Marita

SANDA VARMT
Jag läste att sanda med en blandning av sand och varmt vatten så att sanden fryser fast i underlaget har visat sig vara en effektiv metod för att bekämpa halka på cykelbanor. Kan även användas hemma för dom som bor i villa och vill hålla trottoaren halkfri.
Inte så dumt kanske. Man vet ju att  sanden eller gruset speciellt, bara kasar omkring när det hamnar ovanpå isen. 
Idag har vi fått pyttelite snö, ett par mm bara, så pass att det blev lite ljusare....
 
Hebbe

Jodå,ingen fara med Moa,hon var pigg senare när vi käkade köpe,pizza hemma hos mig..Haé Kram.

Hebbe

Jag var ju inte själv i ishallen,,men jag gissar att dom inte var lika goda bästisar på isen som dom är annars..Haé Kram.

Yvonne

Ingen snö här!
Jag hoppas att du har haft en bra dag vännen!
Sov gott!
Kram o Pöööss

Yvonne

Ingen snö här!
Jag hoppas att du har haft en bra dag vännen!
Sov gott!
Kram o Pöööss

Yvonne

God förmiddag!
Du är bra på att smyga,jag hörde dej inte.
Ha en bra dag vännen!
Kram!

Ama de casa

Lite snö? Ungefär sådär mycket fick vi häromsistens och då tyckte vi att det var jättemycket! Kanske mest beroende på att det var första gången vi såg snö här överhuvudtaget. Det blev stor uppståndelse eftersom det var första gången på 91 år som det snöade i Torrevieja :-)

Pea

i dag dalar det ner lite snöflingor hos oss. Men annars är det mest grått som gäller.
Smart knep med sand och varmt vatten! Det borde alla kommuner använda.
Ha det bra!

Pernilla

Intressant. Undrar hur de gör här hos oss. Vi har ju en saltfri kommun så här borde det provas.
/P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress