Marita

NÄR BARA SOCKER HJÄLPER
Ibland får man ett sånt där salivdrypande begär och kan slita upp en påse med Ahlgrens bilar och börja mosa in . 
En dum men envis tanke slår mig. Skulle en liten nätt fransyska bära sig åt på detta desperata vis? Skulle inte tro det. Ingen risk att man skulle dela en orgie, ja ni vet när man fyller munnen ända upp till gommen med Ahlgrens bilar och njutnings fullt bara tuggar och smaskar, ett sånt beteende skulle säkerlige inte drabba en liten chick fransyska. Drabbas dom aldrig av ett besinningslöst sockersug?
Nej dom knaprar säkert bara på ett salladsblad och undrar vad man pratar om..**..
Sockersug, när man plötsligt börjar flacka med blicken och nästan är beredd  att norpa ett par godis från närmsta barns godispåse.
Skämmas kan man göra över sin dåliga karaktär, men trösta sig med att man är inte ensam i detta elände.
Vi svenskar konsumerar mest smågodis i världen.." va, är det sant?"...
Jodå, vi äter godis med många ursäkter..blodsockret dalar,själen behöver tröst,stressen behöver lugna ner sig, sexet har dött,min partner förstår mig inte,mm,mm....
Sanningen är ju att vi mår helt klart bättre utan sötsaker. Och socker utlöser samma beroende beteende  som alkohol och droger.  Det vet man ju. 
Så det får bli slut på dessa dumheter, tror jag att jag har bestämt.
Är jag nästan helt säker på att jag har bestämt....
 I alla fall om man i dessa Halloween tider ser sånt här...**
Kattlåde "godis"...bild från Google....
Svårt också när priset på smågodis just nu ligger på 3,90/hg,
 
                         
Yvonne

Smågodis är jag inte förtjust i . Men kolor Ja du vet vilka:-) .....................................Jag håller också avstånd från insekter.Kram!

moi

Hade en väninna förut som tvingade (!) i sig godis varje dag för att gå upp i vikt!!! Hon var knappt hälften så stor som jag och lyckades inte med sitt uppdrag. Jag däremot..... jag gick upp några hekto varje gång hon öppnade sin påse.
Jag försöker verkligen låta bli godis men ibland......
Kram

Yvonne

Dags att krypa ner i bingen! Kram & Pööösssssssssss

Yvonne

God förmiddag! Kunde du somna igår??? Ha en bra dag Kram!

Henrik Olsson

Jag försöker sluta med godis, men det är så svårt!! :/

Hebbe

Oj oj..Tuffa tider för en som lider,,sockersuget svider..Du tror det bestämt,,undrar,,har jag inte läst det tidigare i din blogg..
Här har det varit en skaplig dag,,+11 grader och några timmar med sol..Haé Kram.

Ama de casa

Men vad gott! Ja, kanske inte det i kattlådan då, men... :-)

Konstigt är det. Jag har inte haft så stort sockersug förr om åren. Men nu, nu när jag bör undvika socker... Jag har väl ALDRIG varit så sugen förr? Ja, ja. Det förbjudna är det man vill ha, tydligen. :-)

mickis

åhhh jag ÄLSKAR Ahlgrens bilar.... Taskmört.. nu blev jag sugen :-P

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress