Marita

MÅNDAG = FISK
Jag är ingen älskare av fisk egentligen, ja förutom lax då som är väldigt gott tycker jag.. Visserligen kan det smaka gott med fisk men jag är livrädd för att få ett ben i halsen. Löjligt det vet jag men så är det. Jag minns när jag var liten för längesen och vi var uppe hos min morfar i Norrland där åts det mycket fisk. Man fiskade mycket så det blev ju billig mat, och ofta röktes den också. Jodå, det smakade gott men för att jag skulle äta så fick min mamma bena fisken åt mig. Vilken lyx, eller hur? Abborre med gräslökssås tyckte jag om. Men som sagt benen fick mamma ta hand om och hon var duktig på det, och även på att ta ur och rensa fisken.
Sen när jag fick eget hushåll så småningom blev det inte mycket fisk det kan jag säga. Ja förutom fiskpinnar och ibland frysta fiskblock som tillagades och jag kollade noga efter ben,hehe....
Strömming kan gå bra där är benen så mjuka, likaså stekt salt sill med löksås.  Ja ni hör, inte blir det fisk i överflöd här inte. 
Men måndagar i alla fall så försöker jag ha fisk. Då blir det i alla fall en gång i veckan, och idag är det måndag = fisk....
Fiskgryta ska det bli, och den är god tycker till o med jag, bara benen håller sig borta..**
Bild lånad från Google.
Underbart väder har vi haft idag, riktiga vårvibbar med takdropp...tänk om det hade varit Mars istället för mitten av Februari....
 
Anki

Fisk är såå gott - fiskgryta är en favorit här :)
Härligt väder här också med sol och takdropp.
Kram

Yvonne

Solen har varit här också!
Dags för bingen så..
God natt med dig vännen.
Kram o Pööössssssssss

attis

Jag bara älskar fisk. Benen är inte det roligaste precis. Här har vädret inte vart på topp idag. I går var det -10 sol och vackert. I morse plus 10,5 , regn och storm. Det är ju 20 graders skillnad. Hoppas allt är bra med dej. Kram

Sussi

Jag har nog alltid varit lite dålig på att äta fisk. Lax är jag lite vaksam mot. Oftast går kokt eller ugnsbakad bra men jag undviker det helst. Torsk är nog mer min grej :)
Kram

Yvonne

Godmorgon!
Minus 5,5 och det ser ut som om solen ville komma fram.
Ha en bra dag!
Kram!

Pea

Fisk tycker jag om, men benen gillas inte! Försöker att äta fisk där risken för ben är minimal. Jag har en kusin som när han vara barn vara så extremt rädd för ben i fisk och även i kyckling, så han vägrade till och med att äta risgrynsgröt eftersom han hävdade att det INTE var gryn i gröten utan ben!;))
Kram ❤

Ama de casa

Jag gillar fisk - men ogillar verkligen benen jag med. Så marulk är favoriten, synd att den är så dyr bara...

Men strömming... Det har jag supersvårt att äta! Jodå, jag gillar smaken, men alla dom där benen... Dom killar otäckt i halsen!

Den där grytan såg väldigt god ut - även om den var stulen ;-)

Ha en fin alla hjärtans dag!
Kram ❤

Yvonne

Solen skiner så gott idag .
Om man inte tittar på almanackan och snön så kan man
tro att det är vår.
♥lig kram!

Hebbe

Jajamensan,vilken härlig dag vi fick,en strålande sol,inte ett moln i sikte +14 just nu på solsidan..Ha en skön Alla Hjärtans Dag..Kram.

Henrik Olsson

Lax är helt klart det bästa i fiskväg! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress