Marita

EFTER VASALOPPET KOMMER VÅREN?
Det brukar jag säga, och ibland har det stämt in, fast det är nog rätt sällan om jag tänker efter. Ett önsketänkande snarare. Den här gången blev det ett riktigt bakslag med snö som föll ihärdigt under natten och morgonen. Tung blötsnö som var så jobbig att skotta. Men frampå eftermiddagen slaskade det ordentligt så man blev blöt om fötterna. Gummistövlar skulle ha passat bättre.
Nu ska jag inte klaga på vädret, det blir som det blir.  Igår tvättades bilen och den blev så ren och fin. Idag var jag ute och åkte på motorvägen och hamnade bakom saltbilen. Så nu är inte bilen lika ren längre.
Idag har jag bakat fröknäcke igen, det blir nog en gång i veckan som jag gör det, en strykande åtgång är det.
Bamse han älskar snön, så han letade godis som jag kastat ut i snön. Det tog ett tag innan han var klar....
Puss på nosen♥
Yvonne

fröknäcke är så gott!!....Jag ska också kasta mej i sängen Men inte för att läsa Vill gärna se filmen på 4 an om kvinnofängelset... Kram & Pöössss

mickis

Det är jättegott med fröknäcke :-)
Nu var det längesedan jag bakade... ska nog göra det ngn dag :-)
Hos oss är vi periodare... Just nu är vi inne i en youghurt fas :-P

Håller tummarna att våren kommer nu.. Men tittar man ut känns det ganska hopplöst...
Zingo älskar oxå snön... men matte har tröttnat :-P

ha en fin dag!
kram

Yvonne

Solen kommer fram emellanåt här! Kram!

Hebbe

Ja fy farao hur det har slaskat några dagar,idag är det bara grått,ingen snö faller från ovan..Saknar dock solen..Haé bra bland fröerna..Kram.

Ama de casa

Fröknäcke är himla gott det :-)

Znogge

Fröknäcke är verkligen gott så det borde jag baka oftare! Det verkar ha kommit ganska så mycket snö på många ställen i vårt land men vi har tack och lov barmark!

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress