Marita

NU KAN MAN ANDAS IGEN
Tropikvärmen har gett med sig tack o lov och man kan fungera normalt igen. Jag till och med njuter av att småfrysa lite i den svalare morgonluften. Bakat och lagat mat i ugnen har jag inte gjort på hela sommaren i värmen. Men i fredags gjorde jag både lasagne
och en god jordgubbspaj
Fullt pådrag var det på gatan förra veckan när en granne som arbetat som brandman gick i pension och det blev lite busig uppvaktning av honom
Ny övernattning blev det förra helgen med Amanda, Ida och Alex. Mamma o pappa skulle på konsert med GES.
Tjejerna är så stora nu och hjälper till så bra med lillbrorsan Alex. På söndan när mamma o pappa kom för avhämtning så fick farfar hjälp av sonen Peter med att lägga nytt tak på förrådet. Alla barnen var med ett på taket ett tag. Men Ida blev kvar där uppe och hjälpte till att skruva. Hon var jätteduktig med skruvdragaren och älskar att hålla på. Kanske en blivande snickare..**
Amanda har ju blivit av med gipset för nån vecka sen. Jätteskönt att få bada och simma igen som hon älskar. Simningen kan hon fortsätta med och även dansen. Men fotbollen ska hon inte hålla på med nu på ett tag. För stora risker med skador. Lille August har också tagit bort gipset och det har gått så bra med läkningen. Det enda han inte ska göra det är att hoppa studsmatta..**
Snart går vi in i September, den första känningen av hösten närmar sig. Men jag älskar ju hösten och efter den här sommaren är man ju tämligen nöjd med all sol och värme. Hoppas kan man på en fin höst också...
Kram och ha det bäst♥
Yvonne

Vilka bra hjälpredor ni har!
lasagnen och kakan ser mumsiga ut.
Natti vännen!
Kram o Pööössszzzzzzzzzz

Yvonne

Godmorgon!
Dags att öppna de gråblå!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Positiva överraskningar är härliga att ge och att få.
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Kram o Pööösss

Yvonne

Ha en härlig dag!
Kram!

Yvonne

Man ska vara nöjd och glad över vad man kan göra.
Kram!

Yvonne

Ja det finns mycket vi kan glädjas åt!
Kram!

Yvonne

Ett bra rum att pyssla och skapa i och Sussi är duktig .på allt
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Kram o Pööösss

Gittan

Visst är det skönt att frysa lite jag älskar hösten också. Och helst efter en sån här sommar, i dag regnar det här men det hör ju hösten till. Härliga barnbarn och bra att få hjälp på taket då. Och så skönt att bli av med gipset har nog varit lite jobbigt i värmen. Trevlig helg och stor kram.

Yvonne

3 gånger blev jag nattad av dig .Så nu vet jag varför jag har sovit så gott!
Ha en bra dag!
Kram!

marianne

Duktiga små snickare, men oj vad nervös jag hade varit att se de på taket.
Hösten kan vara fin med hög luft och vackra färger, men jag hoppas verkligen att detta regnande tar paus till det blir tillräckligt kallt för att det ska bli snö, jag föredrar snön framför regn.

Skönt för barnen att bli av med sitt gips, har de hunnit bada medan det var värme i luften?

Jag har nog mer respekt för kor än hästar, men är inte direkt rädd för de, hästen jag ridit på lektionen heter Dixie Queen, men hon har sån himla fart att jag kallar henne racerhästen :)

Instagram har jag men tittar nästan aldrig där, ännu mer sällan som jag lägger ut något, tycker det är så tråkigt för alla som lägger ut på insta, lägger samma sak på fb, vad är det då för mening med att ha båda?
Min blogg är ju min dagbok och är lättare att titta tillbaka i än t.ex fb

Ha det fint,
kram

Yvonne

Jag hoppas att du har haft en bra helg Kram!

Yvonne

God natt vännen
Sov så gott!
Pöööss o Kram!

Yvonne

Vi hade det superbra på Bornholm.
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
Kram o pööössszzzzzzzzz

Yvonne

Dom hade andra koppar också om man blev kaffesugen :-)
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Kram o Pööösszzzzzzzzzzz

Bosse Lidén

Mums! Blev det något kvar av jordgubbspajen? :)
Grannarna måste ha undrat när det blev "full fart" på gatan.
Då hoppas jag du fått en bra start på din favoritårstid.
Kram Bosse

Yvonne

Oj vad där var mycket att se på det museet.
Nu säger jag natti natti.
Kram o Pööössszz

Yvonne

Ha en bra fredag vännen!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
Kram o pööössszzzzzzzzz

Yvonne

Mycket som var förr kommer igen.
Ha det gott vännen!
Kram!

Yvonne

Jag ska lägga mig och titta på TV och som vanligt kommer jag att somna när jag tittar på en film.
Så natti
Kram o Pööösss

Yvonne

Natti natti vännen!
Kram o Pöööösss

Yvonne

Nu vännen säger jag god natt!
Kram & pööösss

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

Höör har bra hjälp till pensionärer.
Gräset växer enormt ,man hinner inte med att klippa det.
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott.
kram o Pööösss!

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Jag svävar kanske i det blå ,men jag är inte "blåögd"
Ha en bra dag!

Yvonne

Dags för sängen nu!
Natti vännen!
Kram o Pööösss

Yvonne

Ha en bra fredag vännen!
Kram!

Yvonne

God natt sov så gott.
Kram o Pöösss

Yvonne

Ha en bra lördag!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Kram o Pööösss

Yvonne

Jag har haft en bra dag och Jag hoppas att du också har haft en bra dag!
Nu ska jag tippa mig ner i sängen.
kram o pööösss

Yvonne

God morgon!
det ser ut som om solen ville komma hit..
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Så bra att du hälsar på mig!
Natti kram o Pööössszzz

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

Man har två öron och en mun.. det är för att man ska lyssna dubbelt;.)
Kram!

Yvonne

Jag säger tidigt god natt .
ser idol sen somnar jag!
kram o Pööössszzzzzzzzzzz

Yvonne

Jag håller hårt i peruken!
Man ser väldigt bra ut i rena fönster :-)

Yvonne

God natt vännen!
Kramen o Pööössen!

Yvonne

Godmorgon!
Här är det sol och 9.8 +
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Det är fantastiskt att träffa någon som är så snäll!
God natt vännen! Sov så gott!
Kram &pööössszzz

Yvonne

God Morgon!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Marianne skrev så passande..tänk som ..Maurice Chavalier han sa ”Ålderdom är inte så illa, om man tänker på alternativet”
Kram!

Yvonne

Natti vännen!
Sov så gott!
Kram o Pööss

Yvonne

Här är det sol!
Ha en bra dag vännen!
Kram!

Yvonne

God natt!
Sov så gott!
Kram o Pööössszzz

Yvonne

Tidig nattning ikväll!
kram o Pööösss

Yvonne

Ha en bra dag vännen!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress