Marita

EN RIKTIG SLÖDAG
Jag får väl skylla på att ryggen varit i olag mer än vanligt därför har det blivit en dag med inte mycket gjort. Hundarna och jag har tillbringat en hel del tid i sängen. Husse fick ta promenaderna. Men nu ikväll ska jag följa med. Jag började på en ny bok som verkar rätt bra, det tar ju en stund att komma in i en ny bok och bekanta sig med dom personer det handlar om.
 
Det har kommit lite mer snö idag men inta alls så mycket att det behövde skottas något. Men det har blåst kalla vindar från öster så det blev vintertäcke på hundarna. Bamse gillar det inte men Nellie hon bryr sig inte..
Jag kom på idag att det är nog säkert tre veckor sen vi åt fisk, inte klokt för det är ju gott med fisk. Man kan ju undra varför det blivit så??
Men nu ska jag göra i ordning kokt torsk med ägg o persiljesås. Mumsigt
Bild lånad från goggle..
Gittan

Så gott med fisk det har vi också haft i dag. Jag gjorde fisksoppa lite potatis, några morötter kokar jag i buljong. Lägger i fisken på slutet, dill, räkor och lite grädde. jättegott. Hoppas du kryar på ryggen nu och det kan ju va skönt med en slödag. Här är det också lite vitt men bara lite.
Ha en skön kväll och ta hand om dig. Kram.

Herr Nilssons Fru

Ja är man sjuk så är de la gott att ligga i sängen o kurera sig, för jag antar att du varit lite dålig idag. Det är mycke folk som är sjuka nu. Oh så gott med fisk - nu blev jag redigt hungrig,,,,har inte ätit middag idag, för gubben jobbar över så jag hoppade middagen jag me :)
Kramiz o krya på dig.

Hebbe

Oj nu blev jag sugen på kokt torsk,länge sen jag åt sådan..Ja utav dagens två klipp gillar jag det sista bäst..Haé Kram.

Sussi

Både tvåbenta och fyrbenta behöver en vilodag då och då för att ladda batterierna :)
Fisk var det länge sen vi åt här hemma med. Det är så gott med en torskbit med lite grönsaker, lök och någon god ost och lite kryddor, in i ugnen 20-30 min. Det ska jag nog göra snart :)
Kram

Yvonne

Fisk är gott och nyttigt.
SvJag har haft en toppendag.
Nu är det dags att nanna kudden.
Kram o pööössssssss

Hebbe

Mors..Ja det blev en höjdare med salamin,kommer att bli fler gånger..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon!
Jag har nannat så gott på min kudde.
Ha en bra dag vännen!
Kram!

Ama de casa

Ajdå... Hoppas du blir bättre i ryggen snabbt!

Det är trist med snöbakslag när man börjar längta efter våren...

Ha en fin tisdag!

Biggeros

De säger att fisk är nyttigt med🤗🤗Jag älskar fisk med inte så mycket ben då...... Det där såg verkligen gott ut och så lätt att tillaga. Det blir nog fisk på menyn denna vecka. Ha en bra dag🤗

Hebbe

Hu ja,det började gråkallt i morse,lite blåste det också,senare fram på dagen blev det allt mer blått därovan,solen hittade fram en stund,men graderna var inte sköna..Haé Kram.

Yvonne

Nu ska jag ta hand om mig och lägga mig i sängen och nanna kudden
God natt vännen!
Kram o pööösssssssss

Yvonne

Godmorgon!
I natt har det snöat!
Det ca 1 dm snö nu!
Ha en bra dag!
Kram!

Yvonne

Nu 15 cm..Det snöar fortfarande!
Kram!

Hebbe

Ja dom har väl fått några cm snö i Skåne,så då är det säkert kaos därnere..Här var det gråkallt i morse,men nu är solen framme,ingen vind just +5,5 just nu,skönt..Haé Kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress