Marita

SLÖMAT
Konstig rubrik eller hur? Men det är en maträtt som passar perfekt många gånger. Förut när hela familjen var samlad och skulle äta då var jag betydligt mer kreativ vad det gällde att hitta på olika maträtter. Nu när det bara är LG och jag för det mesta så blir det ofta lite slömat, eller mer kallat rester kanske som man pytsar ihop.
Jag lagar ofta för mycket mat. Det är väl en vana från förr när alla barnen bodde hemma. Men det gör ju inte så mycket, tycker jag.....
Ikväll har vi ätit rester från igår. Kyckling och rostad potatis och en sallad till. Perfekt att slippa stå vid spisen..**
 Kyckling
Ett fint soligt väder har vi haft idag så långpromenader med hundarna har det blivit....
 
 
Yvonne

Ingen sol här idag!
Slömat kan vara gott!
Lego kan både stora och små ha glädje av!
God natt!
Sov så gott!
Kram o pööösss

Yvonne

Godmorgon!
Min dejt med John blund var kanonbra!
Ha en bra dag!
Morgonkram!

Hebbe

Hade sol i morse,men nu är det mulet..Då har jag ofta slömat,,svårt att laga bara till en person,därför brukar det bli många lådor hos mig..
Jag kör bil till fikat,på sommaren blir det cykel ibland..Haé Kram.

Yvonne

Det är bra när man kan hjälpa varandra. :-)
Sol??? Nä inte här
Ha en solig dag vännen!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress