog snubblat många gånger:-)
Kramen!

Yvonne

God natt vännen!
Kram o Pööössssssssszzzzzzzzzz

Maria

Hej Marita!
Ja du torrt e det men idag känns det som åska i luften, väldigt kvalmigt och fuktigt. Vi var nere vid sjön en dag och Seb älskar att bada.
Ha de gott/kramen

Yvonne

Önskar dig God natt
Sov så gott vännen!
Kram o Pööössszzzzzz

Lotta Flodén

Hej!
Du har använt min snigelbild utan lov. Det är ok att ha den kvar, men skriv Foto: Lotta Flodén/gronarader.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress