Marita

INTE KLAGA
Vintern har tagit ett stadigt grepp om hela landet i stort sett. Vi har snö här men inte så jättemycket. Alldeles lagom i min smak och dom som vill åka skidor klarar sig bra. Kallt är det med isande vindar som gör att man drar sig lite för att gå ut. Men som sagt jag ska inte klaga för där finns dom som har det för eländigt. Hela ostkusten har kraftiga snöbyar som driver in mängder av snö och kyla.Ända långt ner i Skåne så fy fasen, jag ska inte klaga. I morgon går vi in i Mars, en månad som i alla fall kan utlova lite vårkänsla emellanåt.
Nellie är inte så känslig mot kylan utan kan gärna vara ute ett tag och leta godis efter promenaderna.Regn däremot gillar hon inte...
Bamse blev trimmad i måndags så han fryser trots sin lite tjockare päls. Täcke på för även honom när vi går ut. Ena sonen med familj har skaffat en ny katt. En liten kille som heter Blixten. Jättesöt och jättebusig såklart,haha.... Där var jag och gosade förra veckan, så mysigt♥
Tänk så ljust det är länge på kvällarna nu. Det går ändå ganska fort och även på morgonen har ljuset kommit tillbaka. Så det finns hopp eller hur?.... Kram och ha det bäst♥
Hebbe

Ja fy för kylan,här är det -8,3 just nu,ingen snö i luften just nu,,hade sol ett par timmar idag..Ja hoppas mars ska bjuda på lite skönare dagar..Att dagarna blivit längre märks mycket väl,,22/12 2017 såg det ut så här,,Soluppgång 08:58 Solnedgång 14:38..I dag är det så här,,Soluppgång 06:54 Solnedgång 17:12..Så visst är det skillnad..Haé Kram.

Yvonne

Här i Höör har vi inte så mycket snö men det blåser och kallt minus 7,4 känns so 17,4 !
God natt vännen!
kram o Pööössszzzzzzzzzzzzz

Marianne

Men vilken liten sötnos <3

Snön är ok för min del, men tycker nog att kylan kunde ge med sej lite. Resan upp var jobbig mentalt för mej, men nu är jag här och tänker försöka njuta dessa dagar.
Men som sagt. ..vi ska inte klaga, en ungdomsvän som är i Sälen hade 30 minus nu på morgonen...
min mor sa varje år på min födelsedag att det varit 30 minus den dagen jag föddes, så jag borde väl vara härdad...haha

Ha det nu så bra,
Kram

Pernilla

Oj, så kortklippt din Bamse blev. Han behöver verkligen ett gosigt täcke, precis som jag. Fy så jag fryser!
/P

Hebbe

Här har det snöat lite lätt idag,solen lyste med sin frånvaro,graderna just nu -8,2..Haé Kram.

Yvonne

Jag har använt svampen innan ,och då blev jag inte så mycket förkyld.
Nu tänker jag börja med den igen och hoppas då slippa
bli förkyld!
Kram o pööössssen

Yvonne

Ha en bra dag!
Kram!

Paula

Även om det hade varit skönt med vår nu, så gillar jag snön som har kommit här i Skåne.
Önskar dej en fin fredag, och en skön helg!
Kram <3

Yvonne

Man skulle ta sig mer tid att meditera över kloka ord!
Ha en bra fredagskväll!
Kram!

Marianne

Jag läste väldigt noga på allt jag handlade men var osäker ändå....tog fram pesto och det var ju mjölk i den...I form AB ost, men det stod något konstigt namn och mjölk inom parentes...jag tror inte jag skulle bli en helkass vegan... haha
Kram

Yvonne

Nu ska jag natta mig!
Pöösssen o Kram!
Sov så gott!

Hebbe

Mors,,ja jäklar så gott det är med wookat,kokosmjölken och currypastan gör verkligen susen.Jag gillar mörk öl bäst,,men denna Breznak är god trots att den är ljus..Haé Kram.

Yvonne

Ha en bra lördag!
Kram!

Yvonne

Hade man kommit ihåg alla kloka ord så hade man varit sprängdlärd :-)
Kram!

Yvonne

Undrar om jag vågar se deckaren på trean!
Godnatt!
Sov så gott!
Kram o pöössszzzzzzzzzzz

Yvonne

Ha en bra söndag!
Kram!

Yvonne

Vi ska vara rädd om kärleken!
Kram!

Yvonne

Dags att leta upp sängen!
God natt!
Sov så gott!
Kram o pööössszzzzzzzz

Yvonne

Jag vet inte om det är nyponpulvret eller MSM som har gjort att att värken nästan har försvunnit från lederna!

Kram!

Yvonne

Nu har jag varit och buggat.
Trillar ner i bingen!
Jag somnar nog ovaggad!
Kram o Pöösssszzzzzzzzzz

Yvonne

Solen är här .
Ha en bra dag!
Kram!

Henrik Olsson - Föreläsningar

Det är väl härligt med snö, men lite synd att vintern kommer så sent här nere. Hade varit trevligare med en vit jul!

Yvonne

Det är härligt att se bra ut!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Nu har jag sikte på sängen .
ska se hawaii -five O
Kram o pööössszzzzzzzzzzz

Marianne

Vissa hundar är ju enmanshundar, så var en av mina två collie, surade i dagar om jag lämnat bort henne ett par dagar, till Leo dög bara matte det första året, sen dög bara husse....jag tror jag var för stressad för honom.
Sushi är ju lite speciellt, rå fisk liksom, hihi.
Jag tycker det är svårt att hitta en riktigt bra film.

Ha det fint,
Kram

Yvonne

Godnatt på dig vännen!
Kram o Pööössszzzzzzzzzz

Yvonne

Presenten blev uppskattad!
Ingen snö här idag!
Natti vännen!
Sov gott!
Kram o pööösssszzzzzzzzzzzz

Marianne

Ava har hostat i början på ridhuspassen, de senaste åren och jag har funderat lite över det, men har blivit lugnad att det inte är många hästar som gör så. Men jag borde lyssnat på min egen känsla.
Den senaste tiden har hon haft normal andning på ute ritter, så det var därför hon fick följa med till lektionen, vi trodde hon var bra från sin bronkit (om det nu var det hon hade) Jag ska boka tid på klinik så får vi se vad hon behöver.

Mars, då är det snart April....nä det kan bara bli bättre ;)

Kram

Yvonne

Ha en bra fredag!
Kram!

Henrik Olsson - Föreläsningar

Sv: Nej, nu vill man allt ha vår! :)

Yvonne

Har man en dålig dag eller period så betyder det inte att man ska ge upp.
Det kommer "nya kapitel"
natti!
Kram o pööösssszzzzzzzzzzzz

Marianne

Romantik i verkliga livet? Jag trodde den bara fanns på film..haha
Ha en fin kväll,
Kram

Yvonne

Godnatt!
Sov gott vännen!
Kramen o Pööössszzzzzzzzzzzzz

Yvonne

Ha en skön söndag!
Kram!

Yvonne

Vi behöver få och ge massor av kärlek!
Kram!

Hebbe

Jag har haft en mulen men ändå fin dag,några + grader vid lunchtid,nu -1..Haé Kram..

Yvonne

Nu ska jag bädda ner mig och se om jag kan se färdigt filmen på fyran.
God natt!
Kram o pööössszzzzzz Gäsp!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress