Marita

INGEN HALKA LÄNGRE
Nu håller dom på och sopar bort allt grus från trottoarer och cykelvägar. Så otroligt skönt det känns och rent och fräscht. Men lika glad som man blir när det sandas på vintern vid halka, lika glad blir man, om inte lite gladare ändå blir man när det sopas rent på våren.
Det blåser idag också, och jag tycker det har hållit på och blåst snart varje dag. Jag gillar inte när det blåser för det känns så kallt då tycker jag, i alla fall innan den riktiga värmen har kommit. Man går där och hukar med en halsduk virad runt halsen. För är det något jag fryser om förutom fingrarna så är det halsen. Jag måste ha en skön halsduk. LG däremot kan gå med halsen bar, och jag fryser bara jag ser honom. Han fryser sällan om händerna heller. Igår när jag gick med hundarna på eftermiddagen kom det två killar och cyklade förbi i bara t-shirts och kortbyxor. Hjälp så kallt det såg ut. Men dom verkade inte frysa i alla fall. Så är det väl med ungdomar, dom fryser inte lika lätt. Man minns ju hur det var själv när man var tonåring och det var modernt med kort kort. En nyårsafton när det var 25 minusgrader och jag hade en kort kjol och tunna strumpbyxor. Inte frös jag konstigt nog..**
Dags för en prommis, dock inte i kort kort..** Ha det gott♥
Hebbe

Här blåser det också,men inte lika hårt som igår,,+12,4 just nu..
Ja det var pampigare förr med eurovisionstävlingen..Jag tycker det är kul med dessa återblickar,hur det var förr.Melodin framfördes då av Inger Berggren och Östen Warnebring,dom sjöng samma låt var sin gång..Men till London fick Siv Malmkvist åka..Kommer fler sådana inlägg om festivaler framöver,,kul med nostalgi..Haé Kram.

Yvonne

Idag har det varit kallare här.
God natt vännen
Sov så gott!
Kram o pöööösssss

Anki

igår sken solen men vinden var isande kall - snart blir det varmare och du kan ta på dig kortkort och ta av dig halsduken :)
Ha det gott!
Kram

Yvonne

Godmorgon!
6,6 och det ser ut att klarna upp.
Ha en bra dag!
Morgonkram!

marianne

När gatorna sopas efter vintern är det vår :)
Lustigt, jag tänkte också på det där med kortkort mitt i vintern för inte så länge sedan, att man inte frös ihjäl, men antagligen är man mer frusen när man är äldre, man har ju sämre förbränning också så det kanske har med det att göra....vissa djur äter ju för att hålla värmen. Ja det kanske är långsökt...haha

Att storhandla kan trötta ordentligt, och sen vill vovvarna ha sitt, då kan det ju räcka med aktiviteter den dagen.
Jobbigt när ryggen säger stopp, det är ju den som håller oss uppe, är det utslitet?
ha en fin dag,
kram

Hebbe

Ja samma här,någon har stulit solen,skedde vid lunchtid,,graderna +10,2 just nu..Haé Kram.

Yvonne

Tekniken handlar om att ”glida” undan en attack! Och att landa mjukt
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov gott!
Kram o Pöösssss

Marianne

Ibland tycker jag att mästerkocken blir lite tjatig men kan inte låta bli att titta..;)

Vad tråkigt med misslyckad operation :( inget som kan rättas till? Ständig värk tar verkligen energi, och dessa värktabletter som påverkar kroppen mer än "bara" tar bort värk....usch det är inte kul, som att välja mellan pest eller kolera
Önskar dej en bra dag,
Kram

Yvonne

God förmiddag!
Ha en bra fredag!
Kram!

Gunnel

Visst är det konstigt att man blir mer och mer frusen med åren. Jag minns också när jag var ung hur jag var ute och promenerade i högklackat i smällkalla vintern. Det låter overkligt i mina öron idag. Trevlig helg

Yvonne

Hemskt det som hänt och händer i Stockholm......
God natt vännen!
Sov så gott!
kram o pööössss

Pernilla

Jag vet vad du menar med kalla vindar. På den här ön blåser det jämt. På sportlovet var vi norr ut och 10 minus där, är skönare än 2plus på Gotland. Jag lovar.
/P

Hebbe

Mors..Jag fräser ofta grönsaker i stekpannan,det blir ju bra tillbehör till olika naträtter..
Här ser det helgrått ut,det lär nog inte bli någon sol idag..Haé Kram.

Ramona

Här var det skönt igår och satt man längs en husvägg var det ljuvligt :)
Men när solen försvann och man hamna på öppet fält blåste det burrigt. Kram och ha en fin dag <3

Yvonne

Hemskt det som har hänt i Stockholm.
Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

Jag hoppas att du har haft en bra dag!
Nu vill jag önska dug
God natt och sov gott!
Pööösssen o kram

Hebbe

Mors.Javisst är det kul när det händer saker..Jag brukar hänga med och dokumentera när det är olika projekt på gång,familjen eller vänkretsen..
Det smakade bra,första gången jag hade rökt kalkon i "Gordon Bleun"..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon vännen!
Ha en bra söndag!
Morgonkram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Kramen o Pööösssen

Hebbe

Mors..Jomenvisst,nog ska vi se till att vi får en riktig mysvecka,hoppas väderguden tycker lika..Nu först på morgonen ska jag köra sonen till Arlanda,han ska till Irland några dagar i jobbet..Haé Kram.

Yvonne

Ha en bra måndag!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress