Marita

VARIT DUKTIG
Jag får väl berömma mig själv som kommit igång med bakningen. I fredags bakade jag frukostbröd, så gott....
Igår blev det semla bullar, bara att gröpa ur och fylla med mandelmassa och gräddet, eller äta dom som dom är. Gott det också.
Vädret passar ju bra för bakning. Regnigt och så blött är det. Snön som kom i helgen är ett minne blott snart...
Nellie gömde sig under äppelträdet och trodde att inget regn skulle falla på henne. Men det var ännu blötare där när vattnet rann från grenarna...
Underbara Tulpaner kan man glädja sig åt den här tiden. En bukett i veckan brukar jag köpa, dom håller sig i ca en vecka så det är lagom.
 
                                   
Hebbe

Ja snön som kom tidigare regnade bort i natt som var..Nu har du bullskåpet laddat ser jag..Tulpaner dom ger en känsla av att våren är på väg,även om dom är helt utblommade..Ibland så poppar det upp en liten poetisk ådra..Haé Kram..
Grattis Kalla till silver,nyss..Haé igen.

Anki

Bra jobbat! Jag köpte färdiga semlebullar och gör semlorna färdiga strax innan vi ska äta dem :)
Här försvann den sista (?) snön i samband med nattens regn - skönt!
Ha det gott!
Kram

Ama de casa

Haha! Ja Nellie ser verkligen bekymrad ut där under trädet. Bra tänkt ändå ;-)

Semlor är inte min grej - föredrar grejer med choklad i om jag ska fuska med socker.

Ha en härlig kväll! :-)

Yvonne

Så duktig du har varit och bakat så goa bullar ser ut !
Godnatt vännen!
Kram o pööss

Henrik Olsson

Eget bröd är ändå det bästa! :)

Sv: Ja, han får spara dem! :)

Herr Nilssons Fru

Du är flitig du, rena bagaren. Jag minns inte redigt när jag bakade sist. Jag åt en semla på jobbet, redigt smaskig.
Så söt hon är Nelly - klart man kan ta skydd där.
Vi har fint väder o helt snölösa igen - skönt. Igår var en underbart vacker vårdag.

Pernilla

Då gott med nybakt bröd. Dottern brukar göra något ryck då och då, hemma hos oss. Det ta ju inte lång tid igentligen, men det är ändå trögt att komma igång, tycker jag.
/P

Yvonne

Godmorgon!
Du är bra på att smyga :-)
Ha en bra dag!
Kram!

freja lindsjö

Bra gjort! :) borde också börja baka :)

Nett

Bra.. *tummen upp* ! Var säkert hemskt gott med. Jag åt ingen semla alls igår. Får se när det kan bli en. Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress