Marita

DET HÄNDER SAKER
Ja det händer saker, hemskheter som kryper närmare. Jag ska inte skriva om det för alla har vi både hört och fått information via sociala medier. Men en sån stor sorg för oskyldiga som drabbas......♥♥♥ Mitt i allt detta så finns en vardag med allt vad det innebär. Våren har kommit med stormsteg och vi njuter, för det ska vi göra så mycket vi kan. Under helgen har vi varit ute mycket och till kvällen har hundarna somnat ovaggade, ja även vi också..**
Den obefintliga gräsmattan börjar bli lite grön. Men lite fixande får det bli där Nellie har grävt sina gropar.
Mattes bustjej som håller koll på småkrypen Tråkiga saker som att sonens svärfar ligger på sjukhus med blodförgiftning som spridit sig runt i blodbanorna. Allvarligt läge som är under kontroll nu, men han var riktigt dålig. Sonen som skulle hjälpa till ute hos svärföräldrarna sågade sig illa i ena handen på en sticksåg. Det blev besök på akuten för honom och sy ihop den trasiga handen. Men han har förmodligen tur att det kommer läka ihop bra. Nu är han sjukskriven i två veckor så idag hade jag besök av honom och även barnbarnen som har påsklov denna vecka. From, idag så är det bevattningsförbud här i Örebro län pga, vattenbrist. Vattning ute i sommar med vattenkanna är tillåtet men att vattna en gräsmatta är inte tillåtet. Inte fylla upp pooler heller. Spara vatten så mycket man kan och hoppas på mycket regn. Men en regnig sommar är ju ingen höjdare så det är bara att gilla läget hur det än blir. Idag har vi haft ett typiskt Aprilväder med mycket regnskurar.... Ha det gott alla...♥♥
Två leksaker som är hela..**
Hebbe

Ja Irland är säkert ett fint land..Det är andra gången på kort tid som sonen är där..Det tar ju bara ca 1,5 timme att köra fram och tillbaka från Sunnersta,skulle han tagit bilen själv hade parkeringen gått på runt 1200:- dom pengarna kan man ha annat kul för..
Regnade även här på em,men nu skiner solen..Haé Kram.

Yvonne

Ja det händer mycket !
Dags att önska dig God natt
Sov gott
Kram o Pöösssss

Pernilla

Så mycket tråkigheter med folk på sjukhuset. Hoppas blodet blir friskt och handen läker som den ska.
/P

Anki

Så tragiskt det som hände i Stockholm ... men livet går vidare!!
Så jobbigt med svärfars blodförgiftning och sonens handskada - hoppas det snart är bra med dem!
Tråkigt med bevattningsförbud - vi har egen brunn och får nog lov att vara lite försiktiga med vattningen också och hoppas på en regnig sommar...
Ha det gott!
Kram

Yvonne

God förmiddag!
7.3 och solen tittar fram lite då och då.
Ha en bra dag!
Kram!

C

Ja usch så mycket ledsamheter på en och samma gång...men glädjande att två leksaker är hela i alla fall!!! ;)

Marianne

Men usch så tråkigt med blodförgiftning och skadad hand, hoppas de snart är återställda, både sonen och hans svärfar.

Hos dej är det Nellie som gräver gropar, här är det hönsen hihi

Jag gjorde en del saker på min lata söndag, men bara saker jag själv ville och kände för ;)

Ha en fin dag,
Kram

Yvonne

Jag hoppas att du har haft en bra dag!
God natt!
Sov så gott!
kram o pööösssssssssss

Yvonne

God förmiddag vännen!
Ingen sol här!
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Hej du.Jag startade också på Metrobloggen,gick över till Wordpress när metro lades ner,trivs bra här..Idag har vi varit till ett nyöppnat ställe här i Uppsala en studsmattepark (inomhus).Barnen har hoppat på olika mattor i en timme,slutkörda blev dom,så nu ligger dom utslagna nästan o kollar på film..Haé Kram.

Marianne

Bilden på Nellie är så fin <3
Ja det är riktigt tråkigt väder, jag putsade några fönster på båda sidor och några bara på insidan...


Det är grymt mycket folk i affären nu till påsk, det är inte klokt egentligen hur mycket vi äter på dessa stora helger....ja inte jag då som ständigt försöker bli av med några kilon..hehe

Ha det fint,
Kram

Yvonne

Håller med dig att man ska ha tag i en kille i bra skick!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag tippa ner i min säng!
Sov så gott vännen!
Pööössen o Kramen!

Hebbe

Mors.Ja det såg verkligen kul ut,där fanns många olika hoppmattor,,lite av Gladiatorkänsla på en del aktiviteter..Men barnen var nöjda,,trötta och hungriga när vi åkte därifrån..Glad Påsk..Haé Kram.

Yvonne

God förmiddag!
Ha en riktig bra dag!
Kram!

Yvonne

Smyger på tå in och stoppar om dig.
Sov nu så gott!
Kram o Pöösssss

Hebbe

Mors..Ja Grattis,Tage var ganska lätt att känna igen,Sveriges längsta statsminister,i flera avseenden..Glad Påsk.Haé Kram.

Yvonne

Vi ska på fest ikväll.Där ska jag och Gunilla uppträda med sånger på teckenspråk.
Det är härligt att få "rå" om sina verkligt goa vänner!
Ha en bra helg!
Kram!

Yvonne

Vi ska på fest ikväll.Där ska jag och Gunilla uppträda med sånger på teckenspråk.
Det är härligt att få "rå" om sina verkligt goa vänner!
Ha en bra helg!
Kram!

Hebbe

Ja du,häe i Sunnersta har det varit en grådag,,Bara,,inget har kommit från ovan..Jag väntar nu på mat,sonen har en lammstek i ugnen,mixade rotsaker ska snart in där,en sås som är himmelsk,blir rött i glaset..Är man i paradiset måntro..Haé Kram.

Yvonne

Smyger så tyst jag kan. Stoppar om dig .
Kram o pööös

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress