Marita

SUPERBÄREN GIFTIGA..
Gojibär är ett superbär enligt marknadsföringen. Vad reklamen inte säger  är att gojibären ofta innehåller höga halter av bekämpningsmedel. Inte så super alls tycker jag. Om fler visste detta skulle inte bären vara så uppskattade som dom är.
Om man vill äta bären ska man välja ekologiska. Eller så väljer man andra superbär som svarta vinbär eller blåbär
som dessutom är billigare...
 Gojibär EKO Raw
Dagens sommarbild får bli denna......
Landsvägen uppe vid stugan i Norrland..
Henrik Olsson

Då får man nog gå ut i skogen och plocka blåbär och annat i stället! :)

Yvonne

Jag väljer blåbär .
Ja nu har jag sprattlat och sjungit i badet.
Nu ska jag sprattla mig ner i sängen
Kram o Pöööösssss

Anki

Föredrar blåbär framför gojibär ... en anledning är precis det du skriver om och så är det godare med blåbär :)
Kram

Yvonne

Godmorgon!
Tack för nattningen.
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Hej du..Ja att det är drag här i Skutskär ska vi nog tacka Micke Finell för..Han står bakom det mesta i musikväg som sker här i byn..Nu på vårkanten kommer..
The Animals...Blåblus...Rockfolket... Flaming Stars feat Billy Bremner...Sen i sommar...Dave Edmunds, Boppers, Swinging Blue Jeans...Så visst det händer här i mina trakter..Haé Kram.

Herr Nilssons Fru

Har aldrig hört talas om de där bären ?? Blåbär de e bären för mig. Så otäckt goda o lena.
Härlig sommarbild - snart så............
Kramiz

Annette Nilsson

Tur att jag inte ätit dessa bär! Föredrar blåbär och andra goda bär!! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress