Marita

FRAMFÖR SMÅ GODISPÅSAR
Sen tre veckor tillbaks så har det funnits små godispåsar på Ica Maxi under helgen, men bara stora på veckorna.
Tydligen så ska det bli små påsar alla veckodagar. Många som tycker det är bra eftersom stora påsar lockar till att köpa för mycket. Särskilt barnfamiljer, och även en del vuxna..hmm...
 
Man vet ju hur det kan bli med barn och dom dignande godis lådorna. Får dom en liten påse  och den är snart full så är dom nöjda sen.
Dom här lagom små påsarna minns man från 70-80 talet, och nu kommer dom tillbaks igen.
 
Idag har vi gråväder och det har snöat "lapphandskar" under förmiddagen. Men nu är det uppehåll och graderna ligger på två plus, så det är kramsnö ...
Bild lånad från Google**
Snart blir det en runda igen med vovvarna, senare på eftermiddagen dyker Amanda,Ida och lille Alexander upp.Dom ska vara här ett par timmar medan mamma o pappa åker och tränar
 
Hebbe

Hej,,Ja skitbra med dom mindre påsarna,även pappburkarna ska väl bli mindre,bra initiativ av handeln..Oki,då får du lite Snooztid på em,härligt.Haé Kram.

Moi

Så himla bra med små godispåsar!
Visst blev man lurad att köpa för mycket med de stora! Det där "lilla" som knappt fyllde botten på är troligen tillräckligt för att fylla den lilla!
Kanon!
Kram

Aurora

Även jag gillar de små påsarna. Förhoppningsvis äts godiset upp fort och tänderna klarar sig bättre. Det finns inget värre än att gå och småäta. Kram

TantGlad

Halloj Mita.
Själv äter jag inte godis. Tycker det INTE är gott, och har inte gillat godis som barn heller.
Tror lagoma påsar blir bäst.
Visst är jag tråkig som inte gillar godis. Jag är nog lite unik där. Men jag älskar choklad och chokladpudding
Snöa har det gjort hela dagen hos mig. Nyss kom lapphanskarna till mig åxo.

Ha det så jättegott fina du.

Varm kraaaam.

Yvonne

Så bra med små godispåsar.. Idag är jag tidig att säga natti. Är så sömnig att jag somnat flera gånger på Guldbaggegalan! Ska försöka se hela.. ger dej en stor nattakram och Pööösssssssssss

Yvonne

Uppmuntran behöver vi alla!Kram!

Paula´s Blogg

Godmorgon! Lapphandskar kom det här med igår liksom nu på morgonen! Och o gradigt är det också här...kramsnö.
Bra med mindre godispåsar :)
Ha en bra tisdag!
Kram

Gittan

Det är ju mycket bättre med små påsar och som du säger så är man nöjd med mindre om det ser fullt ut. Konstigt faktiskt men man äter ju med ögat också det är väl samma sak med det här.
Kram.

Kenneth

en anna skulle behöva minipåsar :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress