Marita

ÄTER DÅLIGT??
Sen nån vecka tillbaka har Nellie skippat maten på morgonen, men på kvällen är hon hungrig och äter, ska jag vara orolig eller kan det bero på att hon verkar vara skendräktig? Hennes juver är lite svullna och hon är lite pipig emellanåt. Jag får väl avvakta och se, en del tikar kan tydligen ha det ganska besvärligt efter sitt löp.
Påsken har varit fin och nu är nästan all snö borta, men så kalla vindar det är, riktigt burrigt...mina penséer klarade kylan som var i förrgår natt, helt otroligt. Då var det 13 minusgrader så jag trodde inte dom skulle resa sig igen, men det gjorde dom. Även Påskliljorna har klarat köldknäppen.
Igår blev det ju dubbelkalas hos sonen Stefan och barnbarnet Martin, kul att ses alla och mycket gott att äta blev det.
Martin hade sex ljus att blåsa ut den här gången.... Idag har det varit en sån där lugn bara vara dag. Synd bara att vädret är så kyligt. Det inbjuder inte till sköna utomhus aktiviteter, ja förutom hundpromenader förstås där man kryper ihop i den kalla vinden men hundarna bryr sig inte och tur är väl det att dom vill gå ut.
Yvonne

Tikar kan bli pipiga efter löpet.Försök att ta bort alla pipdjur (leksaker )
Ser att ni har haft kalas!
Sv...Jag har haft superkul!
Kram!

Gittan

Härligt kalas ni haft. Anton fyller 7 år i dag så vi ska på kalas nästa lördag, det vill till att få ihop allt som ska göras. Det är både simskola och innebandy för barnen, men dom tycker ju det är kul. Så söt han är Martin och vilken fin tårta, har du gjort den ? Jag tror att du är en duktig bagerska...Stor Kram från ett blåsigt och kallt Västervik.

Hebbe

Nä tror inte att det var farfar han hade i tanken,,att Loke var lite ivrig,kan bero på att han håller på att göra ett dataspel,ska visst bli något med bilar,tror jag..Jag passerade säkert 4 snöväder på de 10 milen hem,,det värsta var i trakten av Tierp,flyger några flingor även här nu..Rackarns så fort tiden går 6 år redan,kul med barnkalas..Haé Kram.

Yvonne

Nu ska jag trilla ner i bingen!
Sov så gott vännen!
Kram o Pööösssss

marianne

Wow vilken tårta....!
Jag har ingen erfarenhet av sen dräktighet, men kan berätta att Ava är väldigt kinkig med ätande på vårarna, numer är jag inte orolig och det tror jag inte du behöver vara för Nellie heller....
Det var synd att dessa dagar då vi flesta var lediga blev så kalla så man knappt ville gå ut....minus 13 oj, jag tror vi haft runt 7 nån natt.
Ha en fin dag,
kram

Yvonne

God förmiddag!
Ha en bra dag!
Kramen!

Yvonne

Godnatt vännen!
Kram o pööösss

Hebbe

Mors..Ja mina systrar är fina ochhjälpsamma,vi är väldigt tajta alla syskon..
Eftersom jag får licenser till virusskydd av sonen,så laddar jag ner skydden på mina syskons datorer (Spar ju 600:-/ år)..
Enstaka moln därute,-3,2 just nu..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
0,0 och sol!!!
Ha en bra dag!
:-)

Bosse Lidén

Det låter både mysigt och lagom att blåsa ut sex stycken ljus. Däremot låter tretton minusgrader tufft och trist. Otroligt att blommorna klarade sig. Vi tog in krukor över natten några dagar. Då har det bara varit två minusgrader. Jag trodde det skulle vara slut med att skrapa bilrutor för denna säsongen. Stackars bil. Stå där och frysa med sommarskorna på. Efter att ha bott i garage och haft på vinterkängorna i sex månader. Hoppas hunden börjar käka frukost snart igen.
Kram Bosse

marianne

Vi har valt att ha hönsen frigående och då får vi räkna med att en och annan blir mat till rovdjur, de ska ju också äta.

Kissen är en bra jägare....ekorrar, ödlor, sorkar, möss och fåglar...men jag önskar att jag kunde be honom att låta fåglarna vara ifred, i helgen hade han serverat mej en fin liten rödhake....katter visar ju gärna upp sina byten, vissa säger att de är presenter till matte, och vissa säger att det är för att matte är så dålig jägare....men vilket det är lär vi aldrig få reda på

Ha en fin dag,
kram

Hebbe

Ja visst är det länge sedan 1964,,denna låt var väl den enda som hon är känd för,,jag kan inte komma på någon annan låt..Men denna känner man igen direkt på introt..Haé Kram.

Marianne

Vissa föräldrar (och djurägare också) vågar inte säga ifrån och sätta gränser, de tror att de är snälla men i själva verket är det ju tvärtom....vem tycker om att umgås med ouppfostrade barn? Även fast det inte är barnets fel så är det barnet som lider mest...och en olydig hund? Den får många "nej" och "fy" trots att den inte förstår varför....
Nä det är inte elakt att sätta gränser....
Kram

Yvonne

Jag ska sköta om mina tomater!
Hebbe är så hjälpsam!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag tippa ner i bingen!
Godnatt!
Sov så gott!
Kram o pööösssssss

Hebbe

Mors..Ja det blev gott,tror att aromatkryddan var den som gjorde susen..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
0,8 och strålande sol.
Ha en bra dag!
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress