Marita

NU VÄNDER DET
Jamen nu tar vi ny sats med vårvärmen och hoppas den stannar kvar. Igår tidigt på morgonen så flög det lite snöflingor i luften men inget som stannade kvar på marken tack o lov. Men tydligen på andra håll ganska nära för en hel del bilar kom med snö på tak och motorhuv. Den goa solen är ändå varm nu så det försvinner fort det där vita. Idag blev det en lång prommis med hundarna på förmiddagen sen när vi kom hem blev det lek o bus innan dom däckade på gräsmattan...
Igår var jag hem till dottern och minsta barnbarnet August som hade ögonfluss stackarn. Men han var på gott humör och blev så glad för besök av mormor...
Han älskar ju att pussla och nu lägger han pussel som är för fyra-femåringar... Dottern hade gjort en kladdkaka som var så god att jag banne mig hade kunnat äta upp hela, men nån måtta får det vara. Idag ska jag göra av med kalorier och energi förutom långpromenaden tänkte jag göra ett ryck ute nu när vädret är skönt. Något som inte är skönt det är dessa vidriga fästingar som verklige har kommit igång nu. Jag har plockat på Nellie och en pytteliten kröp på golvet förut som jag fick syn på. Den hade väl trillat av henne eller Bamse. Ett fästingmedel borde nog införskaffas fast jag är inte förtjust i dom gifterna som dom innehåller. Men man får väl väga för o nackdelar mot varandra. Förra sommaren åt Bamse en tablett som räckte i tre månader och inte en fästing hade han och inga biverkningar heller tack o lov. Jag ska ringa och be att få Bravecto som det heter utskrivet..
Ha det gott♥
Hebbe

Ja Eleni är en go tös,,jag träffade henne första gången när hon var ca 2 veckor,,sen har vi setts varje år..Några av hennes tidigare födelsedagar har jag varit med därnere och firat..Haé Kram.

Pea

Fästingar är vidriga!! ha själv haft såna två gånger. Trodde jag skulle svimma när jag såg det! ;))
Nu får vi verkligen hoppas att våren kommer för att stanna!
Kram <3

Yvonne

Fästingar har jag inte sett ännu!
Solen är här också!
Kram!

Henrik Olsson

Ja, nu vänder det förhoppningsvis! :)

Ha en härlig fredag!

Ama de casa

Kunde dom inte ha frusit ihjäl för alltid alla dom där otäcka krypen (fästingarna, alltså ;-) ) så ni hade haft nån nytta av bakslaget med snö i maj?

Hoppas ni får en härlig helg nu, med sol och värme :-)

Marianne

Fy farao för fästingar....jag har plockat flera på katten redan och alldeles nyss plockade husse en från Leo...men jag hade ett fästinghalsband i gömmorna till leo....katten törs man ju inte sätta halsband på, då hänger han sej väl någonstans.

Ja nu håller vi i våren....i kväll satt jag faktiskt ute en stund och njöt av solen.

Ja då, det kommer att bli bilder från resan....:)

Hoppas du har en skön kväll med tassarna <3
Kram

Yvonne

Jesper tyckte jag var bäst!
Godnatt !
Kram o Pööss

Yvonne

Ha en bra lördag!
Kram!

Hebbe

Här i Sunnersta har det varit sol hele dagen,varmt o skönt,nu har det börjat blåsa en aning,graderna +14,7 på skuggsidan..
Ja vi får hoppas Robin placerar sig bra,vet nästan inget om konkuransen,har hört några låtar bara,mest skrot tycker jag..Haé Kram.

Yvonne

Jag höll mig inte vaken Somnade i soffan.
Kram o Pööösss

Gittan

Här är det också lite skönare ute, vi sjösatte i går så nu väntar jag på riktig värme. Det känns lite som väggarna kommer närmare oss här i lägenheten när våren och värmen kommer. Vi har en tvåa och det räcker så bra för oss eftersom vi flyttar ut till ön så fort värmen kommer. Så härligt att ha hundar då kommer man ju ut i alla väder så du kan äta kladdkaka med gott samvete. Ha en skön söndag stor kram på dig.

Yvonne

Hoppas att du har haft en bra dag.
God natt och sov så gott!
Kram o pööössss

Marianne

Ja, det är flera av de första bloggvännerna som slutat, jag är inte aktiv på instagram och har de inte på fb heller så tappar bort de....synd!

Tack, nu ska jag koppla bort alla måsten...
Kram

Yvonne

Godmorgon !
12,7 och strålande sol.
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Hu ja..nog kom våren av sig rejält,,jag hade regn tidigt i morse,nu är det bara grått,futtiga 4,6 grader..Men det måste ju vända snart..Ja fästingen ett sådant onödigt kryp,den borde utrotas..Haé Kram.

Pernilla

Sheltien äter Bravecto men Springer-killarna har halsband. Det har de haft alla sina 8år och det vet jag att det funkar på dem så det fortsätter jag med.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress