Marita

EN FÖRDEL MED ATT VARA VUXEN
Jag tänkte på det här med att föräldrar bör styra sina barns godisätande så det inte blir för mycket av det och förstör aptiten på maten sen. Men man vet ju hur lätt det kan vara och falla för frestelsen för att slippa tjatet och gnället av trötta barn och själv kanske man är trött också efter en arbetsdag. Fast när dom egna barnen var små så var det inte lika mycket med godis och snacks som det är nu för tiden. Nu när barnbarnen är här ibland så kan man tillåta sig att skämma bort dom. Men inget godis före mat, där är det stenhårt. Nu ska jag erkänna att jag mumsat i mig först en sockerkaksskiva till kaffet förut, och den var rätt tjock. Sen blev det några Riesen kolor också. Varför detta då kan man undra? Jo, jag är hungrig eftersom lunchen blev överhoppad och då blir det ett sötsug som ska dövas i väntan på maten. Är man vuxen kan man bestämma över sig själv och göra dumheter som att äta onödigt godis före maten som jag redan ångrar,haha.....
Inte riktigt lika skönt som igår men 12 plusgrader är inte fy skam i slutet av Mars....blåsten har lugnat ner sig och det är toppen tycker jag.. Ha det gott♥
Hebbe

Jag köper aldrig godis till barnbarnen,glass går an,men godis får föräldrarna sköta..
Nej det är inget reservat,utan en plats där vårfåglarna rastar på längre upp mot norr,den skadade tranan drog iväg mot norr den också,hoppas den klarar sig..Haé Kram.

Days by Johanna

Vi kör bara godis fredag och lördag här. Och inga mängder, han är 2år, så det blir 4-5 bitar i en skål, och det är han nöjd med. Ibland inget alls om han själv inte påpekar godis...

Min far skämmer bort Hugo, men det är helt okej, det får han, och jag lägger mig inte i det, och hugo förstår det är andra regler hos morfar än hemma, och precis så ska det vara :)

Marianne

Mina barnbarn fick inget godis av mej, men glass fick de.
Det är lätt att stoppa i sej något litet sött om man hoppar över något mål, då sjunker blidsockret och gör en sugen, jag är ganska noga med maten och äter ytterst sällan godis eller fikabröd, men mörk choklad klarar jag mej inte utan...en ruta på kvällen...hehe

Tror hästarna inte gillar den där omställningen av klockan heller. Vad har din man för hästar?

Kram

Yvonne

Jag älskar riesenkolor Men har beslutat mig för att inte köpa hem.
Det har varit en kall dag idag med!
Godnatt vännen!
pööösss o kram !

Anki

Haha ... ja det finns vissa fördelar med att vara vuxen :)
Om barnbarnen kommer på besök en lördag så brukar de få lite godis, men inte annars... och bara efter maten förstås :)
Ha en fin dag!
Kram

Yvonne

Godmorgon!
Ha en riktigt bra dag!

Kram!

Hebbe

Ja Grodan är en pigg liten rackare,vi har nyss varit in till stan o handlat lite..Och kan du tänka,att det följde med en liten påse lakritsgodis hem..Haé Kram.

Yvonne

Vaknade i soffan.
Smyger försiktigt in och tar på dig täcket!
Kram o Pööösss

marianne

Det är nog så att man blir stark av motgång, men det är ju så himla trist att behöva kämpa i motvind så länge, nu hoppas vi på ljusare tider och medvind :)

så det är travhästar, varmblod då? Trist med skador men hoppas det inte är allvarliga skador och att de läker fint. Startar de i lopp då de är hela?
kram

Days by Johanna

Ja gillar med låtar som ger ett bra budskap till oss lyssnare.

Yvonne

Ikväll ska jag lägga mig i tid!
Godnatt vännen!
Kram o Pööössss

Yvonne

Det tar på krafterna att vara ute och svira :-)
Du får ha en bra dag vännen!
Kram!

Gunnel

Jag älskar lakrits och annat godis går också ner hur lätt som helst. Jag försöker hålla mig från det så mycket det går, men vissa dagar är det som förgjort. Det bästa är att ingen tjatar på mig om jag gör fel.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress