Marita

NYANSERNA ÄNDRAS FORT
Man kan tycka att November är en grå månad. Alla löv har fallit nästan, men faktiskt så är det en del kvar och dom är gyllengula när solen lyser på dom. Men mulna dagar är dom enbart grådaskiga. Grått har faktiskt olika nyanser om man ger sig tid att se det. Jag gillar November, en stillsam månad utan så mycket måsten innan December brakar loss. I morse var det dimmigt och frostigt, en riktigt grå dag alltså...
Men gradvis tunnade dimman ut och solen letade sig fram. Så härligt med det ombytet....
Nu på eftermiddagen har det blåa tagit över och inte ett moln.....
Ja färgnyanser är vackra och kan njutas av. I helgen som var så hade vi Allhelgonahelgen där många träffas och tänder ljus för anhöriga som vandrat vidare. En vacker tradition tycker jag och visst är det vackert med alla olika ljus som lyser upp på kyrkogården. I vanliga fall är man tämligen ensam där, men i helgen var det otroligt mycket folk
Dags nu för mig och hundarna att ta eftermiddags rundan i solen....
Ha det gott♥
Hebbe

Jo men visst är det så att även en grådag kan vara vacker,,här har det varit mest grått lite blåa fläckar här o där,men solen hittade dom inte,gradera orkade bara upp till +4,2..Haé Kram.

Yvonne

Här började också dagen med dimman som sen lättade upp och vi fick sol!
S..Idag har det tovats.
Godnatt vännen!
kram o pöösss

Hebbe

Morsning..Ja pyssellådan växer..Väntar på 5 m tunn kedja och lås,,ska bli armlänkar,lång lev,tid från Kina,tar ca 6-8 veckor.. Moa ska få örhängen med sitt stjärntecken..Haé Kram.

Hebbe

Ja du,inte trodde jag att Ingemar skulle vara så pass besvärlig..
Hu så mörkt det blivit klockan har nyss passerat 16 och det är kolmörkt,blåser som f-n gör det också..Haé Kram.

Yvonne

Det är en pingvin.Denna tovningen gör vi på skumgummi .Sen speciella nålar som man sticker i ullen upp o ner
Nu ska jag tippa mig ner i bingen.

Kram o Pööössssszzzzzzz

Yvonne

Godnatt vännen!
Kramen o pööössasen

marianne

Det har varit en fin november hitintills, dimma och grått...ja det är vackert på sitt sätt...dimman bäddar in allt så det blir lite mystik i naturen..;)

Efter lång sats så fick jag kraft och mod, och nu kan det bara bli bättre :)

Ha en fin dag,
kram

Gittan

Visst är november en härlig, mörk och lugn månad. Jag tycker om mörkret, men visst är det härligt med hög härlig luft. Lite snö, fem minus grader. Hoppas på det i december. Trevlig helg och kram på dig.

Yvonne

Jag har haft en bra dag i Danmark!
Har barnbarnen lärt dig spela dam?
Nu ska jag leta upp sängen och slänga mig ner i den och sova!
Kramen o Pööössszzzzzzzzzzz

Hebbe

Morsning,,Ja det blir så saftigt och gott,denna gång tror jag det var apelsinjuicen i såsen som var finessen..Blir samma till lunch idag,kanske i pitabröd..Haé Kram.

Hebbe

Ja men jag kanske behöver läsa två gånger,kan vara lite morgontrög,Kanske!!..Jag dubblerar jåg å..Haé Kram..Haé Kram.

Marianne

Snöglopp på tvären....nej tack!
Det är sånt väder man inte kan klä sej emot.
Snön ligger kvar här, det är inga mängder men en föraning om vad som ska komma.....brrr

Kram

Pernilla

Många gnäller över att november är tråkig och lång. Hallååå! Vi har ju redan avverkat halva månaden ju. Vart tar den vägen?
/P

Yvonne

Godnatt vännen.
Jag hoppas att du har haft en bra helg!
Kram o Pöösssz

Hebbe

Mors.Ser ut som det blir en fin lite kylig dag..Morgonfika snart med ena brodern,sen kör jag ner till torpet där min andra bror spikar tak idag tror jag..Sedan blir det Uppsala några dagar..Haé Kram.

Hebbe

När jag slog upp mina bruna i morse var det -4,sen kom solen och lyfte graderna till det dubbla +4..Är nu i Uppsala och precis i skrivande stund börjar det snöa,hur kul är det på en skala..Haé Kram.

Yvonne

Datorn är fixad.
Kram o pööösss

Hebbe

Morsning,från ett kyligt grådassigt Sunnersta.Har nu två tokförkylda barn hemma,blir mycket varmt honungsvatten och Tv idag..Haé Kram.

Yvonne

Serdar ska installera viruskydd och photo Adobe också + lite annat .
Ha en bra dag
Kram!

Yvonne


natti natti vännen
Kram o pöössszzz

Marita

Hej, testar en kommentar

Hebbe

Mors..Ja en solig fredag blir det,jag ska köra hemåt snart,jag blev barnpassningsbefriad idag,sonen har blivit tokförkyld och blir hemma med Loke,,Moa är tillbaka i skolan..Haé Kram.

Yvonne

Jag har ganska stort tålamod.Men igår blev jag tyvärr tvungen att avstå från att natta dig försökte gång på gång komma in på din blogg.
Jag hoppas att du somnade ändå!
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Ja sonen var rejält förkyld redan i tisdags,men hade jobbdagar i Norge ons-tors..Kom hem rejält dålig..Så idag är han och Loke hemma,Moa gick till skolan idag,ganska piggelin..Nu håller jag tummarna att jag ska klara mig..Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress