Marita

NU ÄR DET SOM VANLIGT IGEN
Skolor har börjat, semestrar är slut. En aning av höst känns i luften redan så det är bara att inse att sommaren lider mot sitt slut. Men vi kan ju få många fina dagar än och jag älskar hösten. Till o med grådisiga November. Var årstid har sin tjusning som jag brukar säga... I helgen var det full fart. Under lördagen så var minsta barnbarnet August här hela dagen medan mamma vandrade över två mil på Bergslagsleden med jobbarkompisar, och pappa passade på att ta en fiskedag. Vädret kunde ha varit bättre. Men senare på eftermiddagen kom solen fram till sist.
Det var galonbyxor som gällde för August älskar att plaska i allt vatten han kunde hitta. Fika i solen var inte dumt..
Barnbarnet Martin kom också på besök. Han började förskoleklass igår. Herregud vad fort åren går. Jag tycker inte det var längesen han han var en liten knatte på bara 1500g. Vilket han snabbt tog igen tack o lov.
I söndags var det BPH för Nellie och hennes syskon. Ett mentaltest mer anpassat för Rhodesian ridgeback. Det är så roligt att få se vilken hund man har och hur den reagerar på dom olika momenten. Det gick bra för Nellie..
Idag har vi en fin solig dag. Perfekt att vara ute och fixa med nya rabatten...
Ha det gott♥
Hebbe

Rackarns så fin den nya rabatten blev,skitfin fakiskt..
Ja det är nästan synd att barnbarnen ränner iväg så fort..
Ja regn är väl bra ibland,men 50 mm på en vecka är i överkant,men ändå hade jag sköna dagar,blev mycket korsord,men sådana gillar ju jag.Åker väl upp igen om en 4-5 veckor..Haé Kram.

Anonym

Samma här,solen är framme,ser några små molntussar +19,1 just nu..Haé Kram.

Hebbe

Oups,,Den anonyme var jag..Kram.

Yvonne

Så duktig Nellie är .
Fin rabatt du har!
Här har det precis åskat och regnat!
Bloggadress stämde på den första men inte på nr 2
Kram!

Yvonne

Ska tippa mig ner i bingen!
Stor kram o pöössszzzzzzzzz

Maria

Det är väl mysigt att ha barnbarnen hos sig. Så fin rabatten blivit, tjusigt.
Ha det gott/kramen

Hebbe

Mors..Oki,du har tankarna åt rätt håll,men absolut,det är ingen kikare..Haé Kram.

Hebbe

Oki,jag gissar att du kommer att bli en aning överraskad,,du får kolla kl 18 ca..Haé Kram.

Yvonne

Jag vet inte hur länge man får låna täcke !
Såna täcken är bra till ADHD barn också!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag tippa rakt ner i sängen.
Kram o Pööössszzzzzzzzzz

Hebbe

Mors..Det var kanske inte så enkelt att komma på vad det var..Glasögonen funkar bra,nackdelen är bara att man fingrar på glasen när man ska ta ur och sätta tillbaka dom i hållaren,,men dom funkar bra ändå,(lite puts bara)..54:- från Kina...Haé Kram.

Hebbe

Ja här dyker det upp lite molntussar,men dom ser snälla ut,än så länge..Haé Kram.

HerrNilssonsFru

Oh ja - alla årstider har sin charm men de e la gott med sol och värme när de är sommar. Jag gillar också hösten, jag är höstmänniska, de händer jag får vårkänslor då :)

Jag är glad för att vi vuxna inte växer så fort som de små, för de gör vi väl inte. Hade en fröken här i afton som började förskoleklass i går.

Kramiz

Yvonne

God natt .
Kram o pöössszzz

Yvonne

God natt Sov så gott
Kram o Pöössszzzz

Yvonne

Nu planerar jag för att se den nya deckaren i sängen...men det blir väl som det brukar bli jag somnar!
Kram o Pööössszzzzzzzzzzzz

Hebbe

Mors,,Klart du ska testa den kalla såsen,i min mun smakar den jättebra..Haé Kram.

Yvonne

Det ska bli kul att börja på buggkurs!Farlig tror jag inte att jag blir.
Du är duktig på att få barnbarnen att sova!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Kram o pööösssen!

Hebbe

Mors..Ja burr,i morse var det småkyligt när jag gick ut och tog morgonbilden.Men nu har solen hittat fram över hustaken,graderna nu +10,6,blir nog en fin dag..Nu snart 9:o kaffe med bröderna..Haé Kram.

Yvonne

Ja det var mums !
Ha en bra måndag vännen!
Kram!

Yvonne

Jag önskar dig god natt!
Sov gott!
kram o Pööösssss

Hebbe

Mors..Ja sonen har hjälpt mig många gånger med mitt datastrul,,inte så många gånger med direkta mattips..
Händiga,kanske,alltid när man sa "Jag kan inte" som barn,då frågade pappa,,har du provat,svarade man nej då,,,så sa pappa,hur kan du då veta att du inte kan..Kanske det är därifrån det kommer...Man ska alltid prova först,man kanske kan...Haé Kram.

Hebbe

Mors,,samma här,jämngrått,men molnen är ljusa,tror inte det finns något vatten i dom..Ja blev lite snopen när det var så pass varmt ute..Haé Kram.

Yvonne

Man kan göra tokiga saker hela livet.
Ha en bra dag!
Kram!

Marianne

Wow vilken fin rabatt...
Jag gillar också hösten med alla vackra färger och frisk luft.....

Camilla

Stort Grattis till ett Lyckat BPH!!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress