Marita

GLAD PÅSK ELLER GOD JUL?
Upp och nervända världen är det. Till jul när man vill ha snö för att skapa riktig julstämning då kommer det ingen. Knappt ingen snö på hela vintern. Men igår, på långfredagen, då kom snön, och rejält också. Det snöade stora flingor och allt la sig så vitt och fint som det vackraste julkort. Men det är påskhelg och våren hade kommit ordentligt så man känner sig lurad minst sagt.
Men det är bara att gilla läget och varför gnälla över snö som kommer. Den försvinner ju ändå så småningom. Betydligt värre saker finns att oroa sig över med allt elände som händer. Besök har det varit av kära syster och det är alltid så roligt och ses. Igår blev det fika besök hos barnbarnen Amanda Ida och Alex..
Ida som går i första klass läste några sidor ur en bok för mig och Nellie, riktigt duktig är hon... Påskafton har vi idag och det blir en lugn dag eftersom jag inte har någon påskbjudning som jag brukar. Istället blir det ett hopslaget kalas i morgon hemma hos sonen Stefan som har fyllt år och så barnbarnet Martin som också fyllt år. Men eftersom familjen flyttade så blev kalaset framflyttat till nu. Så imorgon ska vi träffas allihopa och eftersom sonen gillar att laga mat och är superduktig på det kommer alla bli mätta och nöjda..** Trots snön så är det ett härligt väder idag. Det blev en långrunda förut med hundarna och jag hade klätt mig för mycket så jag blev svettig. Solen värmer ordentligt och det droppar så härligt från taket...
En Glad Påsk önskar jag er alla♥♥
Yvonne

Ha en trevlig dag imorgon..
Allt har varit bra tills för en stund sen då det började snöa.Kram!

Hebbe

Oki.Här i Sunnersta har det bara varit grått,ingen snö än i alla fall.Idag lite växlande,solen visar sig ibland mellan molnen..Det är ju det som är så bra med bloggen,man kan gå tillbaka och kolla vad man pysslade med tidigare..Spännande även för mig..Blir i Sunnersta till i morgon..Haé Kram

Yvonne

God natt vännen!
Kram o Pööössss

Anki

Håller med dig ... finns annat att oroa sig över än vädret - våren kommer nog snart tillbaka!
Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram

Yvonne

Godmorgon!
0.8 och lite snö här och dör
Solen har vaknat!
Ha en bra dag !
Morgonkram!

Ama de casa

Härliga möten och besök så här i påsktider, och snön gör sig fint på bild i alla fall :-)

Ha en härlig påskdag!

marianne

Ja, våren kom av sej och jag tänker på fåglarna som sjungit och dansat så fint i sin våra.
Här var det snö en morgon men det försvann innan lunch, men himmel så kallt det blåst.
Det är inte lätt att klä sej dessa dagar.

Trevligt med besök och familjemiddag,
önskar er en riktigt fin dag

Henrik Olsson

Vi slapp snön här - men våren tog ett rejält steg tillbaka!!

Yvonne

Här har det varit en solig em.
God natt vännen!
Kram o Pöösssss

Hebbe

Morsning..Jag fick order av Loke igår kväll,"Farfar väck mig i morgon när du går upp" oki,i morse kl 06 klev jag upp,smög ur rummet,där även Loke låg.Pga rusten av sovrummet..Då reste sig Loke i sängen "farfar du väckte inte mig",,Loke jag ska på toa,sen väcker jag dig.Aha sa han..efter några minuter var jag tillbaka,då sov han som en stock.."Pst Loke är du vaken..
Ja sa han och kom upp påklädd efter ett par minuter.
Snart är vi åter i vardagen,,jag åker hem framemot lunchtid idag,efter en mysvecka här i Sunnersta (lite jobb blev det också)..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
2,8 och solen är här! Inga moln syns.
Ha en bra dag!
Morgonkram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress