Marita

NU DUGGAR DET TÄTT
Födelsedagar duggar tätt under sommaren. I Maj var det två stycken. Sonen Peters barn fyller i Juni,Juli och Augusti. Jag tänker alltid på Per Gessles låt som heter just så ..** Så i söndags var det kalas för näst yngsta barnbarnet Alexander
Han var så stolt och glad över den fina tårtan. Den hade deras granne gjort till honom, ett riktigt mästerverk. Sommaren rullar på och skönt väder är det, blandat med sol värme och lite regn emellanåt. Det är ju Midsommar till helgen och då kan man ju alltid hoppas på fint sommarväder. Fast det troliga är väl att det blir klassiskt Midsommarväder,haha.... För nån vecka sen så tog LG bort kryptallarna och Rhododendron som växt sig för stora och snott in sig i varandra. Nu har jag skaffat mig jobb med att snygga till där och göra nån förhoppningsvis fin rabatt istället med perenner.
Nellie satt tryggt bakom kompostgallret när husse höll på med motorsågen... Blåsväder har vi idag och jag ska passa på att hänga ut lakan, perfekt torkväder..** Ha det gott♥
Yvonne

Vilken häftig tårta
..Här har det blåst hela dagen!
Kram!

Hebbe

Jo nog hade jag några fina sköna dagar i stugan,,men nu är jag hemma igen,det blir Uppsala i helgen och även den kommande veckan..
Nellie är väl lite fundersam vad husse pysslar med,kanske han breddar racerbanan kanske hon tänker..Haé Kram.

Yvonne

Dags för skåningen att luta sitt huvud på kudden
Kramen o pööösssss

Hebbe

Jo visst kan vädret växla snabbt uppe i norr..Men även här hemma,idag har det varit alla vädertyper idag ,sol, vind, helmulet,halvmulet och regn..Haé Kram.

Yvonne

Klokord får man aldrig för lite av.
Ibland så fastnar dom i minnet
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
Kramen o Pööösssen

Yvonne

Godnatt vännen!
Kram o Pööösssssssssss

Yvonne

Ha det mysigt i helgen!
Kram!

Yvonne

Ja nu är spritförrådet fyllt.
Nu kan man ta sig en nubbe då och då !
God natt vännen!
Kram o pööössss

Yvonne

God förmiddag!
Här regnar det!
Ha en bra dag!
Kram!

Bosse Lidén

Tänk om jag fått en sådan biltårta när jag var i den åldern. Jag skulle kunna tänka mig en i denna åldern också. :)
Midsommarkram Bosse

Yvonne

Usch!!! vad det har varit tråkigt väder hela dagen!
God natt
Sov gott !
Kram o pööösssss

Pernilla

Vi har födelsedags-race i april-maj. Sen fyller mina båda tjejer i augusti men de är ju bara två stycken, men väldigt tätt.
/P

Yvonne

Här är det samma dåliga väder som igår..
Ha en bra söndag vännen!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Kram o Pööösss

Marianne

Jaaa vilken fin tårta :)
När jag var barn fick vi tåg-tårtor som mor gjorde...lok och en eller fler vagnar...det var inte vanligt med sånt men mor var påhittig.

Hoppas du fick en fin midsommar, med eller utan regn
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress