Marita

SOMMARDÄCK OCH SNÖ?
Det är rätt lustigt hur det är egentligen. Väglaget i vinter har inte varit särskilt vintrigt allt för ofta. Och nu sista tiden har det varit sommarväglag med torra fina vägar här i alla fall. Man kan tycka att man sliter på dubbar och asfalt i onödan. Men visst, det är en säkerhet om blixthalkan slår till.
Förra veckan ringde dom från Rejmes där vi har däcken på deras däckhotell och dom bokade oss för däckbyte idag, första April och det var inget Aprilskämt som dom sa..** 
Igår kväll spöregnade det och i morse när man vaknade  så var det vitt på marken. Isigt och halkigt var det på vissa ställen kände jag på morgonrundan med Bamse. Rätt lyckat med tanke på att sommardäcken skulle på.
Bild lånad rån Google..
Men solen är ju varm och den visar sig från sin bästa sida idag så snön har ingen chans mot den, och det var inte mycket som kom heller...
Igår hade jag besök av dottern och lille August, en liten spelevink med humor och nära till skrattet. 
Åtta tänder har han fått hitills, och dom kom nästan samtidigt allihopa, och inte var han grinig för det trots att det måste ha känts en hel del i tandköttet...
Ida som blir sju år till sommaren har kommit betydligt längre med sina, och mjölktänderna försvinner i rask takt nu,
Lite problem att säga vissa ord..**..
Hebbe

Oj,söta Ida,där var det glest mellan gaddarna,,vilken jädrans tur att det kommer ett gäng nya som täpper till..Här skiner det en stor sol,+18 på solsidan,härligt..Haé Kram.

Yvonne

Båda ser så gulliga ut Både med och utan tänder!!
..........................
Här är det SOL!!!! Och 18+
Kram!

Znogge

Vilka rara och fina barnbarn du har! Ja, där var det glest mellan tänderna ;-)

Hoppas snön bestämmer sig för att hålla sig borta nu när sommarskorna är på!

Trevlig fredagskväll!

Yvonne

Har min kommentar inte kommit in om gullungarnas tänder ??
Har sett Let`s dance nu Och Isabel åkte ut.
Sov nu gott vännen
Kram & Pöössss

Yvonne

Nu såg jag kommentaren Förlåt!!

Yvonne

Godmorgon!
Ha en bra dag !
Morgonkram!

mickis

Det är ju typiskt att det var däckbyte just när det blev vitt på marken... Vi får hoppas det var tillfälligt & att det blir fina torra vårvägar nu :-)

Sicka goa barnbarn du har :-)

ha en finfin lördag!
kram

Gittan

Ja det var lite glest med dom men det kommer ju fler som tur är. Så söta dom är. Stella slog ut sin ena framtand när hon var två så hon får vänta länge på sin (a) men hon är så söt ändå. Klippkort på akuten skulle dom behöva, ha ha. Inget allvarligt har hänt som tur är "bara" lite små blesyrer. Trevlig helg och kram på dig.

Anonym

Vi har sol idag igen.Men den väntade att visa sig till nu i em..Kram!

moi

Jag får vänta en vecka in min bil blir sommarutrustad. Men det gör inget - om ifall att.....
Och vi (i alla fall jag) är i den åldern när det snart är dags att tappa tänderna och byta ut dem mot nya :D
Kram

Anonym

Nu är det tid att krypa ner i bingen
Nattikram & Pöössssssssssss

Yvonne

Glömde fylla vem jag är!!!
Nu är det tid att krypa ner i bingen
Nattikram & Pöössssssssssss

Yvonne

Godmorgon!
Ingen sol,men jag hoppas att den kommer fram .
Idag har jag också en hundgosse
Ha en bra dag!
Morgonkram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress