Marita

VARFÖR VACCINERA SIG?
I slutet på November förra året så var LG och jag och vaccinerade oss mot influensan. Jag har aldrig brytt mig tidigare och det har gått bra. Den här gången, närmare bestämt förra veckan så dök influensan på mig med full kraft. Det var längesen jag var så dålig med hög feber och totalt utslagen. Fortfarande är jag ganska så orkeslös men det har börjat vända i alla fall. Hoppas att LG står på benen det är ju han som fått ta hand om hundarna och annat som måste göras. I efterhand så har jag läst att vaccinet inte skulle ha full effekt på årets influensa typiskt nog. Så galet kan det bli ibland... Yngsta barnbarnet August fyllde tre år förra veckan men jag får gratta honom sen när alla baciller försvunnit.
Ha det bäst Kram♥
Yvonne

Söt kille!
Krya på dig vännen!
Natti
Kram o pöösss

Hebbe

Morsning..Hoppas du blir av med baciluskerna snabbt.Grattis till 3 åringen..
Jo tack min dag var bra..jag var till Ordenshuset mot kvällningen för att lyssna på musik..Ganska häftigt att få höra "Ja må han leva"framföras av några medlemmar i Björn Skifs gamla kompband "Blåblus".Dom repade nu för att turnera som "Swedens Clearvater Revived",,bara Creedens låtar,skit bra lät det..Haé Kram.

marianne

Lite typiskt att det var just denna vinterns vaccin som inte fungerade som deg skulle, nu när du låtit vaccinera dej.
Hoppas du snart är på benen fullt ut och att LG hållet sej frisk.
Jag har vaccinerat mej en enda gång för många år sedan, jag har nog aldrig haft så ont i kroppen som efter det, och sen sa läkaren ifrån till vaccination i fortsättningen. Eftersom en infektion alltid ger mej värk och vaccinet är en liten del av influensabaciller så blev det så.
Men de gånger jag haft influensa under mitt liv, går att räkna på ena handens fingrar...(kaxigt sagt, nu åker jag säkert på den...haha)

Tror tre-åringen är nöjd med ett försent Grattis :)

Krya på dej nu,
kram

Hebbe

Jo men visst blev det en bra dag igår,avslutning med fin musik blev ju kanon..Här slutade det att snöa för en stund sen,solen vill nästan bryta fram..Krya på dig nu.Haé Kram.

Yvonne

Alla gör misstag !!!!
Ibland är det bra att lyssna och lära av andras misstag så... slipper man att göra dom själv!
Kram!

Yvonne

Johanna ska ligga över här och vi hade tänkt titta på film i sängen.Vi får se vem som somnar först!
Kramen o pööööösssszzzzz

Pernilla

Jag har hört många som blivit dåliga trots vaccinationen. Peppar, peppar, jag vill inte, har inte tid eller lust (vem som nu har det?) att bli sjuk. Än så länge har vi klarat oss.
/P

Yvonne

Dom är härliga ungdomar! Vi har mycket att ge varandra!
Natti o
Kram o pöösszz

Hebbe

Morsning..Vi fick precis alldeles nyss ett nytt Os-Guld till Sverige,,André Myhrer i slalom..Ja familjen har det jättemysigt i Trysil.Moa var lite febrig igår så det blev inte mycket skidor för henne och pappan..Loke och Erika fick stå för åkningen..Haé Kram.

Marianne

Det är verkligen så tacksamt att han gav sin tid till att ploga stallplan, han har ju massor av egna grejer att göra.
Jag bor ju inte på gården egentligen, men är ju där mycket så jag skottar det jag hinner och orkar annars, Janne är borta flera dagar i veckan....de verkar vara de dagarna den mesta snön bestämmer sej för att ramla ner...lite typiskt :p
Stor kram

Yvonne

Jag hoppas att du har haft en bra dag!
Solen har varit här hela dagen!
Natti vännen!
Kram o Pööössszzzzzzzzzzzz

Hebbe

Mors.Ja det blev inte så dumt..Synd bara att jag var lite snål med västerbottenosten,blir mer nästa gång..Haé Kram.

Yvonne

Man kan äta gofika med gott samvete när man har dansat i 3 timmar
natti !!! kram o pöösszzz

Yvonne

Du får ha en bra dag vännen!
Ska snart göra melodikrysset med Hebbe!
Kram!

Hebbe

Jag tror att Moa var lite hängig bara en dag..Dom har haft en riktigt bra skidvecka i Trysil,,nu är dom på väg hem till Uppsala nöjda med veckan..Här kan jag ana solen bakom molnen,en ljus suddig prick..Haé Kram.

Yvonne

Solen har varit här hela dagen.
Nu ska natta mig ..
sov så gott vännen!
Kramen o pööössszzzzzzz

marianne

Jag äter inte bacon så ofta, men nu är jag i en period med bacon och äggröra...en bra helgfrukost.
Denna är dessutom så himla god, RIKTIGT rökt och inget fusk med rökaromer.

Hoppas du är fri från din förkylning nu
kram

Yvonne

Det har varit 7 minus inatt!
Nu har solen värmt upp till o.9 .
ha det så gott!
Kram

Hebbe

Ja detta blev tjejernas OS,kollad på curlingtjejerna i natt,sen att sprintdrottningen Stina tog brons på 3 milen,vilken tjej,bara att lyfta på hatten för tjejerna..Jag körde in till stan,,fy vilket busväder det var,moddigt,slirigt,inte kul bilväder..Skönt att familjen körde hem från Norge redan igår..Haé Kram.

Yvonne

Här är sol och kalla vindar!
Kram!

Yvonne

Vill önska dig god natt och sov så gott!
Kram o pöössszzzzzzzzzz

Hebbe

Mors,torsk på detta vis åt jag ganska ofta för 10-15 år sedan,,det jag gör annorlunda nu,är chilin som jag tycker lyfter smaken rejält..Ute ser det halvmulet ut, graderna -9,1..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
Vi är synkade Jag kröp också ner i en renbäddad söng!
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Just nu är det uppehåll i snöandet,men det yr snö i blåsten..Många olyckor hör jag att det varit ,Stefan Lövén åkte visst av vägen i säpobilen på väg till Uppsala..Haé Kram.

Yvonne

Det var rena turen att jag fick tag på samma tyg som bården!
Ja vännen tänk att vi kröp ner i var sin renbäddad säng igår!
Kram!

Yvonne

God natt vännen!
kram o Pööössszzzzzzzz

Birgitta%20Edlund

Lika här. Vaccinerad men ändå sjuk. Helt däckad. och därefter har jag fått bihåleinflammation. Så nu går jag på penicillin. De sista veckorna vill jag inte ha igen. Minst 30 sedan jag var så sjuk.
Kram

marianne

Men du som har hundar...går rådjuren in på tomten och äter dina blommor? När jag bodde i villaområde hade jag två collier, mina rabatter var bland de få som hade tulpanerna kvar, hihi
Jag borstade mina hundar på tomten och jag antar att det var pälstussarna som höll rådjuren borta, för man har ju sett att det säljs fårull i små bollar för att sätta i rabatterna, just mot rådjur.

Visst är det vackert, med snön när solen också är framme, men med klar himmel och sol blir det genast kallt....brrr

Kram

Yvonne

Oj oj vad det blåser kallt här Det är två vantar kallt!
Kram!

Yvonne


Natti vännen!
Kramen o Pöössszzzzzzzzzzzzzzz

Yvonne

Här är det -7,4 men känns som 17,4
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress