Marita

VARFÖR ÄR DET MEST MÄN SOM GRILLAR?
Ja en liten undran så här på måndags kvällen. För visst är det så i dom flesta fall att mannen står vid grillen med en kall öl och kvinnan far runt i köket och fixar med tillbehören.
En ändring där kanske, för inte kan det väl vara så svårt att grilla en köttbit. Det kan vara lite knepigare kanske att få till en läcker sallad och god sås till det grillade.
Det kanske är en liten rest från "grottmannen" där han kommer hem med köttet och slänger det på elden.
Där kan vi också hitta grillentusiasten, ja han som kan vikariera som Google när det gäller allt man vill veta om matlagning på grillen.
Sen barbecuemannen, som näst intill upplever en "sexuell" njutning av att extremt långsamt tillaga köttbitar med tempererad rök.
Liksom prylgalningen  som inte kan passera en Ica Maxi-entré utan att göra en avstickare in bland grilltillbehören.
Men så finns även "grilltönten" som får vara med på ett hörn. Det är han som lyckas med konststycket att få en flintastek som är både gråblek och vidbränd på samma gång.
Fram för mer kvinnor vid grillarna.....**
 
Znogge

Ja, varför är det så? Hos oss är det alltid Husse som grillar medan jag förbereder allt annat. I och för sig så delar vi på matlagningen men grillningen är dessvärre manligt ensidig ;-)

Yvonne

Ja varför är det så??? ....... Jag lärde hundarna det för när vi har barn så är dom nära golvet och då är det lätt att hundarna tror att det är till dom.. Kram!

Yvonne

Kämpar för att se färdigt deckaren på 4 Men jag får ge mej! God natt kram o pööössssssssssss

Moi

Jag är usel på att grilla, för i det ingår väl att få fram bra glöd??
Dottern är en fena på det och blir ibland inkallad. Hon är nog lika bra som sin man på det....
Kram

PaulaHelenas

Jag är nog usel på att grilla!
Mannen o sonen brukar göra det hos oss...
Ha en fin tisdag

Kramen

Ama de casa

Hos oss är det inte riktigt så... Anders både grillar och flaxar i köket. Mitt bidrag till det hela är mest glada tillrop :-)

Yvonne

Jag somnade så jag såg inte hela deckaren Ha en bra dag! Kram!

Bosse Lidén

Med tanke på fotot går jag med på att byta. ;) Det kan väl inte vara så svårt att få till en sallad och sås. Duger det med ketchup ;) Kram Bosse Flinta

Yvonne

Killarna skrattade också.Även om han hade blivit av med ryggsäcken så lovade killen mej att inte dricka mer den kvällen. God natt!! Kram o Pöössssssssssssss

Yvonne

Du har så rätt,när man går där bland möblerna så sätts fantasin igång. Stället är nästan samma som när det bodde folk.Ha en bra dag Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress