Marita

SÅNT DRABBAR BARA ANDRA
Vidriga äckliga slemmiga kryp har dykt upp i våran trädgård. MÖRDARSNIGLAR...man har ju bara hört och läst om andra som har problem med dessa odjur, och nu har dom alltså kommit hit, och jag undrar hur och varifrån?? Dom blommor jag köpte i början av sommaren satt i krukor och var köpta på Plantagen. Jord som vi köpte var dom vanliga 40l säckarna också från Plantagen eller Granngården. Man tror ju att det ska vara säkert men kanske inte, vad vet jag. Sniglarna kan ju komma smygande från nån granne eller nån annanstans ifrån. Nu är dom här och vi plockar och letar. Jag plockar med hundbajspåsar som jag knyter hårt och slänger i soptunnan. Dom kvävs säkert en plågsam död, men jag bryr mig inte trots att jag är djurvän. Det finns en hel del äckeldjur som inte finns på min gillalista..**
Äckelbilden är hämtad från nätet... I helgen var det gynnsamt snigelväder när regnet vräkte ner och det blev väldigt blött och fuktigt.
Den här sommaren har inte regnmätaren varit full någon gång. Men i söndags tömde jag ur den efter den rejäla rotblötan. Igår var vädret fint när det var kalas för barnbarnen Amanda och Ida.
Amanda som fyller tvåsiffrigt snart 10 år lilla stora tjejen♥ och syrran Ida som nyss fyll 8 ♥ Ha det gott alla ♥
Yvonne

Jag har sett två sniglar hos mig.
När det regnar så förökar dom sig.
...Choklad är gott!
Ha en bra chokladdag!
Kram!.

Hebbe

Grattis till fina tjejerna...
Ja kasslerburgare är en höjdare,lämplig lunchmat,fixade en idag,nu med stekt svamp som topping,,jättegott..Haé Kram.

Yvonne


God natt sov så sött
Kram o pööössss

Hebbe

Mors..Ja hoppas vädret blir bättre resten av veckan,så folk kommer och har lite countrykul.I kväll blir det Doug Seegers som blir dragplåster..Ja den lilla tösen var nog den som blev populärast..Haé Kram.

Yvonne

Solen tittar fram här emellanåt.
Ha en bra dag!
Kram!

BosseLidèn

Betydligt trevligare att titta på glada födelsedagsbarn än de där äckliga bruna sakerna. Igår när jag gick ut i skymningen trodde jag först att jag fått en liten orm vid dammen. Visade sig vara tre bruna mördarsniglar på rad. De hamnade i spannen med såpa och annat som står och väntar på dem som kommit in objudna i vår lilla trädgård. :(
Kram Bosse
Ps. Det var inte jag som skickade dem till dig. :)

Hebbe

Ja det tror jag också,,nu verkar det som vädret tänker bli bra till kvällningen,,Doug ska spela kl 22 så jag jäktar inte iväg..Haé Kram.

Yvonne

Nu kastar jag mig ner i bingen.
Godnatt!
kramen o Pööösssen

Maria

Vad stora flickorna har blivit, jätte söta töser.
Dom där sniglarna har inte kommit över till mig ännu men säkert snart. Har ett stort gärde bakom mig å där trivs dom.
Kramen

Hebbe

Ja visst blev det skönt med mindre kalufs,,nu sitter kepan bättre,kan gå ut även när det blåser.
Blir lite mer country ikväll..Haé Kram

Yvonne

Skånskan kan vara knepig att förstå!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Kram o Pööösssss

marianne

De där sniglarna ligger inte på min topplista heller...urrk!
På gården finns inga men när jag gått till byn ligger de i drivor på cylelbanorna, jag får se upp var jag sätter fötterna, för jag vill INTE trampa på de.
Jag har läst att det kan fastna ägg i bildäckens mönster samt på skorna, och på så sätt tar man hem de, men jag vet inte om jag tror på det riktigt, vi har ju kompisar som är helt invaderade av sniglar och de har varit hemma på gården flera gånger även tidigare somrar.

Söta födelsedagarna <3

Kram

Hebbe

Jag har tyckt tidigare att Mats Rådbergs bästföredatum hade gått ut,,men det fick jag äta upp ganska omgående,han håller fortfarande,hela bandet Rankarna var väldigt tajta,frofsiga..Det var några andra band också som var bra.Wiströms orkester från Sundsvall hade en yngling,urstyv,grym gitarist..Haé Kram.

Yvonne

Jag har varit på marknaden nu ikväll!
Kramen o Pööösssen!

Yvonne

Det är insidan som räknas.
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Jag har haft en bra dag,och jag hoppas att du också har haft det bra.
God natt vännen.
Kramen o pööösssen!

Hebbe

Morsning.Här skiner solen från en klarblå himmel,,graderna +12,2 just nu.Blir stugan igen,kanske redan i morgon.Haé Kram.

Yvonne

Nu ska jag ta en störtdykning ner i bingen!
God natt vännen!
Kram o Pööössssss

Hebbe

Mors..Ja det ska bli sköna dagar i norr,hoppas jag..Det verkar vara gott om bär på fjället enligt rapport,runt stugan är det sämre..Haé Kram.

Yvonne

Ha en skön rolig dag!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Kram o Pööössszzzzzzzzzzzz

Pernilla

Vad du än gör med sniglarna är det bättre än gift. Giften går in i snigeln som sen äts av en fågel som kanske äts av en räv.......
Igelkottarna här på Gotland har det tufft med giftiga sniglar och snart har vi inte många kottar kvar.
/P

Yvonne

Natti vännen!
Kram o Pööössszzzzzzzzzzzzzz

Yvonne

Ha en bra fin dag vännen!
Kram!

Yvonne

God natt vännen
Sov gott!
Kram o Pööösssszzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Camilla

Håller med dig, de där sniglarna är för jädrans äckliga!!!!

Vilka stora barnbarn du börjar få, så fina tjejer!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress