Marita

INGET SLÅR HEMBAKT
Jag skrev tidigare att jag inte bakar så mycket numera. Men ibland kan det komma ett ryck och en sockerkakadå och då är ju suveränt till kaffet. Sen i förrgår när jag var på IcaMaxi gick jag förbi hyllan där bageriets egna kakor ligger i burkar och det var inte så många i varje burk. Priset var 139kr, så igår tjänade jag in mycket pengar när jag bakade chokladsnittar, och många blev det också, och supergoda.
Idag på förmiddagen bakade jag en mjuk kaka som heter "Norrlandskaka" jag har gjort den en gång förut och den är så god. Fylld med en god kräm som jag gladeligen slickade i mig från kastrullen...**
Förut kikade solen fram lite försiktigt och det var en överraskning eftersom det skulle vara grått och lite småruggigt väder som vanligt. Men man är glad över det lilla..**
Hundarna har legat på sängen och gottat sig efter långrundan förut. Bamse brukar bli lite frusen när han är nyklippt så det var säkert skönt att ligga med Nellie bredvid sig...**
 
                        
Anki

Hembakt ... mums! Ser verkligen gott ut!
Vi har lika trist väder här ... och det mumlas lite om snö ... men hundarna ser ut att må gott där i sängen:)
Ha en fortsatt bra dag!
Kram

Nett

Men så gott, nästan så man kan känna doften ända hit :) Hoppas att du får en fin helg. Kram

Yvonne

Hembakat är gott!
Man kan nästan känna doften av din bak :-)
Sv..Jag hoppas att jag ska klara av Windows 10 utan att jag flippar ut.
Ha en bra kväll !
Kram!

Hebbe

Ja Grattis,du hann..
Ja händer sällan att köpekakor slår hembakat..Dom gosar bra vovvarna där på sängen.Haé Kram.

Hebbe

Mina tidigare makaronlådor då har det varit falukorv och lök..Men denna smakade riktigt bra,,men så gillar jag isterband oxå..Haé Kram.

Yvonne

Ska se filmen i sängen.Ja se och se.. troligtvis så somnar jag!
Kram o pöössssssss

Yvonne

Godmorgon!
Regnet öser ner här.
ha en bra lördag!
Kram!

Ama de casa

Nja... Här kan jag inte hålla med. Det mesta slår hembakt - ifall det är jag som bakar, vill säga. Haha! Därför bakar jag aldrig :-)

Vad fina dom är där dom ligger och snusar :-)

Hoppas du får se lite sol idag med! Eller mycket sol förresten :-)

VillaFreja

Så gott med hembakt! Kram.

Hebbe

Jag har dis o dimma -0,5 För mig blir det handboll idag..Moas lag kommer hit från Uppsala för matcher i vår sporthall,har varit och kollat en sväng,nästa match blir kl 14:15..Haé Kram.

Yvonne

Ett leende kan förändra mycket!
Ha en bra leende dag!
Kram!

Sussi

Chokladsnittar ger mig glada minnen. Det gjorde alltid mamma när jag fortfarande bodde hemma. Supergott!

Äppelblom

Ser gott ut, men här i huset har vi både slutat baka sött bröd och vi äter inte heller så'nt som vi vet innehåller mycket socker. Det var mannen i huset som började och jag ville inte fresta honom med att baka något gott och då fanns det inte något onyttigt att stoppa i sig. Han klarade det jättebra och gick ner 8 kg på kort tid. Nu har jag blivit så van vid mindre socker, så jag mår nästan lite illa om jag tar något sött istället. 3 kg minus på vågen känns lite upplyftande. Jag hoppas det håller i sig ...
Ha det bra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress