Marita

JULKÄNSLA??
Hur har ni det med att få julkänsla nu? Jag får inte det ett endaste dugg när jag går på affärer som plockat fram julsaker redan. Jo jag vet att det är så varje år den här tiden. Det är väl ett måste för affärerna men som sagt jag tror dom flesta går förbi eller kanske stannar och tittar men köper inget. Kom igen i slutet på November då börjar advents och även julkänslan komma smygande så sakta. Skulle det sen vara lite frostigt eller ett tunt snötäcke då bättrar det på myskänslan.
Bilden är lånad från nätet..** Höstväder har vi nu med klar luft och kyliga vindar från norr. Solen strålar från en klarblå himmel.Men det gäller att klä sig varmt mot vinden som blåser. '
Ha det gott♥
Veiken

Jag blir bara irriterad när jag ser alla julsaker som svämmar över i butikerna nu! Din bild är MYCKET finare! Kram

Yvonne

Snart blir det så att de plockar fram julsakerna strax efter midsommar.
God natt
Kram o pööössss

Marianne

När julsaker kommer fram så här tidigt tappar man ju den där speciella julkänslan...man hinner bli less långt innan julafton...tråkigt!

Irland har verkligen vacker natur och mycket historia, detta var min fjärde resa dit, men den första jag bott i Dublin. Jag trivs jättebra och känner mej hemma där....

Kram

Fenixmona

Inte för tidigt med julen...fast i år ska jag ha domherrar på gardinerna så de kommer upp redan i november och får sen hänga kvar över alla helgerna. Ska boka plats för en loppis den 2 december då det finns alldeles för mycket julsaker i mina förråd. Kramiz

Annette Nilsson

Håller med dig om julkänslan! Men så är det ju tidigare o tidigare blir det med pyntet. Håller koll men inget ännu har jag sett på skk. Dom har tydligen mycket att göra nu läste jag på röntgen!! Kram

Hebbe

Men du Julkänsla,inte än välväntar gärna 5-6 veckor till innan den behöver komma..Haé Kram.

Yvonne

Nu ska jag kasta mig i bingen!
God natt
Kram o Pöööösssszzzzzz♥

Hebbe

Mors.Ja Moa var en fin liten häxa,,jo visst kom hon hem med en massa godis,,undrar vad hon hade gjort om någon sagt bus i stället.Haé Kram.

Hebbe

Ja nu kokar jag varmkorv,lunch på beställning,barnen sitter vid sina datorer,Loke spelar Moa kollar på en film..Sen får vi hitta på något annat.Haé Kram.

Pernilla

Jag gillarju Julen och framförallt Advent. Men man får se till att inte hinna tröttna på den innan advent.
/P

Yvonne

God natt vännen
Kram o Pösssszzzzzzzzzzzz

Marianne

Jag blir också lite avis när jag läser mina bloggvänners roliga utflykter....men det är väl helt ok och normalt?!
Vi känner ju ingen missunnsamhet utan bara att man skulle vilja vara med....hihi

Stor kram

Yvonne

Det blev mycket tjejprat igår långt ut på natten!
Nu så blir det bingen,behöver extra sömntimmar.
Godnatt!
Kram o pööössszzzzzzzzzzzzz

Hebbe

Morsning,,det blir mycket data för båda barnen,men rätt som det är så får dom andra idéer,vilket är bra..Jag åker hem nu på morgonen,Joakim jobbar hemifrån på em,dom ska åka till Fyrishov och bada på förmiddagen,gillas av båda barnen..Haé Kram.

Yvonne

Det är svårt men roligt att spela biljard.
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Ja inte är det mycket grönt som passar..Idag var Joakim halvledig (jobbar hemifrån),så han tog med barnen till Fyrishovs äventyrsbad på Fm..Så jag åkte hemåt då..Silig fin dag om än aningen kylig..Haé Kram.

Yvonne

Godnatt!
Sov så gott!
Kram o Pöösszzzzzzzzzz

Marianne

Historia blir genast mycket roligare när man är plats och har en bra guide... tyvärr är jag inte tillräckligt bra på engelska för att förstå allt, men som sagt....jag ska läsa på ;)
Ha en härlig dag,
Kram

Hebbe

Här ser jag lite tunna slöjmoln,men dom skymmer inte solen än,,graderna är beskedliga +5,1 just nu..Väntar nu på melodikrysset..Tar en kopp kaffe nu..Haé Kram.

Yvonne

Det är bra att ungdomarna har något att göra...
Det var första gången jag gjorde armband Och jag fick lära mig kvickt jag skulle ju hjälpa ungdomarna.
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Godnatt sov så gott vännen!
Kram o pööössszzzzzzzzzz

Yvonne

Ha en skön söndag!
Kram!

Hebbe

Ja i stället för att göta en fläskpannkaka så blev det ett antal pannkaksmuffins med bacon,smakade bra.Här har det varit en riktig grådag,regnat till o från i stort sett hela dagen..Haé Kram.

Marianne

Janne är jätteduktig på matlagning så jag har varit lite bortskämd ;)

Det blir inte många knop nu så jag hoppas den här sjukan snart lämnar mej...

Kram

Yvonne

Godnatt vännen!
Sov så gott!
Kram o pööössszzzzzzz

Hebbe

Mors..Ja jäklar så gott det blev,tror jag ska prova med fläskkorv nästa gång,,hade en sådan liggandes i frysen..Kan bli en fin dag även idag,månljust - 2,5 just nu..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
Ja det är ett redigt gym jag har cykeln och crosstrainern syntes inte på bilden .
Jag tränar varje dag innan jag äter frukost!
Ha en bra dag!
Kram!

Marianne

Jag var duktig em dag, sen tröt tålamodet ;)
Men i morgon är jag ledig...
Kram

Yvonne

God natt vännen!
Kramen o Pööösssen

Hebbe

Mors..Ja du,jag var också väldigt tveksam till vegobiffar..Men måste säga att det smakade mer,tror att med lite övning så blir det bara bättre,går ju att variera hur mycket som helst..Jag kommer absolut att prova fler gånger...Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress