Marita

EN PRATGLAD DALMAS
Idag när vi gick rundan vid Rynningeviken jag och Bamse så fick vi sällskap av en pratglad dalmas. Ja han hängde med en rätt lång bit och hann avhandla mycket saker. Det mesta handlade om hundar förstås eftersom även han hade en hund. Tydligen så hade han varit hund instruktör tidigare så han hade faktiskt en hel del bra tips.Men när min mobil ringde så blev det godbye och han  drog vidare. 
Ja jisses så mycket dalmål jag fick höra, och det var nära att jag började prata det jag också sen..*L*..
Den här bilden på en käck dalmas är lånad från Google och föreställer inte "min" pratglade mas..**
 
Ikväll är månen inte röd, men den är stor och rund och trind och lyser upp i mörkret. 
 
Henrik Olsson

Ja, månen är fortfarande mäktig! :)

Man behöver knappt använda pannlampa när man är ute och går på morgonen! :)

Yvonne

Godmorgon! Kul att träffa folk som kan dela med sig av tips och dalmål :-) ...Hoppas att du har sovit gott Jag har sovit sisådär Var vaken en stund inatt.. .. Ha en bra dag Morgonkram!

Veiken

Jag gillar dalmål. Det låter så gemytligt på något sätt! Alltid roligt när man får bra tips!
Tänk så månen fascinerar oss människor i alla kulturer! Kram på dig i det vackra vädret! <3

Nett

Härligt med dialekter, bara det inte är nån som tjötar hål i huvudet på en ;) Kram

Ruth i Virginia

Dalmål : Ärans och hjältarnas språk !!!!

moi

Jag tycker att månen är ovanligt stor och ovanligt ljusstark.
Dalmål är härligt, låter mysigare än skånskan t ex :)
Kram

Sussi

Kan vara trevligt med sällskap ibland men lagom är bäst ;)
Månen var verkligen gigantisk ikväll. Underbart att vila ögonen på under hemfärden..

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress