Marita

DOM VIDRIGA KRYPEN
Då pratar jag om fästingar. Det är otroligt mycket utav dom nu. Jag vet inte hur många jag har plockat på Bamse redan och då har knappt sommaren börjat. 
Egentligen så är jag emot dom giftiga preparaten som finns mot fästingar.Dels för hundens skull och sen om man har småbarn som kanske leker och tar i honom. Men hunden kan ju också bli sjuk av alla fästingbetten. Så det är pest eller kolera känns det som.
Jag har ju bärnstens halsband till hundarna, men det hjälper absolut inte fullt ut när det är så mycket fästingar. Jag har också kokat hemgjort fästingmedel och sprayat på. Men det verkar inte heller funka så bra och Bamse gillar det absolut inte. 
Nu har jag köpt Exspot, men i morgon ska Bamse trimmas och då ska jag fråga om dom kanske har nånting annat jag kan prova först.
Ja det var lite om ett av sommarens gissel. 
Dom här tillhör det goda med sommaren,visserligen inte dom svenska än. Men smakar bra ändå.....
Herr Nilssons Fru

Ja de är eländiga ´de där krypen. Jag fick ju en på mig för lite sedan, de var första gången i livet. Jag har halsband till mina hundar, de funkar bra, barnen vet att de har dem o rör dem inte. Vet att min yngsta grabbs sambo har fått droppar av veterinären som också ska vara jättebra, men är receptbelagda.
Jag lider alltid med alla rådjur o älgar och sånna djur som aldrig kan få hjälp att hålla fästingar i från sig.
Kramiz

fia

jag har varit så emot detta med medel och som du testat rubbet. Slutligen föll jag också...gett 3 av hundarna tabletter(veterinärutskrivet) och de andra fyra spot-on. De fästningar som sätter sig, tvärdör. Hittat liken i sängen...mohahaha..!
Så kör på!
kram
Fia

Yvonne

Tråkigt att Bamse drar till sig så många fästingar!....................Det var både dåliga och goda besked av doktorn! kram!

Moi

Det gäller nog att väga för- och nackdelar. Är borrelia mindre farligt än ämnena i antifästingmedlen? Jag vet inte??
Sigge hade sista tiden ett litet "larm" i halsbandet när vi var ute. Om det berodde på det eller bara tur att han inte fick en enda fästing vet jag inte. Normalt kunde jag plocka ett par vecka på honom.
Kram och lycka till

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮

Det är hemskt med dessa fästingar.
Jag kör Frontline, droppar i nacken. Det fungerar bra både på både hund och katt.

Yvonne

Ska ta på mej särken nu! God natt sov gott vännen. Kram och Pössssssssssss

Kenneth

jordgubbar är gott. Men är det farligt för hunden o barn med fästinghalsband.

Yvonne

Godmorgon! Det var en omtumlande dag igår! Du får läsa i bloggen vad som har hänt.. Ha en bra dag Morgonkram!

Paula´s Blogg

Ja, usch för dedär krypen!
Nu ska jag snart hämta ungdomarna. Sonen ska o klippa sej 15.30...ska till apoteket då jag inte hinner imorgon..
Ha en bra fortsättning på torsdagen!
Kram

Yvonne

Häggenäs är ett toppenställe! tack för dina styrkekramar de behövs! Kram!

Gittan

Ja dom krypen är inte kul, jag har bara haft en fästing på mig en gång, dom gillar väl inte mig och det är ömsesidigt då.
Kram på dig.

Yvonne

Somnade i soffan. Ska hasa mej till bingen nu! Godnatt sov gott! Kram och pösssss

Yvonne

Godmorgon vännen! Du och jag är riktiga soffeliggare :-) Ha en bra dag Morgonkram!

Yvonne

Somnade i soffan. Ska kravla mej in i sängen.. Kram och Pöössssssssssssssssss

Hebbe

Mors..Ja du man kan undra varför fästingar finns,dom är ju inte till glädje för en enda levande varelse..Hoppas du får något till Bamse som hjälper..Haé Kram.

Yvonne

Godmorgon..........................Mita ta det lugnt ,så att du inte hamnar på sjukhuset igen!................... Kjell är på ett fantastiskt ställe Det känns skönt! Ha en bra dag morgonkram!

Hebbe

Ja du får grunna,men grunna en jädrans massa år bakåt i tiden..11 veckor på svensktoppen..Haé Kram.

mickis

Jag kör frontline comp på Zingo :-)
Det brukar fungera jättebra MEN nu har jag upptäckt att om man shamponerar hunden verkar hela skyddet försvinna direkt... det trodde jag inte eftersom det funkar att bada i sjön utan att det försvinner... men så är det.., har plov
ckat två enorma det sista... sååå äckliga... vi ger droppar var tredje vecka eftersom Zingo älskar att bada o det rekommenderar veterinären,. Men jag börjar fundera på om man skulle testa de där nya tabletterna som kommit.... minns namnet men de är receptbelagda

Hoppas du hittar ngt som funkar på Bamse ❤
kram ❤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress