Marita

MITT I SOMMAREN
Ja nu har vi gått in i Juli, och då är vi mitt i sommaren. Efter Midsommar så har sol och värme kommit tillbaka. Men regn behövs vilket syns på hur fruktansvärt torrt det är och grundvatten nivån har sjunkit kraftigt. Inget bevattningsförbud än men däremot har eldningsförbud införts från o med idag. Det är inte enbart positivt med sol och värme. Lagom är alltid bäst..** Sommarlov har börjat och även semestrar för en del. Barnbarnen Amanda o Ida klarar sig själva hemma nu men får gärna komma över hit när dom vill. Vi bor inte så långt ifrån varandra. Men cykling är inte att tänka på för Amanda som hade oturen och bryta armen första veckan på sommarlovet. Men om två veckor slipper hon gipset om allt ser bra ut..
En annan sak som inte är rolig är att minsta barnbarnet August har varit sjuk och fick ligga på sjukhuset över Midsommar. Vi hoppas han får må bättre nu. Det är så jobbigt när dom små inte mår bra..
Barnbarnet Ida har spelat i Örebrocupen under helgen, fotboll alltså. Vi var och hejade på och dom gav verkligen järnet tjejerna..
Kalas har det varit också för näst minsta barnbarnet Alexander som fyllde fyra år.
Ena sonen Stefan har semester nu och gjorde en resa ner till Skara sommarland och sen ner till Skanör-Falsterbo tillsammans med familjen. Toppenhärligt hade dom och så tur med vädret också.. Så barnbarnet Martin hade mycket att berätta för farmor igår när han o pappa kom och fikade..
Nu fortsätter vi att njuta av sommaren, ha det bäst♥
Marianne

Det regn som kom runt midsommar var bara en droppe jämfört med vad som behövdes, det är verkligen kris för djuren nu....Hur ska det gå med foder i vinter?

Men vilken otur att bli sjuk och behöva ligga kvar på sjukhuset, otur också att bryta armen direkt när sommarlovet börjar.

Här blir det jordgubbar varje dag, men lyxar inte med glass så ofta.

Kram

Yvonne

Vilken otur att bryta armen till sommarlovet.Hoppas att August krya på sig1
Hälsa alla barnbarnen!
S..Det är tyvärr många som smiter ifrån sitt ansvar!
Kram!

Yvonne

Natti vännen!
Kram o Pööösss

Yvonne

Jag har sovit gott, mitt sovrum är åt norr!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag krypa ner i bingen och se(sova) en film.
Kram o pöössss

Yvonne

Jag är supersnabb!
Kram!

Yvonne

Godnatt vännen!
Kram o Pööössss

Pernilla

Vilken tur att hon snart blir av med gipset igen. Hoppas bara att allt är bea med armen.
/P

Yvonne

nu säger jag tidigt natti.
Kram o pööösss

Hebbe

Mors..Tackar,en gör så gott en kan,,jag är 5 veckor senare i år pga,vägen..Ska bli kul att komma upp till tystnaden och lugnet..Haé Kram.

Yvonne

Jag tycker att det är ett fint fågelbad!
Godnatt vännen!
Sov så gott!
Kram o pööss

Yvonne

Många har svårt att umgås med andra Tyvärr
God natt
Kram o pööösss

Yvonne

Ha en bra måndag!
Kram!

Yvonne

god natt vännen!
Kram o Pööösss

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov nu så gott!
Kram o pööössss

Yvonne

Glass är svalkande!
Natti på dig Kram o pöösszz!

Yvonne

Ha en bra dag vännen! Kram!

Yvonne

Natti vännen!
Kram o pööössss

Yvonne

Godnatt vännen!
Nu är det dags att sova .
Kram o pööössszzzzzzz

Yvonne

Nu ska jag snart dimpa ner i bingen.
Kram o Pöössszzz

Yvonne

Ha en bra söndag!
Kram!

Yvonne

Har haft vänner här Disken undanplockad och diskad
Så nu dimper jag ner i sängen
Kram o Pööössszzz

Yvonne

Jag hoppas att du får en bra vecka!
Natti
Kram o pöössszzz

Yvonne

Vi fick lite regn idag men det hjälpte inte mycket på gräsmattan!
Sussi är så påhittig!
Kram!

Yvonne

Somnade i soffan!
ska dyka ner i sängen nu!
Kram o Pööösss

Yvonne

Om en stund så är jag i bingen!
Natti på dig
Kram o Pöössszzz

Yvonne

Regn igår och..
Just nu har jag sol med lite blåst! 24,8
Kram!

Yvonne

Förlåt att jag glömde natta dig
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
Sov så gott!
kram o Pööösssz

Yvonne

Vi får nog dansa regndansen ett bra tag till.
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Natti natti!
sov så gott!
Kram o Pööössszzz

Yvonne

Ha en bra måndagskväll
Kram!

Yvonne

Natti natti!
Kram o Pösszz

Yvonne

Ja nu räcker det med värmen.
Godnatt
Kram o Pööössszzz

Yvonne

Ja du ... vi har haft tur du och jag som fått snälla barn :-)
Kram!

Yvonne

God natt!
Sov så gott!
Kram o Pööössszzzzz

Yvonne

Ha en bra dag i värmen.
Kom ihåg att dricka vatten!!
Kram!

Yvonne

God natt!
Sov så gott!
Kram o Pöössszzz

Yvonne

God natt!
Sov så gott!
Kram o Pöössszzz

Yvonne

Jag är mer än lite dalen ibland!:-)
Kram!

Yvonne

Ska lägga mig och kolla på månen!
Godnatt!
Kram o pööössszzz

Yvonne

Ska lägga mig och kolla på månen!
Godnatt!
Kram o pööössszzz

Yvonne

Ha en bra lördag!
Kram!

Yvonne

Nu ska jag lägga mig på sängen och kolla TV.
täcke tar jag inte på mig.
God natt!
kram o pööössszzz

Yvonne

Natti vännen!
Kram o Pööössszzz

Yvonne

Ha en bra måndag!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress