Marita

OBJUDNA *GÄSTER*
Vi har fått påhälsning av myror, och jag har ingen aning om hur och var dom kommer in??  Jag känner mig som den värsta detektiv där jag går runt och undersöker och tittar.  LG han verkar inte bry sig lika mycket som jag och ärligt talat så blir jag frustrerad och irriterad. Man vill väl inte ha myror inomhus heller.
I källaren har dom kommit in nån gång vid källardörren, och då har det räckt med att strö ut Myrr för att stoppa dom. Men inga finns i källaren, i rabatten på framsidan finns det rätt många myror och jag har strött ut Myrr vid husgrunden men det hjälper ju inte.
Idag var jag till Plantagen och köpte myrdosor. Dom kan man ställa inomhus i det rum som är drabbat, så det får bli vardagsrummet då. Nu är det bara att vänta och se om det gör nån nytta.....
 
För övrigt idag så är vädret riktigt dåligt regn som är iskallt och blåsigt.  Hoppas det vänder snart innan det är dags för sommarfester och avslutningar. 
Skönt att Bamse är nytrimmad så han torkar fort.
Här blir han ompysslad av Ida..**
Yvonne

Kanel är bra att lägga ut mot myror! ................Ja Kjell får det bra där och jag kan vila upp mej! Bra att du tog en tupplur,du ska vara rädd om dej! kram!

Moi

Ett, ganska konstigt, tips beträffande myror kan jag bjuda på.
Fick det av en granne nere i kolonin och det har funkat för både henne och mig. Vi häller Fun light (saften alltså) på myrorna och de försvinner.....
Kram

Yvonne

Nu ska jag kravla mej bort till sängen.. God natt sov gott vännen. Kram o Pööösssssssssssss

Yvonne

Godmorgon! Jag har provat kanel när jag hade myror längs husväggen.och det hjälpte . Ha en bra dag Morgonkram!

mickis

Vilken fint kort på Bamse och Ida ❤

Tråkigt att få in myror, är det stora rackare eller små?
Hoppas du får bort dem....

Ha en fin morsdag!
kram ❤

Herr Nilssons Fru

Vilken underbar bild på Ida och Bamse ❤
Ja uch myror vill man inte ha inne, men samtidigt är jag förvånad att inte fler får in dem, menar de e ju små och behöver inga stora utrymme för att ta sig in, som möss, de kan :) Väder ja, fy tusan - vad är sköna Maj?
Kramiz

Yvonne

Jag har haft en bra dag! Nu ska jag krypa ner i en renbäddad säng! Sov så gott vännen! Kram och Pöösssssssssssssss

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Ja, myror är ingen hit!

Har inte det problemet här, men däremot knott och mygg senare i sommar! :/

Kenneth

ja myror är inga roliga besökare

Yvonne

Godmorgon! Klarade du att se deckaren utan att somna??... ha en bra dag vännen. Morgonkram!

gittan

Myror är objudna gäster som kommer utan inbjudan, vi har eller har haft i alla fall här ute på ön i köket. Men vi satt ut myrdosor så dom har försvunnit. Jag kommer ihåg när jag var liten mamma lade ut en flaska med lite sirap i och alla gick dit och kom inte därifrån, man vill ju inte ha dom inne.
Kram på dig.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress