Marita

DET SVÄNGER FORT
Sist jag skrev här så var det Valborg, och nu har hela Maj försvunnit i en rasande fart. Men Maj har inte varit lika varm och regnfattig som April var. Naturen har tacksamt tagit emot regnet och det har grönskat på ordentligt.
Vårat stora gamla äppelträd har blommat, men inte lika mycket som förra året då var det ett otroligt äppelår. Jag har inte börjat plantera ut blommor än eftersom det har varit kyliga nätter med risk för nattfrost.
Det som kommer upp i rabatterna finns ju förstås och Penseer satte jag till påsk, men annars är det tomt i krukorna. Igår kom dottern med lite tomatplantor och andra växter som hon drivit upp själv. Men jag väntar nog denna vecka också eftersom vädret inte är det bästa.
Mina två följeslagare när jag är ute i trädgården och fixar. Brukar gömma godis åt dom så dom har lite att pyssla med. Här sitter dom och väntar på varsågod att ta godis som ligger framför dom. Nellie ser så fisförnäm ut,haha..... I lördags var det fotboll för barnbarnet Ida. Dom jobbade bra tjejerna. Två matcher var det, och en oavgjord och en vinst. Sen blev det lunch hemma hos oss, och barnbarnet Martin kom också.
Roligt att ha fyra av fem barnbarn samlade för en gångs skull...** En vacker ros som blommade lagom till Mors dag
Kram och ha det gott♥
Yvonne

Det är fortfarande kallt om nätterna !
Så fin bild på vovvarna!
Nu.. är det tid för mig att krypa ner i sängen.
Kram & Pööss

Yvonne

Sol här!
Språket förändras hela tiden både det talande och att skriva .
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Önskar dig en god natts sömn!
Kram & Pöösszzzz

Marianne

Det har verkligen gått fort i naturen, nu har vi "blomstertiden" framför oss.
Så mysigt att vara med på barnbarnens match och sen hem för lunch och antar att det blev lite prat om deras insatser på plan också.
Nellie är något speciellt där hon sitter med nosen i vädret.
Kramar

Yvonne

Dags att tippa ner i bingen.
Kram & Pöössszz

Yvonne

Visst är det märkligt att tiden går så fort!!
Kram!

Yvonne

Nu är det tid för mig att krypa ner i sängen!
Kram & Pöössszz

Yvonne

Godmorgon!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Bra att ha såna som kan fixa svåra jobb med datorn..
God natt!
Kram & Pööössszzz

Yvonne

Nu är det dags för mig att träffa John Blund
Kram & Pööössszz

Yvonne

Ha en bra söndag!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Kram & Pööösszz

Yvonne

Ha en bra måndag!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress