Marita

LURAD PÅ "KONFEKTEN"
Igår skrev jag om inlägg som försvinner. Men det finns nåt mer som retfullt försvinner, och det är solen. Det är inget ovanligt egentligen men lika retfullt varje gång. 
I morse var solen på gång så fint och det var frasande frostigt på gräset. Ja frosten är kvar men inte solen. Lagom till vi skulle ta våran långrunda Bamse och jag så var den borta. Men chansen finns ju fortfarande eftersom dan inte är slut än på ett tag....
 
Igår fick jag ett ryck och gjorde det som jag har tänkt länge. Nämligen rensa bort gamla böcker som bara står och tar plats i bokskåpet. Bättre att andra kan ta dom istället.
Skönt att få det gjort äntligen, nu finns det plats för nytillskott....
 
Hebbe

Oups,det var ett rejält gäng med böcker..Här skiner solen för fullt +8,3 just nu på solsidan..Hoppad du får se solen innan kvällen..Haé Kram.

Yvonne

Solen är här! Det var mycket läsbart du har! Du får ha loppis på böckerna.....................SVAR:Vitlök i örat och spriten i halsen :-)Kram!

Pernilla

Solen fyller tillvaron. Alla blir glada och ler man fylls av energi och, och, och man kan inte se ut genom fönstren!!
/P

Annette Nilsson

Här har det varit underbart ute idag! Hoppas det håller i sig nu att solen skiner😉 Jösses vad böcker fast jag har också rättså mycket. Kram

Znogge

Skönt att få rensat ut bland böckerna för det behövs lite då och då! Man vill ju kunna fylla på också...

Kram

Yvonne

Förflyttar min sömniga kropp från soffa till säng.. Kram & Pööss

Hebbe

Kväller..Jag kollade oxå på Parneviks..Janne Josefsson var ju en skitkul snubbe,en riktig mysgubbe,Bella är ju absolut ingen dum blondin..Nu ska jag krama kudden..Haé Kram.

Gitsan

Hej!
Här i Stockholmstrakten strålar solen från en klarblå himmel idag och jag har hunnit med 3 rastningsrundor med hundar.
Tack för påminnelsen om att rensa böcker! Jag vet inte hur många kassar vi har fraktat till Myrorna, men ännu finns det många kassar kvar på vinden.

Ama de casa

Nuförtiden gör jag mig av med alla böcker direkt dom är utlästa. Ger dom vidare till folk som inte har läst dom med villkoret att jag INTE vill ha tillbaks dom :-)
Själva utrensningen gjorde vi i samband med flytten hit till Spanien :-)

Hebbe

Kväller..Ja Erika var öm både här och där efter brädåkandet sa hon när jag pratade med henne,Loke hade det gått bra för..Haé Kram.

Yvonne

Ja.. nu ska jag sticka ner benen i slafen .. Kram & pööössss

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress