Marita

LÄTTLAGAT
Idag är det så kallad slömat, eller lättlagat låter bättre kanske. Igår gjorde jag slottsstek och det var längesen. Men så gott det blev, och såsen blir ju så där härligt mustig. Det åt vi alltså igår med klyftpotatis till. Men det blev en hel del kött kvar så idag tänkte jag göra en krämig potatisgratäng till. Perfekt idag att slippa stå så mycket vid spisen. 
Solen skiner från en klarblå himmel, lite kallt på morgonen men nu är det bara -1 grad tack vare solen. En långpromenad blev det förut.
Husse och hundarna sitter och vilar i värmestugan.....
På väg hem handlade vi lite till gofikat....
Nötter är ju nyttigt och nötter är det i dessa supergoda wienerbröd..**
Hundarna ligger nu på mattes säng och tar igen sig i solen, mysgrisarna♥♥
 
Men matte tyckte nog Bamse, måste du fota oss nu..?
Jag passade på att handla en tulpanbukett förut när jag ändå var inne på Maxi. En bukett i veckan brukar det kunna bli, man blir så glad av dessa underbara blommor....
 
                                       
Hebbe

Tulpaner,vårens budbärare..Ja det är en kanonfin vinterdag har ett par + grader nu på solsidan..Jag ska till återvinningen med lite plastförpackningar,senare blir det lövbiff med pommes här,ska bara fundra ut tillbehören..Haé Kram.

Hebbe

Tackar,,man kanske blir lite poet med solens strålar som färgar himlen så vackert,god mat på tallriken och ett glas gott rött till,kanske extra inspirerad efter den fina dagen vi haft..Haé Kram.

Yvonne

Dom wienerbröden är supergoda!
Både Ulla och jag har haft det bra.
Kram!

Yvonne

Nu stupar jag ner i sängen ,är så trött efter helgens äventyr.
God natt Sov Gott!
Kram o Pöööööööööööö

Yvonne

Det var ett fantastiskt besök.
Det var både roligt och avkopplande!
Ha en bra dag!
Kram!

Hebbe

Ja här är det ett uppsprickande molntäcke,kommer solen,då ska jag besöka Preem och få bilen tvättad,den ser hemsk ut nu..Haé Kram.

Pernilla

Det som är tråkigt med matlagning är att det tar sådan tid! Jag vill ha tiden till annat. Slottsstek låter underbart gott. Jag kostar också påmin Tulpaner den här tiden på året. Det muntrar upp.
/P

Yvonne

Jag njöt varenda sekund vi var tillsammans.
Ha en bra dag vännen!
Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress