Marita

VÄRSTA ISHALKAN
Nu har vintern kommit med snö och kyla. Det brukar ofta vara så när julen och nyåret är över. Januari och sen Februari är ju ofta riktiga vintermånader. Men under snötäcket som ligger nu finns det värsta obehagliga islager som jag har upplevt på väldigt länge i alla fall. Det är inte bara enstaka isfläckar utan is överallt. Till o med LG har broddar på och då är det illa för han brukar helt vägra att ha broddar på när han går. Men nu går det bra utan någon som helst protest. Förra veckan beställde jag broddkängor från #footway och jag är så otroligt nöjd med dom. Dom passar perfekt, sitter skönt och det är broddar under hela kängan och det känns behagligt att gå med dom. Mina gamla halkskydd sitter bara under hälen och är ganska jobbiga att gå med längre sträckor. Ja som ni ser är jag helt lyrisk över mina broddkängor..**
Glad blir man också över att köpa vackra frasiga tulpaner den här årstiden...
Glada och busiga hundar blir det också fina vinterdagar...
Tidigt igår morse så ringde barnbarnet Amanda och påminde oss att inte glömma lyssna på Vi i femman på kvällen. Jag lovade att vi skulle sitta klistrade vid radion. Hennes klass hade gått vidare och skulle nu vara med i tredje kvartsfinalen i Vi i femman, så spännande och nervöst. Dom vann!! Så duktiga dom var, jag är imponerad över barns kunskaper och vilken glädje och sammanhållning. Lycka till nu Amanda och hela klassen i den spännande fortsättningen******
Kram och ha det bäst alla..♥
marianne

Det är förrädiskt med snö över isen, jag drattade omkull två gånger på samma promenad förra veckan, men slog mej inte som tur var.
Är det såna kängor man kan vika fram eller bort brodden? Såna som jag köpte förra vintern, det bästa köpet på länge, jag tappade ju brodden på framfoten, men nu har jag lyckats beställa nya.
Tänk att alla djur blir så glada av lite kyla och snö ;)
Grattis till Amanda och klassen, spännande!

Jag har inte ätit ostkaka sen jag gick i skolan och gjorde det där, så jag förstår inte var jag fick ifrån att jag skulle göra det nu...haha, du kan gott laga en sats med keso, och hoppa över bittermandel så kanske det går hem hos mannen ;)
kramar

marianne

Magnus har kompisar som han ser, egentligen skulle han väl ha en hagkompis också, men nu blev det såhär och det fungerar bra.
Jag gillar inte rotmos...men kan äta det om jag blandar med andra rotfrukter
Kramar

Yvonne

Viktigt att ha bra skor /stövlar på fötterna!
Hälsa Amanda att dom var duktiga.
Nu...... ska det intagas sömnmedel (TV)
natti på dig!
Kram &Pööössszzzz

Yvonne

Nu ska jag iväg på dans .
Kram!

Hebbe

Oups.Nytt inlägg i bloggen,blev ju glad,var ett tag sen du skrev något där...Jag tror att jag är ganska bra på att inte kasta mat,om det sker så brukar det vara någon grönsak oftast som jag bommat,men det är långt mellan gångerna..Haé Kram.

Yvonne

Godnatt!
Kram & Pöössszzzzzzz

Yvonne

Godmorgon!
här är det minus 2.9 och mulet.
Ha en bra dag med barnbarnen.
Kram!

marianne

Tur att det finns tvplay, så du kan se mästerkocken, veckans viktigaste..haha
Jag började titta på Renees brygga förra året och sen har jag nog inte missat något avsnitt, gillar också det somriga och det är så avslappnat och oftast spännande/trevliga gäster som verkligen kan dela med sej och bjuda på sej själv...

Dina dubbade skor fyller dina behov, och då är det ju praktiskt att slippa fälla ut eller in dubbarna....

ha en finfin dag,
kramar

Yvonne

Nu säger jag natti natti vännen!!
kram & pöössszzz

Yvonne

Bra att du tyckte om mina historier.
Ha en bra lördag!
Kram!

Gittan

Så snygga dom är också visst är det bra med broddar under skorna. Jag är väl lite dålig på det men det har inte varit så halt här en bra vinter. Trevlig kväll och kram på dig.

Yvonne

Strax ska jag borsta tänderna och krypa ner i bingen..
Natti!
kram & Pööössszzz

Yvonne

Jag önskar dig en skön söndag!
Kram!

Yvonne

Godnatt Vännen!
Kram & pööösss

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu säger jag natti natti.
jag har set guldbaggegalan .
Kram & pöösszzzzzzzzzzz

Yvonne

Godmorgon!
Man slutar inte att förvåna sig :-)
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag krypa ner i bingen!
God natt vännen!
Kram!

Yvonne

Vi ska vara rädda om fåglarna!
Ha det så gott!
Kram!

Yvonne

Vi ska vara rädda om fåglarna!
Ha det så gott!
Kram!

Yvonne

Dags att dra täcket över huvudet..
Kram & Pööösss

Yvonne

Man har alldeles för mycket prylar!
Jag somnar också framför TV ,som tur är har jag Tv i sovrummet ;.)
Kram!

Yvonne

Dags att lägga huvudet på kudden.
Natti!
Kram o Pööösss

Yvonne

Hebbe är duktig på att laga mat!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag tippa ner mig i sängen!
Natti vännen!
Kram & Pööösss

Yvonne

Ha en bra lördag vännen!
Kram!

Yvonne

Ha en bra kväll vännen!
Kram!

Yvonne

Jag önskar dig God natt!
Kram & Pöössss

Yvonne

Det är bara att gilla läget!
Du får motion och blir varm.
Här har det kommit 1 cm snö inatt!
Ha en skön söndag!
Kram!

Yvonne

Jag har haft en bra söndag!
Och nu ska jag nanna kudden.
Kram & pööösss

Yvonne

Ha en bra måndag!
Kram!

Yvonne

Jag önskar dig God natt!
Kram & Pöössss

Yvonne

Jag har bara lite snö,men gatan , men gatan är isig så man får köra försiktigt.
Ha det så bra idag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag bädda ner mig och ta sömnmedlet TV
Kram & Pööössszzzzzzzzz

Yvonne

Jag säger natti natti vännen!
Kram & Pööössszzzzzz

Yvonne

Kan vara bra att veta så att man inte skrämmer folk :-)
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag bädda ner mig i sängen
Kram & Pööössszzzzzz

Yvonne

Ha en bra fredag!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress