Marita

EN SOMMAR ATT MINNAS
Den här sommaren gör verkligen avtryck med sin otroliga långvariga värme, och så denna torka som gör allting gult och torrt och skogsbränder rasar på många ställen. Hemskt är det och man lider med dom drabbade
Själv gör man inte mycket i värmen mer än det nödvändigaste. Hundarna söker skuggan... och jag har köpt kylbandanas till dom som svalkar. Egentligen skulle jag ha kylhalsband men dom var helt slut. Precis som det är med bords och golvfläktar.Det kan man förstå i denna värme.
Barnbarns besök har det varit och övernattninga. Roligt är det men visst, man är rätt slut efteråt,haha....
Äldsta barnbarnet Amanda bröt ju armen i början på sommarlovet. Förra veckan var det dags för yngsta barnbarnet August att göra samma sak. Så ledsamt är det. Ena dagen var han en glad liten kille med mamma o pappa på båten.
Nästa dag efter ett olyckligt fall är det gips som gäller även för honom...
Sommaren fortsätter och värmen också. Snart går vi in i sista sommarmånaden och som alltid har det gått väldigt fort. I frysen har jag ett par ishänder som Amanda o Ida har gjort. Svalkar bra i hettan..**
Kram o ha det bäst♥♥
marianne

Men stackars små med gipsade armar i värmen, och inget bad blir det väl då heller.....
Vad roligt med ishänder, det har jag aldrig sett förr.

Såg en kille komma bärande på en fläkt härom natten, och samtidigt funderar jag på var jag gjorde av min, hmmm....gav bort till återbruk eller ligger den på loftet tro? Jag är ju inte hemma än på en dryg vecka så det gör väl detsamma egentligen.

Fortsätt ha en fin sommar nu,
kram

Yvonne

Stackars barn med gipsade armar i denna hettan
Ishandskarna var bra ide.
Inget regn här idag!
Nu ska jag ner i bingen.
natti natti
Kram o Pöööösss

Yvonne

Johanna och jag hade verkligen några härliga timmar tillsammans
Kram!

marianne

Det är hemskt med alla bränder, det går liksom inte ens att ta in vid den av det hela.....fruktansvärt!
Kram

Yvonne

Natti natti!
Kram o Pööösss

Yvonne

Natti natti!
Kram o Pööösss

Yvonne

Det har regnat en liten skvätt som genast sögs upp av den torra marken.
Kram!

Yvonne

Det är svalt o skönt nu på kvällen .
Natti natti!
kram o Pööössss

Yvonne

Nu är det sol och 23,5
åter en dag med värme !
Ha en bra dag.
Tänk på att dricka vatten!
Kram!

Yvonne

Skönt med en extra peng!
Nu är det 34,3 ..
Oj vad jag svettas Tänk om kilona hade runnit av mig i samma takt som jag svettas !!
Kram!

Herr Nilssons Fru

Gips är aldrig kul o extra "inte kul" i denna värmen, kan jag tänka mig - pust.
Jag köpte en kyldyna till Lillan i början av sommaren, de håller verkligen kallt, men vi glömde den på jobbet så här hemma har vi ingen nytta av den. Vi har AC i sovrummet så där gillar hon att ligga.

Uch ja, man lider av alla drabbade i denna långvariga värmen. Faktum är att jag är rädd att vatten tar slut och sinar, vad gör vi då? Den här sommaren kan få tråkiga efterspeglingar för många.
Men vädret kan vi inte påverka, tyvärr.

Kramiz

Yvonne

Godnatt
Kram o Pöösss

Yvonne

Morn på dig!
kl 06.30 ..20.3 och sol!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

46.3 i solen nu kl 13,00
Tänk på att dricka vatten!
Kram!

Yvonne

God natt!
Sov så gott!
Kram o Pööösss

Yvonne

Jag önskar er en härlig lördag!
Kram!

Yvonne

Ha en bra söndag!
Kram!

Yvonne

Tack för nattningen
Ha en bra måndag!
Kram!

Pernilla

Va kul med ishänderna!
Kylptodukter till hundar är något som sålt i år. Slut på min hylla igen. Hinner liksom inte komma in innan det är slut.
/P

Yvonne

Det gick riktigt bra hos kiropraktikern.
Kram!

Yvonne


Nu ska jag tippa mig ner i bingen.
Kram o pööössszzzzzzzz

Yvonne


God natt !
Kram o Pööössszzz

Yvonne

Godnatt vännen!
sov så gott!
Kram o Pööösss

Yvonne

Här har det regnat i natt!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

God natt
Kram o Pööösss

Yvonne

I natt var det så att man fick hålla hårt i täcket .Ja ja jag menar att det åskade så att fönstren darrade.
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Åskan och regnet var här i natt kl 01,00
Kram!

Yvonne

Nu är det dags att krypa ner i sängen.
Kram o Pööössszzzzzzzz

Yvonne

Idag är det lite svalare
Kram!

Yvonne

God natt från en trött skåning!
Kram o Pöösszzzzzzzzzzzzzzzzz

Yvonne

Ha en bra söndag vännen!
Kram!

Yvonne

Pepparlaxen var en höjdare!
Kram!

Yvonne

Godnatt sov så gott!
Kram o Pööössszzz
Kram!

Yvonne

Idag tar jag det lugnt!
Kram!

Yvonne

Natti natti vännen!
Sov så gott!
kram o pöööössszzzz

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

ja man får hoppas att gräsmattorna blir gröna igen.
Det är en bra reklam för hans företag!
Och jag gör gärna reklam för den.
Kram!

Yvonne

Nu ska jag dra täcket över mig och sova!
natti vännen!
kram o pööööössszzzzzzz

Yvonne


natti vännen.
Kram o pööössszzz!

Yvonne

Att ha egenskapen tålamod är bra!!
Jag har sagt till om brevlådan och då flyttar de bilen.Men... det är tålamodsprövande att behöva säga till varje dag..
Kram!

Marianne

Nu verkar värmen gett med sej, kan vara bra för många, men jag tycker det blev kallt...haha
Kram

Yvonne


Nu ska jag tippa ner i sängen!
Kram o pöössszzz

Yvonne

God morgon !
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag tippa ner i sängen och somna till TV
Kram o Pööösss

Yvonne

Nu är det tid för mig att säga natti!
Kram o Pööössss

Yvonne

Min dag har varit bra
Nu ska jag hoppa i bingen.
Kram o Pööössszzzzzz

Yvonne

Jag tycker om all choklad i lagom portioner!
Ha det så bra
Kram!

Yvonne

Du får tidig nattikram o Pööössszzz

Yvonne

Ja... nu tar vi en bit choklad i fortsättningen och mår bra!
Ha en bra chokladdag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag hoppa ner i en renbäddad säng!
Kram o Pöööösss

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Jag tror att det är ett givande och tagande med tålamod!
Kram!

Yvonne

Nu säger jag också natti vännen.
Kram o Pööössszzzzzzzzzzzzzzzz

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Dans är en rolig form av motion!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu önskar jag dig en god natt och sov så gott!
kram o Pööösss

Yvonne

Godmorgon!
Ha en bra lördag vännen!
Kram!

Yvonne

Natti natti!
sov så gott!
Kram o Pööössszzzzzzzzzzzzzzz

FREEDOMtravel

Väldigt speciell sommar! Både fin och hemsk, om man ser till vädret. Är det svalare nu? Vi reser runt i Europa och har haft det hett i sommar men nu, i Belgien, börjar det bli svalt.

Yvonne

Nu ska jag bädda ner mig!
Kram o Pööössszz

Yvonne

Det var mest goda och roliga minnen från den tiden.
Ha en bra dag!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress