Marita

EN ÅTERHÄMTNING
Efter att ha varit däckade i värmen ett par veckor så blev det en återhämtning i två dagar när det blev betydligt svalare. Det kunde verkligen behövas och var riktigt skönt när man kunde gotta in sig under täcket istället för att ligga och svettas under natten. Hundarna piggnade till och Nellie började äta igen efter sin skendräktighet. Men torrt är det, väldigt torrt i skog och mark med bränder som följd tyvärr. Eldningsförbud har det varit ett par veckor nu och det lär fortsätta eftersom regnet håller sig borta. Förutom förra fredagen när det kom en rejäl åsk- och hagelskur.Men det var inte så lyckat eftersom det slog sönder blommor. Nej ett stilla sommarregn skulle behövas som gör nytta...
Idag är det torsdag även om det känns som måndag eftersom det var helgdag igår. Sveriges Nationaldag firades.. Så då är det fredag imorgon och helg igen redan..** Sommarfrukost på verandan kan man njuta av
Barn och barnbarns besök kan man också njuta av fina sommardagar♥
Kram o ha det bäst♥
Hebbe

Ja nu har vi haft några dagar med normalväder,,riktigt skönt har det varit..Plankstek är ju en läcker anrättning och enkel att fixa till.Går att variera också..
Kul med armbanden,har gjort mest Brynäs IF,,har blivit några andra klubbar också,brukade säga att Djurgården då måste jag ha handskar,annars får jag utslag..Den som ska ha det är syster ysters Måg..Han tål lite skämt..Haé Kram.

Yvonne

Så stor minsta barnbarnet har blivit!
S.......Det har varit en lugn dag idag för mig!
Godnatt!
Kram o pööössszzzzz

Marianne

Vad gullig bild på barnbarnet <3 mysigt att ha de på besök.
Jag gillar värmen men det kunde komma lite regn också, allt är ju så torrt, och hur ska det bli med bete och skördar?
Det är läskigt med dessa bränder, vet inte om det är oförstånd eller nonchalans att vissa struntar i eldningsförbudet, som grannen på Osdal, han hade grillfest och det rök som sjutton....han hade ingen aaaaning om eldningsförbud, men han bryr sej ju varken i natur eller människor.

Visst är det mysigt med fåglarna, och de kommer nästan varje dag till min lilla plätt, undrar o jag skämde bort de då jag matade så länge...hihi.
Den karln sa att varfågeln trädde upp larver och insekter på kvistar och pinnar som de sen hade som skafferi...Kul!
Kram på dej

Yvonne

Johanna Blir säkert nöjd med kaktusen
Ha en bra dag!
Kram! ♥♥

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov så gott!
Kram o pööösssss

PaulaHelenas💕

God morgon!
Oj så längesen jag varit inne på din sida ! Men nu så :)
Vi "träffas# ju på både Facebook o Instagram ändå ;)
Svalare väder har vi här också. Regn fick vi i torsdags
Lite mulet väder har vi just nu. Inget regn har utlovats.Dom har lovat värme i nästa vecka
Ha nu en härlig lördag o helg!
Kram <3

Yvonne

Johanna gick ut med bra betyg!
Ha en skön kväll!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Nu ser jag färdigt filmen på 4 an i sängen.
Undrar om jag klarar att hålla mig vaken till slutet
kram o Pööösssszzzz

Yvonne

Jag har en fin varm söndag!
Kram!

Yvonne

Jag har haft en bra dag!
Jag hoppas att du också haft en bra dag!
Natti vännen!
Kram o pööössszzz

Yvonne

Tyvärr är det så att det finns inte tillräckligt med poliser.
Kram!

Fenixmona

Äntligen har vi fått lite regn här och plötsligt blev det också kallt! Jaja, vi människor är väl aldrig riktigt nöjda. Kramiz

Herr Nilssons Fru

Opps, de där med svalhet har inte nått oss. Lite regn fick vi i natt, 2 mm, inte mycket. Men de är lika varmt.
Blåst lite här ikväll men de har stillat sig nu. Lite regn varje natt och sol på dagen - de vore perfekt.
Kramiz

Yvonne

Natti natti vännen!
Jag ska njuta av en renbäddad säng!
Kram o pööösss

Yvonne

Det är svalare idag!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov så gott!
Kram o Pööösssszzzzzzzz

Yvonne


Godnatt vännen!
Suss gott!
Kram o pöösss!

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Sussi hade så ont att hon kved (läs skrek)!
Kram!

Yvonne

jag tänker smyga mig på henne idag med ostbullar och låter bullarna tysta mun Men det kan bli svårt!!

Kram!

Yvonne


Godnatt
Kram o Pöösss

Yvonne

tack för ditt beröm Det värmer och det kan behövas idag för det har inte varit sol :-)
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov så gott!
Kram o Pöösszzz

Yvonne

Ha en bra söndag!
Kram!

Yvonne

Jag har haft en fin dag och kväll!
Godnatt vännen!
Kram!

Yvonne

glömde
Kram o Pööössszz

Yvonne

Godmorgon!
Tack för nattningen.
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Vi hage ett bra möte pojken och jag!
Barn är härliga!
Ha en bra dag!
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress