Marita

SOMMAR OCH ELDNINGSFÖRBUD
Ibland klagar man på för mycket regn och ibland är det för torrt som det är nu. Aldrig är man nöjd riktigt. Men torkan är inte bra för det som växer. Våran gräsmatta är snart gul överallt och inte bara på hundkiss fläckarna. Men den kommer ju att repa sig när väl regnperioden kommer. Vi får njuta av sköna sommardagar och helt otroligt vad fort det går. Snart är Juli slut och jag fattar inte var tiden tar vägen?? Nellie har varit och hälsat på sin mamma och några av syskonen. Supertrevligt var det. Mycket skoj och lek så när vi åkte sov Nellie gott..**
Här sitter gänget och väntar på lite gott..**
Ett dopp kunde nog locka en del i värmen Barnbarnet Martin har varit och fiskat. Roligt, fast nån fisk blev det inte den här gången...
Idag håller sig solen borta så jag ska försöka få något gjort inomhus som är välbehövligt..** Ha det gott♥♥
Hebbe

Ja samma här,helgrått,regnade lätt på Fm,uppehåll nu,kanske molnen har ljusnat lite nu..
Meta är ju kul,ännu kulare om det nappar..Haé Kram.

Marianne

I landet lagom kunde man väl kunna förvänta sej lagom med regn och lagom med sol?!
Så fin bild på Nellies syskon....badar dessa hundar?
Det är tydligen själva fiskandet som är huvudsaken, om det nappar eller ej verkar oväsentligt:)

Jo, jag undrar om vi avlat fram djur med fler styckningsdelar nu? Haha..

Det är första gången på mina 10 år som hönsägare jag haft hosta bland fåglarna, men googlar man så ser man att det finns i de flesta hobbyflockar. Mina är ju fria på dagarna och kanske har bättre morstånd än de som ständigt är instängda och lever tätt inpå varandra....

Stor kram

BosseLidèn

Fina foton. Jag kan skicka upp lite regn till dig. Om du är snäll och skickar ner sol och värme.
Kram Bosse Höstkänsla

Yvonne

Jag vill inte ha mer regn!
Vill ha sol!!
Kram!

Yvonne

Nu vännen säger jag god natt sov så gott!
Kram o Pöössssssssssss

Hebbe

Ja jag har nu 5 st armband att leverera..
Jag trodde Marianne hade stavat fel först att det var flankstek hon menade,,hade aldrig hört om Flappstek,,Men googlade så nu vet jag,,verkar vara ett fint grillkött..Haé Kram.

Yvonne

Har bara haft en svag sol ,men varmt!
Nu är det dags för sängen!
Sov så gott.
Kram o Pöössssss

Pernilla

Vi har varit på en Roadtrip som mest saknade värme.
Här hemma på Gotland regnar det lite då och då men är ändå stor brist på vattnet. Regnet tar växterna hand om och grundvattnet sinar.
/P

Yvonne

Jippi! Solen är här!

Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Ja vete 17:on varifrån värmen kom,halvmulet här men varmt.Körde in till stan kl 07 i morse brorsan hade lämnat bilen på service,hämtade honom.sen fm fika kl 09..In till stan igen,då var bilen klar..Har suttit en stund på balkongen nu innan solen når dit,rätt skönt..Haé Kram.

Yvonne

Jag har en gran som jag vill ta bort!
Ha en bra dag!

Yvonne

Ja nu är det dags att krypa ner i bingen!
Kram o Pööösss

Yvonne

Dags att inta bingen ... natti vännen .
Kram o pööössss

Yvonne

Mulet och regn här idag!
Ha det så gott vännen!
Kram!

Hebbe

Här var det riktigt fint på Fm,soligt och varmt..Sen på em kom det en skur,men den varade inte länge,nu har solen hittat ett hål igen..
Ja tjejerna får en tuff match i kväll,håller tummarna för dom,tippar vi vinner med uddamålet..Haé Kram.

Yvonne

Du nattade mig i soffan.
Nu asar jag mig in i sängen!
Pöössso Kram!

Hebbe

Morsning..Ja Holland var bra,våra tjejer nådde inte upp till sin bästa nivå..Nu är det Sarah vi får hålla tummarna för på finalen 50 fritt.Haé Kram.

Days by Johanna

Ja det är galet juli snart är slut.

Yvonne

God natt vännen
Kramen o pöööössssen

Yvonne

Ha en bra dag !
Kram!

Hebbe

Oki.Här blåser det också en aning,solen kommer o går,,mest kommer +28 på solsidan..Det blev en tur till Eskön på Fm,lite surr o fika..Haé Kram.

Yvonne

Solen har varit borta ett tag ,men kom för en stund sen tillbaka igen.
Kram!

Yvonne

Jag tänkte se film på TV ,men jag vet att jag somnar efter en stund
Sä.... Godnatt sov så gott.
Kramen o Pööössssss

Yvonne

Det är bara fantasin som sätter stopp för kreativitet..
God natt och sov så gott vännen!
Kramen och pööösssssen!

Hebbe

Mors..Ja varma husmanknäcke var inte så dumt,riktigt gott vill jag lova..Haé Kram.

Hebbe

Oki,molnen hopar sig här nu,kan nog komma en skur på em..Ja jag har kollat på Cowboyhusbygget,8 avsnitt..Han höll på i 3 år,,men det blev riktigt fint..Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress